SKANDAL U HAC-U

Izvođači radova Upravi kupili luksuzne automobile

Jurica Prskalo, predsjednik Uprave HAC-a

Jurica Prskalo, predsjednik Uprave HAC-a

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Tea Cimas

Četvorica članova Uprave Hrvatskih autocesta – predsjednik Jurica Prskalo te članovi Marijo Lovrinčević, Josip Sapunar i Ivica Mlinarević – voze luksuzne automobile vrijedne nešto više od dva milijuna kuna, koje su im kupili izvođači radova na dionicama autocesta

Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Jurica Prskalo služi se automobilima Audi 6 i Toyota Land Cruiser, koje su kupile tvrtke Viadukt i Hidroelektra Niskogradnja. Vlasništvo nad Audijem preneseno je na Hrvatske autoceste, dok se kao vlasnik Toyote Land Cruiser još uvijek vodi poduzeće Hidroelektra Niskogradnja. Ista je situacija s automobilima koje vozi član Uprave Marijo Lovrinčević.

Član Uprave Ivica Mlinarević vozi Audi 6 koji je kupio Viadukt, dok Josip Sapunar vozi Volkswagen Touareg za koji je novac dalo poduzeće Swietelsky Baugesellschaft m.b.H.. Sva navedena poduzeća izvode radove na dionicama autocesta, ukupno teške nekoliko milijardi kuna.

Praksa Hrvatskih autocesta nekad je podrazumijevala da izvođači radova na dionicama autocesta kupuju automobile za potrebe izvođenja radova, piše Novi list. Bili su to automobili niže srednje klase, a njima su se koristili nadzornici radova.

Odluka da se za svoje potrebe opreme luksuznim automobilima na račun izvođača radova, međutim, odvela ih je duboko u područje sukoba interesa. Hrvatskoj javnosti, naime, oni će teško dokazati da nisu dužnici poduzeća koja su kupovala automobile vrijedne stotine tisuća kuna za njihove potrebe.

Automobile za članove Uprave HAC-a izvođači radova kupovali su temeljem Ugovora o građenju, nakon čijeg potpisa bi uslijedili Sporazumi o kupnji automobila. 'Nakon završetka investicijskih radova i obavljenog tehničkog pregleda po Ugovoru o građenju te puštanja dionice u promet izvođač radova dužan je naprijed navedeno vozilo prenijeti na naručitelja. Troškovi prijenosa vlasništva obaveza su naručitelja', stoji u jednoj od odredbi sporazuma.

U HAC-u kažu da je 'za izgradnju cesta obveza izvoditelja da investitorskoj službi za vođenje projekta osigura uvjete za rad: terenski ured i prijevoz' te da 'izvoditelj radova osigurava prijevoz odnosno vozila za potrebe gradilišta'. O činjenici da su automobili kupljeni i za potrebe Uprave poduzeća nije navedeno niti slovo.

'U natječajnoj je dokumentaciji određen uvjet da izvoditelj osigurava prijevoz odnosno vozila za potrebe gradilišta. Temeljem Sporazuma ista se vozila daju investitoru na korištenje za vrijeme trajanja izgradnje po Ugovoru. Investitor može definirati potrebe za osobnim vozilom ovisno o složenosti i dužini trajanja projekta. Po završetku građenja po predmetnom Ugovoru investitor i izvoditelj sporazumno mogu prenijeti vlasništvo vozila na investitora bez naknade izvoditelju', glasi odgovor Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih autocesta na upit Novog lista.

Od 2001. do 2009. godine, navode iz HAC-a, temeljem sporazuma s izvoditeljima radova na ovakav način HAC je došao do 63 vozila, 'stavljena u funkciju održavanja i upravljanja'.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi