ZAHVALJUJUĆI SPITZERU

Najstarija dosad: Astronomi su otkrili galaksiju koja je nastala neposredno nakon Velikog praska

12.04.2022 u 06:47

Drevna galaksija HD1 snimljena teleskopom Spitzer je vrlo vjerojatno postojala prije čak 13.5 milijardi godina

U posljednjih smo nekoliko tjedana uspjeli snimiti impresivan broj udaljenih svemirskih tijela. Prema izvješću Forbesa, japanski znanstvenici su otkrili vjerojatno najudaljeniju galaksiju u svemiru.

HD1 je toliko udaljen od Zemlje da je njezino svjetlo staro 13.5 milijardi godina, što znači da je svega 300 milijuna godina mlađa od Velikog praska. Ovo je sto milijuna godina manje od prijašnjeg rekordera GN-z11 što znači da vjerojatno sadrži zvijezde nastale tijekom 'tamne ere' svemira.

Tim je snimio HD uz pomoć oko 1200 sati promatranja teleskopima Spitzer, Subaru, VISTA i UK infracrvenim teleskopom. Potvrdili su udaljenost uz pomoć skupine teleskopa Atacama. Crvena boja galaksije daje naznaku da se radi o vrlo udaljenom tijelu.

ASTROFOTOGRAFIJA

[FOTO] Ne prestaju fascinirati: Pogledajte neke od najljepših prizora dubokog svemira koje je ulovio Hubble

Astronomi planiraju opet provjeriti rezultate, premda je signal iz HD1 99.9 posto točan. Promatrači, doduše, neće potvrditi otkriće sve dok je sigurnost manja od 99.999. Provjeru će, piše Engadget, izvršiti pomoću teleskopa James Webb.

Ako znanstvenici potvrde postojanje HD1, to će za sobom povući brojna pitanja. HD1 se ne uklapa u trenutne modele formiranja galaksije te sugerira da već u ranoj eri svemira postoje vrlo svjetli objekti.