NETIQUETTE

Ovih šest nepisanih pravila Twittera gotovo sigurno kršite

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 10.05.2019 10:15
  • Objavljeno 10.05.2019 u 10:14
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Popularna društvena mreža ima vlastiti set pravila, ali nisu sva navedena u službenim dokumentima. Evo na što trebate paziti ako se ne želite ogriješiti o pravila lijepog ponašanja

Pogledajte pregled šest nepisanih pravila ponašanja na Twitteru. Znate li ih sve? Pridržavate li ih se?

Snitch Tagging

Recimo kako ste naišli na tvit (ili niz njih) u kojem se kritizira rad vašeg omiljenog pisca, ali bez spominjanja ključnjih riječi po kojima bi neupućeni mogli prepoznati o kome i čemu se radi (primjerice, njegovog imena, naziva njige i tome slično). Ako ne znate točno o čemu se radi, gotovo je nemoguće pronaći takve tvitove pretraživanjem.

Što bi onda bio Snitch Tagging? Pa, recimo da na takav tvit odgovorite javno i uključite autora tako što ćete ga označiti. Time ćete javnom i prepoznatljivom učiniti raspravu koja nije takvom zamišljena. Možda vam se čini kako radite nešto korisno, ali to ne mora biti slučaj.

CHAT guru

Ovo morate isprobati: Ultimativni vodič kroz trikove za WhatsApp

Pogledaj galeriju
17

Primjerice, autor se možda ne želi uključivati u takve rasprave ili čitati negativne recenzije, ekipa koju ste razotkrili mogla bi zbog toga biti prilično ljuta i istresti svoju frustraciju upravo na nesretnom piscu, dok bi mu u pomoć mogli priskočiti njegovi ljubitelji.

Dok trepnete okom - eto drame. Zato se suzdržite od takve prakse, osim ako za nju nemate doista dobar razlog. Ali doista dobar.

Uskakanje u privatne razgovore

Tviteraši ne vole baš kad im se netko obraća izravnom porukom (direct message, DM) ako to nije korisnik kojeg prate i koji njih prati. Ako im se obraćate u situaciji u kojoj oba ta uvjeta nisu zadovoljena, nemaju razloga vjerovati vam, a moguće je i kako će to doživjeti kao nasrtanje na osobni prostor.

Praćenje za praćenje

Praćenje za praćenje (follow for follow) je praksa kojom na Twitteru u kratkom vremenu počnete pratiti veliki broj potencijalnih čitatelja, nadajući se kako će vam uzvratiti istom mjerom. Cilj je, naravno, podići vašu ukupnu vidljivost.

Teoretski, to nije problematično. Naročito ako doista smatrate kako su ti ljudi vrijedni vaše pozornosti i praćenja, kao i ako oni to misle o vama. Ali, gole brojke nisu dovoljne. Kako biste dobili vjerne pratitelje na dugi rok, trebate im ponuditi zanimljiv sadržaj i poticati ih na interakciju.

Ukoliko ih samo dodate kako bi napumpali brojke i potom ih prestanete pratiti, neće proći dugo prije no što će to primijetiti. I ne, neće im biti drago zbog toga.

Isti broj pratitelja i korisničkih računa koje pratite

Kako vas ljudi vide na Twitteru prilično je važno ako želite biti uspješni i popularni. Ne postoji čvrsto pravilo koliko biste ljudi trebali pratiti, kao ni u kojem bi omjeru trebao biti taj broj prema broju onih koji vas prate. Ali, kad su ta dva broja gotovo identična, to može potaknuti sumnje kako niste stvarna osoba već računalni bot. Pogotovo kad su u pitanju ogromni brojevi ljudi koje pratite. Stoga održavajte popise ljudi koje pratite kako bi njihov broj u najvećoj mogućoj mjeri odražavao stvarnost.

TEHNO SAVJETI

Pet novijih značajki Instagrama koje svakako trebate isprobati

Pogledaj galeriju
6

Ne koristite previše hashtagova

Hashtagovi su korisni jer nam pomažu pratiti o čemu se govori na Twitteru i olakšavaju pronalaženje tvitova koji se bave temama koje su nam zanimljive. Ipak, nemojte pretjerivati s njima jer ćete postići suprotni učinak. Zadržite njihov broj na jednom do dva dobro odmjerena hashtaga kad god možete. I neka ne budu preopćeniti.

Odznačite retviteraša

Recimo kako ste naišli na nečiji retvit s temom koja vas iznimno zanima. Uključili ste se u raspravu tako što ste odgovorili i pritom ostavili oznaku osobe koja je retvitala. Ako ta osoba ne sudjeluje u daljnjoj raspravi, pravila dobrog ponašanja nalažu uklanjanje njihovog nadimka i oznake.

Razlog je jasan: ako se ta osoba u razumnom vremenu nije uključila u raspravu, to je prilično očit signal kako ne želi sudjelovati u njoj. Ostavite li oznaku u raspravi, zatrpat ćete ih obavijestima o nečemu sa čime ne žele imati veze.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!