pad zrakoplova kod voćina

Bivši zapovjednik HRZ-a: 'Nema govora da su MiG-ovi opasni, redovito se rade remonti, a otkazi su mogući i kod nove tehnike'

07.12.2022 u 21:52

Bionic
Reading

Bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, umirovljeni general-bojnik Josip Štimac rekao je u središnjem Dnevniku HTV-a da se proces prizemljenja MIG-ova ne može ubrzati jer postoje procedure. Smatra da su MIG-ovi sigurni jer su remonti redoviti.

Štimac je na HTV-u rekao kako sumnja da je bilo propusta prije samog leta MIG-a. Naglašava da se prije svakog leta obavljaju rutinski pregledi, a na svakom avionu rade se 50-satni pregledi, 100-satni pregledi.

'Pilot se katapultira ako mu stane motor, ne može više upravljati. Svi slučajevi su razrađeni, postoje procedure i na vrijeme se donosi odluka o katapultiranju', rekao je Štimac.

Na pitanje koliko vremena pilot ima za odluku o katapultiranju, rekao je da sve ovisi o okolnostima. 'Perišin kada je bio u akciji Bljesak vjerojatno je za odluku imao djeliće sekunde. Vjerujem da su u ovom slučaju imali dovoljno vremena da odluče iskočiti jer postoje procedure. Samo iskakanje je dosta stresno iako je postupak jednostavan. Opterećenje prilikom iskakanja je i do 28 G - to je vrlo visoko iako kratkotrajno opterećenje. Sigurno se gubi svijest, a poslije trebate doskočiti i pogledati gdje ste', rekao je Štimac.

Napominje da u takvim slučajevima najčešće stradaju kralješci.

Treba li ubrzati proces prizemljenja MiG-ova koji bi trebao završiti do 2024.? 'Proces se sigurno ne može ubrzati jer postoje procedure. Morate imati tehničku učionicu za pilote i tehničare, moraju se pripremiti avioni i nema prečaca, sve mora ići prema planu', rekao je.

  • +4
Pao MiG-21 kod Voćina Izvor: Društvene mreže / Autor: DVD Voćin/Facebook

Resursi zrakoplova koji istječu

MiG-21 može raditi 10 godina bez generalnog remonta ili 1000 sati - ovisno o tome što prije dođe, kazao je Štimac.

"MiG-ovi nisu opasni"

'Oni su i dalje kakvi su bili, nema govora da su opasni. Redovito se rade remonti. Motori se rade zasebno i kvarovi motora su mogući i kod najnovije tehnike', rekao je.

Punkt vojne policije na kojem se čuva mjesto pada MIG-a Izvor: Cropix / Autor: Vlado Kos

Štimac vjeruje da istraga u ovom slučaju neće dugo trajati. 'Čini mi se da je pronađena tzv. crna kutija, imamo izjave pilota, izjave očevidaca i vjerujem da će se vrlo brzo utvrditi stvarni uzrok nesreće', zaključio je umirovljeni general-bojnik Josip Štimac.