BARCELONA - BERLIN - LONDON

Kineski Djed Mraz spašava Europu

LI KEQIANG angela merkel

LI KEQIANG angela merkel

Izvor: Pixsell PXL Agencije / Autor: Michael Gottschalk/DPA/PIXSELL

Božić je možda prošao, ali što bi to trebalo značiti Li Keqiangu? Zamjenik premijera ovih se dana kreće na relaciji Barcelona – Berlin – London i nosi sa sobom punu vreću love. Španjolcima je sredio 7,5 milijardi dolara, Nijemcima obećao bolji prodor na azijsko tržište, a i David Cameron će ga sigurno potegnuti za rukav. Englezima se ionako loše piše

Li Keqiang je pomalo odustao od kineske tradicije i kalendara, pa je protekli tjedan glumio Djeda Mraza u nekoliko europskih prijestolnica. Prvo je posjetio Barcelonu gdje je sa španjolskom biznis elitom dogovorio 7,5 milijardi dolara kineskih ulaganja, mahom kroz suradnju na područjima financija, telekomunikacija, infrastrukturne izgradnje, obnovljivih izvora energije i turizma. Španjolskoj, koja živi pod Damoklovim mačem grčke i irske sudbine, Keqiangov je pohod barem malo osvjetlao budućnost.

No nije samo riječ o poslovnoj suradnji. Obje su zemlje sasule tonu panegirika o međusobnom prijateljstvu i konsolidaciji dalekosusjedskih odnosa.

Nakon uspjeha u Barceloni, Li se zaputio u Berlin na razgovor ugodni s Angelom Merkel i njemačkim poslovnjacima zainteresiranima za eksport na kinesko tržište. Njemačka i Kina dva su najveća svjetska izvoznika, a i trgovačka im je suradnja na zavidnoj visini od 140 milijardi dolara godišnje. 1990. ta je brojka bila trideset puta manja.

Njemački ministar za gospodarstvo Rainer Bruederle izjavio je u četvrtak kako očekuje intervenciju kineskih vlasti u smjeru većeg otvaranja domaćeg tržišta. 'Siguran sam da će svi imati koristi od toga da Kina osigura otvoren, slobodan i reguliran pristup svojim sirovinama. Obećavajuća je činjenica da je Li Keqiang najavio veće otvaranje uslužnog sektora', izjavio je Bruederle u četvrtak nakon razgovora s kineskim vicepremijerom, za kojeg mnogi drže da će postati sljedeći premijer.

Automobilska industrija je također zagrijana za tješnju suradnju s Kinezima. Daimler i Volkswagen će potpisati mulitibilijunske ugovore s Pekingom. U Renaultu su pak odigrali nešto drukčije. Kako su prenijeli svjetski mediji, trojica zaposlenika u Parizu krijumčarila su patente o električnim vozilima na kojima radi francuski div. Trag navodno vodi do Kine.

Kakve darove Li nosi u London, uskoro ćemo vidjeti, no što god da donese, bit će bogomdano. Naime, Britanija je, kako pokazuju analize konzultantske grupe PwC, na dugom putu ekonomske stagnacije. Orijentirana je skoro isključivo na tržišta Europe i Sjeverne Amerike, pa je mimiolaze beneficije poslovnih suradnji s brzorastućim latinskoameričkim i azijskim zemljama.

Grafovi koje je objavio PwC demonstriraju da će Britance do 2050. po BDP-u preteći Brazil, Meksiko, Indija i Rusija. Primjerice, indijsko će gospodarstvo u prosjeku rasti 8,1 posto u sljedećih 40 godina, a britansko tek 2,3 posto. Eventualno će iza sebe pospremiti Francuze. Ekonomski rast Ujedinjenog Kraljevstva u posljednjih 30 godina ponajprije se bazirao na špekulacijama vezanim na financije i tržište nekretnina. Sada, kada je taj balon pukao, Cameronova vlada mora brže-bolje redefinirati strategiju razvoja, stvoriti realne industrijske vrijednosti koje će istovremeno biti kompetitivne. Šanse da se takvo nešto dogodi u skoro vrijeme ravne su nuli, što su na svojoj koži prije svih osjetili engleski kulturnjaci i sveučilište. U sljedeće četiri godine ministarstvo kulture i englesko umjetničko vijeće imat će budžet manji za 24 odnosno 29 posto, dok je sveučilištima u Engleskoj ukupno otpiljeno oko pola milijarde funti samo u idućoj godini.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi