KODIRANA PREPISKA

Ovako to izgleda kada tajna služba za razmjenu poruka koristi - Twitter

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 12.02.2018 11:33
  • Objavljeno 12.02.2018 u 11:33
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Dan Grytsku / Alamy

Izgleda da je agentima NSA po tko zna koji put upalila taktika skrivanja na vrlo uočljivom mjestu

Slanje poruka javnim servisima višestuko je potvrđena metoda komunikacije brojnih špijunskih agencija. Od novinskih oglasa, preko društvenih mreža - osnovni princip je uvijek isti. Poruke koje naoko izgledaju kao obični statusi ili oglasi zapravo su poruke doušnicima i kolegama 'na drugoj strani'.

Kako stvari stoje, New York Times i The Intercept saznali su da NSA odnosno američka tajna služba National Security Agency koristi Twitter. Agencija je poslala oko dvanaest kodiranih poruka ruskom kontaktu koji tvrdi da su tajne podatke NSA ukrali hakeri iz skupine Shadow Brokers.

  • +5
  • +2

Ovo su najpoznatiji hakeri svih vremena

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

NSA je navodno javila ruskom špijunu da očekuje javne tweetove u kojima će dobiti znak u kojem agencija potvrđuje interes, traži da se susretnu na sigurnoj lokaciji ili nastave razgovor.

Neobični pomagači i propali planovi

Svi upitni tweetovi objavljeni su tijekom prošle godine. Neki od njih bili su klasična samopromocija, dok su drugi bili oblikovani kao podsjetnici na povijesne događaje poput 177. obljetnice izuma telegrafa. Nije poznato koliko je točno poruka stvoreno za komunikaciju s Rusom, a koliko je bilo 'običnih'.

Komunikacija društvenom mrežom nije urodila plodom. NSA je navodno Rusu platila 100.000 dolara kako bi dobili podatke Shadow Brokersa, no dogovor je propao nakon što su umjesto toga zaprimili informacije koje potvrđuju povezanost predsjednika Trumpa i Rusije. Samo dio tih informacija mogao se potvrditi, a NSA za većinu tvrdi da su dio kampanje sijanja kaosa u američkoj administraciji. Iza svega se, navodno, nalazila ruska vlada.

Učinkovita metoda

Trenutno je nepoznato koliko često tajne agencije posežu za društvenim mrežama kao pouzdanim metodama komunikacije. Riječ je o vrlo učinkovitoj metodi komuniciranja koja izgleda neuočljivo te za malo novca, a mogućnost dokazivanja postojanja 'skrivenih poruka' je teško ili praktički nemoguće.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi