POKAZNA VJEŽBA

HŽ se hvali čistom prugom; Sindikat: Očistili su dio pruge samo za novinare

25.02.2018 u 15:05

Bionic
Reading

Kako bi javnosti pokazala stanje u željezničkom prometu u eksremnim snježnim uvjetima na pravcima od Splita odnosno Rijeke prema Zagrebu, Uprava HŽ Infrastrukture, s predsjednikom Ivanom Kršićem, u nedjelju se s novinarima provozala snjegočistačem 'Rolba' od Ogulina do Moravica

Tom prilikom istaknuli su da su pruge prohodne za sve vlakove ali da se u ovakvim situacijama ne preporučuje prometovanje nagibnim vlakovima zbog njihove lagane konstrukcije. Snjegočistači, posebno dva potpuno nova koji zatrpani sijegom stoje na jednom od kolosijeka ogulinskog kolodvora, akutalna su tema za koju čelni ljudi HŽ Infrastrukture tvrde da je medijski prenapuhana i potpuno krivo interpretirana.

Ti su snjegočistači za nas još uvijek u fazi nabave i dok se ne riješi zahtjevna dokumentacija za njihovu homologaciju, ne mogu se u koristiti, kaže Kršić.

HŽ Infrastruktura je svu dokumentaciju objedinila i 31. siječnja poslala zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa, od koje očekuje rješenje za puštanje u promet, kaže Kršić i dodaje kako ne može reći koliko će ta procedura trajati.

Čelnici HŽ Infastrukture objasnili su i razloge zastoja vlakova na pravcu za Split. U usjecima kakav je na splitskom pravcu, kod jake bure i mnogo snijega dovoljno je manje od deset minuta za snježni zapuh od nekoliko metara kroz koji se vlak ne može probiti, tumače.

  • +13
Uprava HŽ Infrastrukture obišla snjegočistačem dionicu Ogulin - Moravice Izvor: Pixsell / Autor: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Poseban su problem nagibni vlakovi koji zbog lagane konstrucije imaju zabranu prometovanja, kaže Kršić.

HŽ Infrastruktura raspolaže s pet snjegočistača, od kojih su tri stacionirana u Ogulinu, a dva u Fužinama, kaže član Uprave Nikola Ljuban.

Sindikat strojovođa: 'Pokazna vježba' HŽ Infrastrukture

Drugačije viđenje o stanju na prugama ima Sindikat strojovođa Hrvatske.

HŽ Infrastruktura u nedjelju je, nakon što je raskrinkano njihovo potpuno neodržavanje pruga i nečišćenje snijega, organizirala 'pokaznu vježbu' čiji je cilj pokazati javnosti da su pruge očišćene i da sve besprijekorno funkcionira. Videa koja se nalaze u prilogu pokazuju da je noćas, nakon što je javnost saznala za nered u HŽ Infrastrukturi, temeljito čišćen kolodvor Ogulin kako bi se jutros novinarima moglo pokazati - Potemkinovo selo.

Naime, temeljito je očišćen kolodvor Ogulin te dvadesetak kiometara pruge do Moravica (do kuda su voženi novinari), što bi, kao u Potemkina, trebalo stvoriti privid besprijekornog rada i funkcioniranja, tvrde iz Sindikata.

HŽ: To nije istina

'Apsolutno je neistinita tvrdnja Sindikata strojovođa Hrvatske kako su pruge čišćene tek u noći sa subote na nedjelju. Dežurne su ekipe HŽ Infrastrukture i Pružnih građevina od početka snježnog nevremena danonoćno na terenu i daju svoj nesebični angažman kako bi se osiguralo funkcioniranje prometa. U tu svrhu stalno se koristi i svih pet snjegočistača kojima HŽ Infrastruktura raspolaže.

Uostalom, da je točno to kako se tek noćas pristupilo čišćenju, kako bi to bilo moguće ako je Sindikat strojovođa Hrvatske jučer tvrdio da HŽ Infrastruktura prugu čisti samo jednom vlakoralicom.

Nadalje, netočnost tvrdnji potvrđuje i činjenica da su u noći sa subote na nedjelju uredno prometovali vlakovi na relaciji Zagreb - Split ( 820) i Split - Zagreb (821), a isti vlakovi prometovat će i danas. Točno je to da će zbog nedostatka garnitura prijevoznika vlakovi 520 i 521, a radi se o dnevnim vlakovima između Zagreba i Splita, biti supstituirani autobusima. Točno je da se na pojedinim dijelovima pruge kroz Liku sukladno propisima, a zbog sigurnosti prometa, tijekom cijele godine vozi 20 km/h.

Ugradnja snjegobrana je velika investicija koja iziskuje značajna financijska sredstva. Zbog svih vrijednih i požrtvovnih kolega koji daju sve od sebe da pruge budu prohodne iznimno je zlonamjerno iznositi takve netočne informacije i na taj način vrijeđati njihovo ljudsko i profesionalno dostojanstvo', odgovaraju u HŽ-au na prozivke Sindikata strojovođa.