POSAO OD PET MILIJUNA DOLARA

Inu optužuju za namještanje natječaja

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 08.03.2009 10:44
  • Objavljeno 08.03.2009 u 10:44
INA pumpa

INA pumpa

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Niksa Stipanicev

Riječka brodarska tvrtka Jadranski pomorski servis (JPS) po svemu sudeći gubi dugogodišnji unosan posao dužobalnog razvoza naftnih derivata za Inu. U taj se biznis ubacuje novoosnovana tvrtka Dioki u vlasništvu Roberta Ježića

Kako izvještava Jutarnji list, u pomorskim krugovima danima se bruji obrzom ulasku u posao kompanije čiji brodovi još nisu ni stigli uHrvatsku, a otvoreno se spekulira da se sadržajem pozivnog natječajapogoduje Ježiću.

Naime, nakon jedanaest godina suradnje sa JPS-om, Ina je ovih danaodaslala pozivni natječaj za ponude za ovu djelatnost, u kojem izmeđuostalog stoji da ponuđač u trenutku predaje ponude ne mora imatibrodove za prijevoz nafte, već pismo namjere da će ih nabaviti dopočetka travnja, a rok za predaju ponuda je 9. ožujka. 

Nadalje, uvjeti su i da brodovi ne smiju biti stariji od 14 godina(JPS-ovi imaju 15 godina) te da moraju imati dvostruku oplatu. Upitanda komentira ove uvjete, Ante Maras, vlasnik JPS-a, kaže da takvepropise ne uvjetuje Hrvatski registar brodova, resorno ministarstvo, ani međunarodni zakoni te najavljuje pravnu bitku s Inom.

'Ja jesam za konkurenciju, no onu lojalnu, a to je da se svi natječupod istim uvjetima odnosno da je uvjet natječaja da se radi oreferentnoj brodarskoj tvrtki koja posjeduje brodove za prijevoz utrenutku predaje ponude te da tehnički uvjeti budu u skladu s pomorskimpropisima RH i međunarodnim konvencijama', kratko kaže Maras. 

No doznaje se da Ina prvi put od 2004. nudi i ugovor o prijevozu naftena četiri plus dvije godine, dok je JPS posljednjih godina novi ugovorsklapao svaka tri mjeseca. Inače, JPS u ovoj djelatnosti ima zaposlenostotinu ljudi i četiri tankera u floti, od kojih je jedan posljednjihmjeseci na vezu jer je smanjen obim posla za Inu, tako da postojibojazan od velikog broja otkaza.

'Brodovi JPS-a od 1998. godine do danas prevezli su 11 milijuna tonabez ekoloških incidenata, a nekada su godišnje količine bile 1,2milijuna tona, dok danas iznose pola milijuna tona', kaže Maras.

Poznavatelji cijena kažu da takav posao donosi zaradu od najmanje 10dolara po prevezenoj toni, iz čega proizlazi da je riječ o godišnjemprihodu od pet milijuna dolara. Iz Diokija su potvrdili da su primiliInin poziv za nadmetanje, no bez odgovora koliko su brodova kupili.Ipak, iz poziva jedne pomorske agencije angažirane da osigura posade zanjihove tankere saznaje se da je riječ o dva broda.

Inače, Inin uvjet za odabir prijevoznika jest da raspolaže s dva plusjednim brodom. U Diokiju kažu: 'U Ininu pozivu prepoznali smo mogućnostsinergijskog potencijala obaju poslova te smo se odlučili prijaviti'.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi