VELIKA RIBA JEDE MALU

SoundCloud potpisao ugovor s Warner Musicom

30.11.2014 u 19:10

Bionic
Reading

Čelnici SoundClouda, jedne od najpopularnijih internetskih platformi za distribuciju i 'stream' glazbenih sadržaja, nedavno su popustili pritisku i potpisali ugovor s Warner Music Group. Posrijedi je prva suradnja ove crne ovce internetskih audio servisa i jedne velike diskografske kuće. Postavlja se pitanje: na koji će način ovu vijest primiti milijuni korisnika SoundClouda?

Prema posljednjim podacima, samo u srpnju 2013. godine ovaj glazbeni servis koristilo je oko 200 milijuna slušatelja, od kojih je 40 milijuna registriranih korisnika. Ove brojke stavljaju SoundCloud na drugo mjesto ljestvice najpopularnijih internetskih 'stream' platformi, odmah iza nedostižnog YouTubea.

Iako im se baza korisnika širi, dugovi ove glazbene platforme rastu iz godine u godinu. Prije par mjeseci u medije je procurila vijest kako je SoundCloud 2013. godine uspio 'utržiti' preko 10 milijuna eura duga.


U nadi da će spasiti glazbeni servis koji uživa veliku popularnost među glazbenicima i DJ-evima, vodeći ljudi SoundClouda, na čelu s tridesetdvogodišnjim Šveđaninom Alexom Ljungom, najavili su skore promjene u organizaciji i načinu poslovanja ove platforme.

Među najavljenim 'reformama' koje će provesti ovaj audio servis jesu: uvođenje reklama, uvođenje pretplate za korisnike s većim prometom i za korisnike koji ne žele reklame, te potpisivanje ugovora s diskografskim kućama i rješavanje pitanja autorskih prava.

Zasad, korisnici SoundClouda s američkom IP adresom jedini su 'kontaminirani' reklamama, a pokretanje preplatničke platforme najavljeno je za 2015. godinu.

SoundCloud potpisao ugovor s Warner Musicom

Velike diskografske kuće na čelu s Warnerom, Sonyjem i Universalom već godinama prijete da će tužiti SoundCloud zbog neisplaćenih tantijema ('royalties') koje ovaj glazbeni servis duguje glazbenicima. SoundCloud je godinama bio jedina audio platforma koja izvođačima i njihovim producentima nije plaćala nikakve naknade za sadržaj koji se sluša preko njihove stranice.

Pretpostavlja se da je strah od parnice natjerao čelnike SoundClouda da potpišu ugovor s Warnerom, kako bi se izbjegli još veći problemi od onih koji već postoje u ovoj berlinskoj firmi.

No, SoundCloud je omiljen među korisnicima upravo zato što glazbenici preko njega dijele sadržaje sa svojim slušateljstvom bez ograničenja producenata i diskografskih kuća. Još od osnutka 2008. godine, korisnici ovu platformu percipiraju kao 'slobodni' prostor u kojem i mali i veliki muzičari mogu bez puno truda sa slušateljstvom i fanovima podijeliti svoju novu glazbu.

Također, zbog toga što svoje slušateljstvo nije terorizirao reklamama niti je naplaćivao svoje usluge (osim za korisnike koji su 'uploadali' veće količine materijala), SoundCloud je u glazbenim vodama uživao gotovo kultni status.

DJ-evi i glazbenici prilično su razočarani smjerom kojim se kreće njihova voljena platforma. Ovim potezima se SoundCloud izjednačava sa Spotifyjem, Deezerom, Pandorom ili YouTube Music Keyom, pretplatničkim platformama koje služe isključivo za 'stream' glazbe.

SoundCloud je u proteklih sedam godina bio mjesto koje su podjednako koristili i glazbenici i slušatelji i producenti. Na njegovim stranicama su se otkrivali novi glazbenici i stvarale suradnje između muzičara. Hoće li to biti moguće nakon ovih promjena, ili će dio razočaranih prijeći na neku drugu platformu, vidjet će se za nekoliko mjeseci.