ASTROFOTOGRAFIJA

Pogled prema susjedstvu: Teleskop James Webb snimio je blistavu stranu Jupitera

01.08.2022 u 10:13

Nedavno upogonjen svemirski teleskop ovim je slikama dokazao da njegov pogled ne mora biti usmijeren prema naudaljenijim kutcima svemira, već i prema planetima koji nas okružuju

Jupiter uvijek blista - čak i kad ga promatramo na neobrađenim snimkama snimljenima s boka. Astronomi ovih dana prekopavaju kroz nove podatke svemirskog teleskopa James Webb kako bi prepoznali i otkrili nove udaljene galaksije, no promatračnicu ćemo koristiti za još jednu zanimljivu stvar - promatranje planeta u našem sustavu.

Jedan od njih je Jupiter. NASA je izbacila nekoliko slika planeta 14. srpnja, no teleskop je nastavio snimati plinovitog diva kako bi demonstrirao JWST-ov potencijal proučavanja obližnjih svemirskih objekata, piše Space.

Upravo taj potencijal vidljiv je na novoj slici snimljenoj 27. srpnja pomoću kamere u blizini infracrvenog dijela spektra (NIRCam).

Na njoj se jasno vidi Jupiterova ogromna oluja dok putuje kroz planetarnu atmosferu.

Slika je dizajnirana kako bi znanstvenicima omogućila bolje proučavanje atmosfere i rješavanje misterija Jupiterove termalne strukture i slojeva, ako i proučavanje fenomena poput vjetra i aurora.

James Webb fotografije Izvor: Profimedia / Autor: Xinhua / Eyevine / Profimedia

Kako bi uopće stvorila novu sliku kamera NIRCam promatrala je Jupiter 11 minuta putem F212N filtra koji promatra svjetlo u 2.12 mikrona, što je duljina prosječne bakterije. Filtar je ugrađen u obzervatorij zato jer znanstvenicima omogućava proučavanje molekularnog vodika. Prema preliminarnom rasporedu Space Telescope Science Institutea u Marylandu, inače zaslužnog za upravljanje Jamesom Webbom, naredna promatranja uključuju Io, Jupiterov vulkanski mjesec, velik asteroid Higeja te ostatke supernove Kasiopeja A.