izvannastavna aktivnost

I GOOD inicijativa protiv građanskog odgoja kakav se želi uvesti u Zagrebu: Nedovoljno pripremljeno i doneseno na brzinu

01.09.2021 u 12:15

Bionic
Reading

GOOD inicijativa nakon najave gradonačelnika Grada Zagreba Tomislava Tomaševića da Grad Zagreb uvodi građanski odgoj i obrazovanje (GOO) kao izvannastavnu aktivnost u osnovne i srednje škole Grada Zagreba upozorava da učenici i odgojno-obrazovni radnici zaslužuju bolje od nedovoljno pripremljenog i na brzinu donesenog programa

'Premda je iznimno važno to da Grad Zagreb, grad s najvećim brojem škola, uvede građanski odgoj i obrazovanje, još je važnije da se ta izvannastavna aktivnost uvede planirano, održivo i da se osiguraju sredstva za sustavnu i kvalitetnu provedbu. Prema dostupnim informacijama i materijalima, to nije slučaj', navodi GOOD inicijativa.

Dodaju da je najava uvođenja GOO-a svega tjedan dana prije početka nastavne godine prelamanje preko koljena, koje nisu zaslužili ni učenici ni odgojno-obrazovni radnici, posebice ne nakon iznimno teške dvije nastavne godine u kojima su se morali prilagoditi uvjetima epidemije i posljedicama potresa.

'Uvođenje izvannastavne aktivnosti u odgojno-obrazovni sustav ozbiljan je korak kojem trebaju prethoditi savjetovanje s dionicima, definiranje programa, priprema odgojno-obrazovnih radnika/ca, razvoj i priprema nastavnih materijala, osiguranje resursa za provedbu, kao i pravovremeno i potpuno informiranje odgojno-obrazovnih radnika i roditelja o navedenoj izvannastavnoj aktivnosti', napominju u GOO-u.

Smatraju da je ovakav stihijski pristup neprihvatljiv jer nije osigurano to da provedba građanskog odgoja i obrazovanja bude sustavna i kvalitetna, niti su uključili sve bitne dionike koji iskustvom i znanjem mogu doprinijeti planiranju i razvoju.

Stoga pozivaju Grad Zagreb da pripremi realan plan temeljen na interesu škola, izradi program izvannastavne aktivnosti po standardima Vijeća Europe i Europske unije te nalazima niza domaćih istraživanja o političkoj pismenosti mladih, osigura adekvatnu i kvalitetnu pripremu odgojno-obrazovnih radnika, razvije i pripremi potrebne nastavne materijale, osigura navedene nastavne materijale, uključi zainteresiranu stručnu javnost u izradu programa i uspostavi sustav kojim bi mjerio učinke ovog važnog pothvata.