STREAMING

Netfilx bilježi zaradu od zabrane dijeljenja lozinki, no pitanje je - koliko dugo?

19.04.2024 u 12:39

Bionic
Reading

Streaming div je nakon prošlogodišnje zabrane dijeljenja lozinki zabilježio iznimni porast zarade, no investitori se brinu oko dugoročne profitabilnosti

Netflix je objavio porast profita u prvom tromjesečju 2024., dijelom zahvaljujući suzbijanju dijeljenja lozinki. Streaming kompanija tvrdi da je u prvom tromjesečju dodala 9,3 milijuna korisnika, čime je ukupan broj pretplatnika porastao na gotovo 270 milijuna.

Kompanija su kasnije objavili kako je njezina dobit u prvom kvartalu skočila na više od 2,3 milijarde dolara. Unatoč vrlo pozitivnom trendu, kompanija je također objavila kako od 2025. više neće izvještavati o ključnim brojevima pretplatnika, piše BBC.

Objavljujući odluku, tvrtka je u pismu dioničarima napisala: 'U našim ranim danima, kada smo imali mali prihod ili profit, rast članstva bio je snažan pokazatelj našeg budućeg potencijala'. Danas je broj pretplatnika postao 'samo jedna komponenta rasta', tražeći od investitora da se usredotoče na profit i prihode.

Prihodi za prvo tromjesečje porasli su za gotovo 15 posto na godišnjoj razini na 9,37 milijuna dolara. Neki su ulagači Netflixovu neočekivanu odluku o prestanku izvještavanja o broju pretplatnika vidjeli kao znak da se Netflixov val rasta kupaca možda bliži kraju. Jamie Lumley iz istraživačke tvrtke Third Bridge napisao je da odluka postavlja 'pitanja o izgledima za rast Netflixove baze pretplatnika'.

Drugi tehnološki divovi kao što je Facebook roditelj Meta i platforma društvenih medija X, bivši Twitter, također su prestali izvještavati o mjesečnim brojevima aktivnih korisnika kako se rast usporavao. Dionice Netflixa su nakon objave pale za skoro 5 posto.

'Streaming je notorno nestabilno tržište, a zadržavanje dolara kupaca težak je uspon', rekla je Sophie Lund-Yates, vodeća analitičarka dionica na platformi za trgovanje dionicama Hargreaves Lansdown. 'Jedno područje u kojem Netflix ima prednost je njegov izvorni sadržaj, koji je poznat kao izvrstan alat za zadržavanje u usporedbi s prenamijenjenim emisijama i filmovima.' Netflix je 2022. povisio cijenu svog popularnog 'standardnog' plana, nakon čega je broj pretplatnika pao te, sukladno, pojačao zabrinutost investitora.

Ubrzo nakon toga, tvrtka je rekla da će ponovno pokrenuti rast razbijanjem dijeljenja lozinki i lansiranjem novog plana koji je bio jeftiniji, ali je prikazivao oglase. Tvrtka također prodire u područja kao što su sport i videoigre, dok nastavlja licencirati materijal od konkurentskih medijskih tvrtki tražeći načine za povećanje profita.

Dionice Netflixa od početka su ove godine porasle za više od 30 posto, približivši se rekordnoj vrijednosti iz 2021.