ASTRONOMIJA

NASA nas je iznenadila! Nismo znali da svemir zvuči ovako jezivo

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 30.10.2017 12:43
  • Objavljeno 30.10.2017 u 12:37
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Tražite nešto jezivo za ovogodišnju Noć vještica? Što kažete za predivno strašnu kompilaciju zvukova koje je NASA snimila tijekom svojih najpoznatijih svemirskih misija?

Bliži se Noć vještica, a NASA se ove godine odlučila pridružiti u proslavi. Svemirska agencija upravo je objavila listu pjesama na SoundCloudu sačinjenu isključivo od jezivih svemirskih zvukova. Lista se sastoji od izabranih snimki tijekom brojnih misija u blizini Jupitera, Saturna i drugih kozmičkih tijela.

Kao što vjerojatno i sami znate, svemir nije baš najbolje mjesto za zvuk. Kao što nas je Alien naučio, 'u svemiru vas nitko ne čuje dok vrištite'. NASA je uspjela pronaći način na koji je uspjela snimiti svemirske 'šumove'. Umjesto prepoznavanja zvučnih valova, agencija je iskoristila senzore za elektromagnetska zračenja i očitanja potom pretvorila zvučni zapis.

Upravo taj zvučni zapis je zbilja vrijedan pažnje, pogotovo kada dođete do snimke Saturna. NASA planetu opisuje kao 'izvor vrlo intenzivnih radiovalova koje je snimio Cassini. Radiovalovi su, naime, najizraženiji blizu planetarnih polova. Tamošnje aurore vrlo su slične onima koje vidimo na Zemlji.'

tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Jezivo, čudno, zabavno

Rezultat je zanimljiv i neobičan, no realno - ne spada u zvučnu pozadinu koju biste puštali na tulumu Noći vještica. Grupa znanstvenika doskočila je i tome te pretvorila zvukove u glazbu.

NASA-in pogled na polarnu svjetlost

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Ako ste fan astronomije, 'svemirska glazba' nešto je što će vas zanimati kad god ju slušali, a ako tražite nešto što će vas ubaciti u đir Noći vještica, snimka vam može poslužiti i za to.

Većina 'pjesama' na listi ne traje predugo, no savršeno prenose misticizam svemira koji nas okružuje. Ako ste zainteresirani, definitivno bacite pogled.

Listu možete pronaći i na samom SoundCloudu, a do nje stižete klikom na ovaj link.