konkurencija tinderu na ledu

Odgođeno lansiranje: Zbog GDPR-a Facebook ne može spajati usamljena srca u Europi

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 13.02.2020 11:21
  • Objavljeno 13.02.2020 u 11:21
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Miroslav Wranka

Do daljnjeg je odgođeno lansiranje na europsko tržište aplikacije kojom Mark Zuckerberg i društvo namjeravaju konkurirati Tinderu i sličnim servisima

Facebook Dating, aplikacija najveće društvene mreže svijeta namijenjena spajanju usamljenih srca, trebala je postati dostupna korisnicima u Europi od četvrtka, 13. veljače, dan prije Valentinova.

Među značajkama Datinga je i Secret Crush, koja omogućava potajni odabir devet prijateljica i prijatelja na Facebooku koji vas zanimaju u romantičnom smislu. Ta je značajka također povezana i s Instagramom.

Ali, početak rada je odgođen na neodređeno nakon što su regulatorne agencije izrazile zabrinutost oko toga pridržava li se Facebookova aplikacija novih pravila o zaštiti privatnosti koja vrijede u Europskoj Uniji.

Facebook Dating u Sjedinjenim Državama je dostupan od rujna prošle godine. Upogonjen je kako bi konkurirao drugim sličnim servisima, među kojima su najpoznatiji inder, Match.com i Bumble. Osim u SAD-u prisutan je u više od 20 drugih država, ali ne i u Europi.

Problem je nastao zbog Opće uredbe o zaštiti podataka (General Data Protiection Regulation, GDPR), koja je u EU na snazi od 2018. godine i korisnicima digitalnih servisa daje više mogućnosti kontrole nad njihovim osobnim podacima, a tvrtkama ograničava mogućnost pristupa tim podacima.

Poslali im inspektore

Facebook je europske regulatore o pokretanju Datinga obavijestio tek 10 dana prije no što su ju namjeravali upogoniti, navedeno je u priopćenju regulatorne agencije Irish Data Protection Commission, u čijem području jurisdikcije je Facebookovo europsko sjedište u Dublinu.

Također, istaknuli su regulatori, Facebook nije predao potrebnu relevantnu dokumentaciju, uključujući procjenu utjecaja na zaštitu podataka. Zbog toga ih je posjetilo nekoliko inspektora, koji su pokušali pribaviti te podatke.

U Facebooku tvrde kako su udovoljili odredbama GDPR-a i zahtjevima regulatorne agencije, a odgodu su pripisali potrebom za kvalitetnijom pripremom za izlazak na europsko tržište. Zasad nije poznato koliko bi odgoda mogla potrajati, piše Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!