TAJNE SVEMIRA

Oko našeg planetarnog sustava postoji svjetlo koje nitko ne može objasniti

09.12.2022 u 10:29

Teleskop Hubble registrirao je 'višak' svjetla u području oko Sunčevog sustava. Nije riječ o pretjerano jakom svjetlu, već sjaju koje vjerojatno dolazi od nebeskih objekata

Znanstvenici razbijaju glavu oko neobične 'magličaste svjetlosti' koja okružje naš sustav. Nakon pregleda 200.000 fotografija snimljenih svemirskim teleskopom Hubble te tisuća izmjera u sklopu projekta Skysurf, astronomi iz međunarodnog tima potvrđuju da je svjetlost zbilja stvarna, no da i dalje ne znaju do kraja objasniti njezino podrijetlo.

Jedno od mogućih objašnjenja uključuje međuzvjezdanu prašinu, sitne čestice prašine i leda koje za sobom ostavljaju kometi dok iz vanjskog dijela sustava putuju prema unutrašnjem, izvještava Science Alert.

Pretpostavlja se da je riječ o svjetlu koje je prepoznala sonda New Horizons dok je putovala pored Plutona.

'Ukoliko su naše analize ispravne, otkrili smo još jedan oblik prašine koji se nalazi među nama i područjima koja je istražio New Horizons, što upućuje na dodatno svjetlo koje ne dopire iz našeg sustava. Uvjereni smo da je riječ o lokaliziranom fenomenu koji se nalazi nedaleko od Sunčevog sustava - možda čak i o nekom novom elementu' kaže Tim Carleton, astronom sa sveučilišta u Arizoni.

Kakav spektakl: Pogledajte neke od najljepših prizora snimljenih teleskopom Hubble Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA / Hubble

Sjajni objekti poput planeta, zvijezda, galaksija, plinova i prašine glavne su stvari koje astronomima privlače pažnju, no nije uvijek lako otkriti izvor svjela.

Tu i tamo pronađemo nešto potpuno neočekivano - poput veze između svjetla i vodika na rubu Sunčevog sutava koju je otkrila sonda New Horizons. Taj višak svjetlosti ekvivalent je svjetlu deset krijesnica, što, makar nije puno, dokazuje da nam je nešto očito promaklo.