CENZURA NA HRT-U

'Grubišića su željeli u već izmontiranoj 'Latinici''

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 07.12.2010 15:27
  • Objavljeno 07.12.2010 u 14:12
Denis Latin cenzura

Denis Latin cenzura

Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic/PIXSELL

Nezadovoljan činjenicom da HRT nije u cijelosti objavio pismo koje je poslao na Prisavlje povodom 'Latinice', koja jučer nije emitirana, odvjetnik Veljko Miljević najavio je da će danas napisati novo zahtijevajući, sukladno Zakonu o medijima, pravo na davanje potpune informacije, u kojem će mu naglasak biti na korespondenciji između njegova klijenta, vlasnika Jadran filma Vinka Grubišića i Uprave kuće

Latinica pod nazivom 'Zločin u privatizaciji nikad ne zastarijeva' bavila se pretvorbenim kriminalom, a jedan od priloga u njoj bio je o Jadran filmu, koji je potkraj devedesetih preuzeo Vinko Grubišić.

Iako su prilogu zeleno svjetlo dali i v. d. Informativnog programa Renato Kunić i odvjetnik koji pregledava emisiju Emil Havkićnakon Miljevićeve prijetnje tužbom, vodstvo kuće konzultira se s još nekoliko odvjetnika i odlučuje skinuti emisiju s programa.

Sam Miljević kaže kako emisiju nije imao prilike vidjeti, ali da je od Grubišića saznao čime se ona bavi, a kada mu je predočena prepiska s HRT-om, dobio je kompletnu sliku.

'Sramotno je da su Grubišića željeli snimiti nakon što su već imali gotov prilog u kojem je sudjelovao i koji je skrojio osuđeni Denis Kuljiš, a znamo da je on imao veze s privatizacijom Jadran filma. Grubišić je višekratno pisao Upravi HRT-a i šefu IP-a Renatu Kuniću i tražio da bude gost u emisiji. Neka HRT javno obznani pisma koja im je Grubišić slao pa će svima biti jasno što se događalo', tvrdi Miljević

Upitan kako to da je Grubišić znao tko je sve u prilogu, ako ga nije vidio, Miljević kaže kako mu je to javio jedan od gostiju emisije. Gosti u studiju, doznajemo, bili su Ranko Ostojić, Frano Matošić, Branko Borković i novinar Novog lista Robert Frank.

Cropix

Cropix

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

Zaprijetio tužbom - Veljko Miljević

'Na kraju je Kuljiš ispao iz priloga i uopće nije bio u njemu. Grubišić je predlagao da se stvar profesionalno napravi, ali to nije prihvaćeno i morali smo zaprijetiti tužbom', ističe Miljević

S HRT-a službenih očitovanja na temu Latinice danas nema, ali neslužbeno doznajemo da su autoru emisije Denisu Latinu zamjerili to što nije pristao na pozivanje Grubišića u studio, a nakon konzultacije s nekoliko odvjetnika, procijenili su da bi imao osnova za tužbu.

'Ako bi mu propao višemilijunski posao oko kojeg pregovara, mogao bi nas optužiti da smo mu namjerno bacili klipove pod noge, a da ga istovremeno nismo željeli u emisiji u kojoj nam se nudio. Onda bi imao osnova za traženje odštete', kazao nam je sugovornik blizak Upravi HRT-a.

Upitan ne čini li mu se da je na ovaj način napravljen ozbiljan presedan, jer bi se u budućnosti moglo dogoditi da se bilo koji odvjetnik javi s tezom kako njegov klijent trenutačno ugovora milijunske posao i da prilog ili emisija, koji nije ni vidio, bude skinut s ekrana, naš sugovornik ističe kako je svjestan toga, ali da u ovom slučaju nisu imali izbora.

Objede da je Kuljiš složio prilog na Prisavlju nazivaju smješnima i dodaju da on u njemu nije čak ni bio sugovornik.

Latin pak pojašnjava kako emisija nije bila o Jadran filmu, već o tome kako zločin u privatizaciji nikad ne zastarijeva i da razloga za pozivanje Grubišića nije bilo, jer to nije bila praksa ni u dosadašnjim 'Latinicama'.

'Naša namjera nije bila uništiti ničiji posao pa tako ni posao Vinka Grubišića. Grubišiću je pravovremeno bilo ponuđeno da bude snimljen za prilog. On na to nije pristao i na pitanja se očitovao pismenim putem. Da u prilogu nije bilo ništa upitno, potvrdio je i odvjetnik koji pregledava 'Latinice'', kazao je Latin.

No da razloge za novo skidanje 'Latinice' s programa u pet do dvanaest ne treba tražiti samo u prijetnji tužbama zbog mogućeg uništavanja velikih ugovora već i u nekim starim nerazriješenim odnosima, upućuje i podatak da je HRT Jadran filmu dužan stotinjak tisuća kuna, što nam je potvrđeno iz Uprave kuće, na ime prava za emitiranje filmova koji su se odvrtjeli u programu javnog rtv servisa, a bez prethodne Grubišićeve dozvole.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi