POTEZ OČAJNIKA?

Oglašavački savez protiv Googlea i Facebooka

09.11.2011 u 09:34

Bionic
Reading

Microsoft, Yahoo i AOL udružili su snage kako bi pokušali oduprijeti se divovima internetskog oglašavanja

Kako bi izbjegli optužbe za nezakonito povezivanje, tri tehnološka diva zadržat će vlastite prodajne timove i nastaviti se natjecati za oglase. No, od siječnja iduće godine razmjenjivat će i prodavati višak oglasnog prostora, piše Los Angeles Times.

Dogovor nije ekskluzivan, pa će se u njega moći uključiti i drugi. Usto, tri tvrtke će integrirati svoje tehnologije za licitiranje u realnom vremenu.

Time se žele suprotstaviti Facebooku, koji je online oglašivačima sve privlačniji. Istraživačka tvrtka EMarketer objavila je da je najpopularnija društvena mreža na svijetu već postala predvodnica na tržištu online oglašavanja u SAD-u, gdje drži udio od 16 posto.

Tu je i Google, koji je kupnjom tvrtke DoubleClick višestruko povećao svoj udio u segmentima oglašavanja u kojima dosad nije bio prisutan. I to mahom na račun Yahooa, koji izgubio 13 posto, Microsofta (pet posto) i AOL-a (četiri posto).

I Google i Facebook nagrizaju vrijednost oglasnog prostora koji nude te tri tvrtke. Nadaju se da će zajedničkim naporom moći preokrenuti taj trend.

Yahoo se već neko vrijeme muči s padom prihoda, zbog čega se razmatra čak i prodaja cijele ili dijela tvrtke. Microsoft bi se, s druge strane, mogao okoristiti Facebookovim uspjehom - još 2007. kupio je 1,6 posto udjela u tvrtci Marka Zuckerberga.

Hoće li mu to pomoći? Analitičari su skeptični i ne očekuju veći zaokret. Googleova ogromna mreža s više od milijun oglašivača ima teško dostižan doseg, a tu su i alati za stvaranje ciljanih kampanja te njihovo praćenje i mjerenje.

Stoga će u ovoj godini, prema procjenama, ubrati 3,8 milijardi dolara. Za razliku od, recimo, Yahoovih 1,9 milijardi.

No, savez Microsofta, Yahooa i AOL-a mogao bi, u stvari, pomoći Googleu da si skine s vrata optužbe o monopoliziranju online tržišta oglašavanja.