AFERA U HRVATSKIM AUTOCESTAMA

Dva najduža tunela farbali dvaput

  • Autor: tportal.hr/HRT
  • Zadnja izmjena 25.10.2009 20:37
  • Objavljeno 25.10.2009 u 19:56
sv. rok tunel autocesta

sv. rok tunel autocesta

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Dragan Matić

Dva najduža hrvatska tunela, Mala Kapela i Sveti Rok, bojeni su dvaput jer je uprava Hrvatskih autocesta isti posao dogovorila s dvije tvrtke

HAC je isti posao dodijelio prvi put izvođačima koji su tunele probijali, a potom i tvrtki Skladgradnja braće Žužul. Tunele Sveti Rok i Mala Kapela, prema ugovoru, morale su obojati tvrtke koje su ih izgradile, a ne tvrtka Skladgradnja koja je početkom ove godine to učinila po pet puta višoj cijeni, prenosi HTV.

Naime, Hrvatske autoceste su još u rujnu 2007. s Hidroelektrom, Konstruktorom, Vijaduktom i Starbagom ugovorile pripremu podloge te premazivanje bijelom epoksivnom bojom do visine od 4 i pol metra.

'Hrvatske autoceste preuzimaju obvezu da će platiti i izvođačima koji su radili na svim poslovima i posebno Skladgradnji. Znači, ispada da bi te dvije cijevi trebale biti plaćene dva puta', rekao je Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata za HTV.

U Autocestama tvrde da ništa nije sporno te da bojenje nije dva puta plaćeno. 'Ljudi koji se ne bave građevinarstvom pokušavaju shvatiti u 10 minuta nešto za što netko ide na fakultet četiri godine', ustvrdio je član Uprave HAC-a Mario Lovrinčević

No bez obzira na mistične građevinarske tajne, početkom ove godine Autoceste s istim izvođačima sklapaju dopunski ugovor, koji ukupnu cijenu dovršetka tunela povećava za malo manje od 25 posto. A u njemu jasno piše da se odnosi na sve radove iz osnovnog ugovora, dakle i na bojenje.

'Taj dodatni ugovor, koji se tu spominje, to je ugovor o građenju, koji u sebi ne sadrži bojenje', objašnjava Lovrinčević

'U specifikaciji je vidljivo da cijena farbanja tunela nije izuzeta iz troškovnika, nego da se na onu cijenu za farbanje dodaje još 37 milijuna', tvrdi sindikalist Stanić

Iako tunele nisu obojili, u veljači ove godine Autoceste s izvođačima sklapaju ugovor o bonusu zbog dovršetka radova prije roka. Ukupna se cijena povećava za još pet posto. A samo dan poslije, posao bojenja tunela dobiva Skladgradnja braće Žužul - cijena se penje od 47 na više od 220 kuna po četvornom metru.

'Stalno govorim, otkad je nastala ova kriza, da su izvori krize povlastice i pljačka', istaknuo je Stanić. Uz fiktivno zapošljavanje i darovanje vozila, priča o tunelima samo je jedna od tri nerazjašnjene priče Hrvatskih autocesta kojima se nedavno počeo baviti i Europski antikorupcijski ured.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi