gostovanje maje sever

HRT: Odbacujemo neistine o navodnoj cenzuri

  • Autor: I. I. / Hina
  • Zadnja izmjena 04.05.2020 13:52
  • Objavljeno 04.05.2020 u 13:52
Ilustracija

Ilustracija

Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor/PIXSELL

Hrvatska radiotelevizija (HRT) poručila je u ponedjeljak kako odbacuje neistine da navodno provodi cenzuru ustvrdivši da je HRT 'neovisni javni medij koji se vodi visokim profesionalnim načelima'

'U korona-krizi i potresu u Zagrebu HRT je dokazao da u potpunosti ispunjava funkciju javnog medijskog servisa', navodi se u priopćenju.

Reakcija HRT-a uslijedila je nakon što je Hrvatsko novinarsko društvo (HND) u nedjelju ocijenilo da da je zabrana gostovanja HRT-ove novinarke i predsjednice Sindikata novinara Hrvatske (SNH) Maje Sever u emisiji 'Nedjeljom 2' potvrda cenzure na HRT-u.

Gost te emisije bio je nezavisni saborski zastupnik Marko Vučetić, koji je rekao kako je gošća umjesto njega trebala biti Maja Sever, na što mu je urednik i voditelj emisije Aleksandar Stanković odgovorio da je to njegov 'profesionalni poraz, a i poraz kuće u kojoj radi'.

Sever je pozvana kao predsjednica SNH, koja je prošlog tjedna razgovarala s predsjednikom Hrvatske i ministricom kulture o problemu slobodnih novinara u doba krize.

'Ja nisam dobio zeleno svjetlo da je pozovem. Argumentacija je bila da ona radi u ovoj kući, u ovoj emisiji, i da to nije moguće. Ja ću biti ustrajan u tome da je stalno pozivam u ovu emisiju jer smatram da bi trebala biti gošća', rekao je Stanković.

Kad na sam Svjetski dan slobode medija s nacionalnog servisa dođe vijest o zabrani nastupa predsjednice SNH, koja je u ovom posebnom trenutku za svijet, Hrvatsku i njezine građane, a time i novinare i medijske radnike, itekako pozvana govoriti o problemima struke, 'to dovoljno govori o stanju u TV-kući u kojoj je već dulje vrijeme na snazi ograničavanje slobode govora', ocijenio je HND.

'HRT-om, kao što HND godinama upozorava, očito vlada cenzura, prešućuju se teme i zabranjuju nezgodni sugovornici, o čemu govore i brojna izvješća međunarodnih institucija koje se bave slobodom medija. Zbog toga je vodstvo javne televizijske kuće u ime svog viđenja slobode onima koji su na to već javno upozoravali pokušalo zatvoriti usta tužbama vrijednim 500.000 kuna. Ono što je svima poznato, ali o čemu vlada zakon šutnje vladajućih i vodstva HRT-a, danas je napokon, potvrdom kolege, urednika i voditelja Aleksandra Stankovića, postalo javnim', ističe HND.

U ponedjeljak se o tom slučaju na facebooku oglasila i Maja Sever.

'Kada mi je Stanković još neki dan rekao što se događa, rekla sam mu da nisam iznenađena, nadređeni urednici znaju zašto nisam iznenađena. Jučer je u emisiji pred svima vama rekao da je ovo njegov profesionalni poraz. Aco je drug, kolega i prijatelj. Mogao je i nastaviti u revijalnom tonu. Odlučio je otvoreno reći što se dogodilo i zato ovo nije njegov poraz. Ovo je jedna mala izgubljena bitka, ali ne znači predaju. A o porazu ovih drugih neka oni odgovaraju sami', napisala je Sever.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!