u jeku priprema za sezonu

Grčka produljila karantenu u prenapučenim migrantskim kampovima

07.06.2020 u 12:06

Bionic
Reading

Grčka je za dva tjedna produljila mjere karantene u prenapučenim migrantskim kampovima, pojasnivši to nastojanjem da se suzbije širenje koronavirusa, no istodobno se aktivno priprema za nastavak turističke sezone, koja je od presudnog značaja za grčko gospodarstvo.

"Mjere karantene, čiji je cilj suzbiti širenje koronavirusa produljene su za stanovnike prihvatnih centara u zemlji" do 21. lipnja, objavila je vlada.

Dana 21. ožujka vlada je uvela mjere karantene za migrantske kampove smještene na otocima u Egejskome moru, kao i za prihvatne centre u kontinentalnom dijelu zemlje. Potom je donijela odluku o općim mjerama karantene u cijeloj zemlji 23. ožujka, koje su na snazi bile do 4. svibnja.

Mjere izolacije su za migrantske kampove produljivane već dvaput, najprije 10. svibnja, a potom i 21. svibnja u trajanju do 7. lipnja.

Sa 180 smrtnih slučajeva od posljedica zaraze koronavirusom i 2980 slučajeva zaraze, Grčka je bila manje pogođena pandemijom u usporedbi s ostalim članicama EU-a.

Vlasti su izvijestile da među migrantima nije zabilježen nijedan smrtni slučaj od posljedica covida-19 te da je u njima prijavljeno samo nekoliko desetaka slučajeva zaraze.

U pet migrantskih kampova smještenih na otocima u Egejskome moru, čiji je prihvatni kapacitet dostatan za samo 5400 ljudi, živi više od 33.000 azilanata. U ostalim sličnim prihvatnim centrima u kontinentalnom dijelu zemlje ih je smješteno oko 70.000.

  • +14
Migranti Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic/PIXSELL

Organizacije za ljudska prava izrazile su zabrinutost da su prava migranata ugrožena zbog ograničenja uvedenih tijekom borbe protiv širenja koronavirusa.

Najava o produljenju karantene za migrantske kampove uslijedila je tek pošto su vlasti pokrenule promotivnu kampanju kojom u zemlju žele privući što više turista.

"Postupno, ali s optimizmom otvaramo vrata i prozore Grčke", rekao je u četvrtak grčki premijer Kiriakos Micotakis, predstavljajući promidžbeni spot čija je svrha privući u Grčku što više turista iz cijelog svijeta.

Grčko gospodarstvo uvelike ovisi o prihodima od turizma koji čine 20 posto BDP-a.