ČITANJE DIGITALNIH TRAGOVA

Stvara se konzorcij koji će upravljati jedinstvenim setom podataka

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 28.09.2017 19:21
  • Objavljeno 28.09.2017 u 19:21
Mario Marić (Combis) i Vedran Pustišek (Hrvatski Telekom)

Mario Marić (Combis) i Vedran Pustišek (Hrvatski Telekom)

Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Više vam nije dovoljno poznavanje talijanskog, njemačkog ili engleskog kako bi razumjeli turiste - treba znati prikupiti i protumačiti digitalne tragove koje ostavljaju, i to gotovo odmah

Turisti ostavljaju elektroničke tragove prilikom svog boravka na odmoru, poput raznih transakcija, geotagiranja i geolokacija ili komentara na društvenim mrežama.

Povezivanje tih tragova u smislenu cjelinu daje cjelovitu sliku koja se može koristiti za približavanje turistima kroz bolju personalizaciju i adresiranje konkretnih potreba turista u realnom vremenu te za bolju analizu i planiranje turističke destinacije.

Digitalni otisci i tragovi su sve što ostavljamo iza sebe koristeći mobitele, računala i druge uređaje, u rasponu od Wi-Fija kojeg smo koristili u kafiću do transakcija koje smo obavili pri kupovini. Te je podatke moguće koristiti za određivanje uobičajene rute kretanja, interesa i preferencija, lokacija zadržavanja i potrošnje te potrošačkih navika velikog broja ljudi

Kako je istaknuo Mario Marić, poslovni konzultant Combisa za Big Data tehnologije, na predavanju Može li se i digitalni otisak turista pretvoriti u novac? održanog u sklopu 11. Combisove konferencije, ima ih previše kako bi ih jedna osoba mogla prikupljati i obrađivati odjednom. 

Konzorcij za jedinstveni set podataka

Stoga su Combis i Hrvatski Telekom razvili alat koji podatke prikuplja, obrađuje i prikazuje s vremenskim odmakom od pet minuta. Namijenjen je hotelijerima, financijskim institucijama, turističkim zajednicama, marketinškim agencijama, ali i tijelima vlasti, koja bi mogla do pojedinih podataka dolaziti i bez traženja informacija od korisnika. 

'Ako poznajete svoje goste, možete kreirati personalizirane ponude, olakšana vam je prodaja zbog boljeg poznavanja navika turista te stvarate zadovoljnijeg i lojalnijeg korisnika.

Dosad smo bili u mogućnosti prikazati izvještaje koji su sadržavali agregirane demografske karakteristike na određenoj makro-lokaciji, a odnedavno dostupni su nam i podaci na mikro-lokaciji koji omogućuju izrazitu preciznost i točnost izvještaja te pružaju daleko više podataka', rekao je Marić.

'Digitalni otisci, osim u turizmu, imaju primjenu i u maloprodaji te financijskoj industriji', rekao je Vedran Pustišek, zadužen za razvoj ICT proizvoda u Hrvatskom Telekomu. Kako bi bio zaštićen identitet pojedinačnih korisnika, alat prestaje prikupljati podatke kad broj praćenih osoba padne ispod određene razine.

Osim povećanja prihoda prodajom prikupljenih anonimiziranih i agregiranih podataka, alat bi mogao i pomoći pri ostvarivanju ušteda boljom organizacijom posla u tvrtkama i institucijama. 

Oko projekta je okupljen konzorcij u kojem su - uz Combis i HT - još i Algebra, Zavod za statistiku i Apis IT, a u tijeku su i pregovori s Poreznom upravom. Suradnjom navedenih tvrtki i institucija nastao bi set podataka i informacija jedinstven u Europi. 

  • +23
  • +20

Combisova konferencija 2017.

Izvor: Combis / Autor: Combis

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!