Francuska je u srijedu izdala novu poštansku marku s mirisom croissanta, na taj način svakim poslanim pismom slaveći mnogima omiljeni dio francuskog doručka, objavila je ovog tjedna nacionalna poštanska služba La Poste.
S gotovo 600.000 poštanskih maraka odat će se počast "simbolu francuske gastronomije", piše na internetskim stranicama francuskog La Postea.
Miris maslaca i prhkog tijesta širio se u srijedu poštom u Valence-Herriotu, a lokalni upravitelj pošte Anthony Richet AFP-u je rekao da je "vrlo ponosan što je njegov grad među prvima koji je prodaje".
Cijena jedne marke je 2,10 eura, što je euro više od prosječne cijene croissanta u Francuskoj i može se koristiti i u sklopu međunarodnih pošiljaka.
Dizajnirala ju je umjetnica Frédérique Vernillet, a tiskana je u jugozapadnome francuskom gradu Boulazacu posebnom tehnikom heliogravure, fotokemijske reprodukcijske tehnike dubokoga tiska za manje naklade umnažanja originalnih slika.
Valence-Herriot jedna je od triju lokacija gdje je ova poštanska marka puštena u pretprodaji, što se poklopilo s organizacijom nacionalnog natjecanja u izradi najboljeg croissanta s maslacem u jugoistočnoj Francuskoj.
Iz poslovnice u jugoistočnome francuskom gradu u koju svakodnevno svrati 400 kupaca rekli su da je od 1000 maraka, koliko ih je stiglo prvi dan odmah prodano više od 400.
"Marku jedinstvenom čini tinta koja sadrži sitne kapsule mirisa. Nakon što se protrljaju kapsule oslobađaju miris svježe pečenog croissanta, a da bi miris bio autentičan francuska pošta je ograničila proizvodnju na 600.000 primjeraka, upozorivši kolekcionare da bi zalihe mogle brzo nestati.
Ovo nije prva mirisna marka koju su izdale francuske pošte. Godine 2009. izdana je marka s mirisom čokolade., godine 2016. za UEFA Euro poštanska marka s mirisom svježe pokošene trave, a 2024., uoči početka Ljetnih olimpijskih igara u Parizu lansirana je verzija s mirisom bageta.