genetika, umjetna inteligencija...

Laboratorijski uzgojeni hamburger, sintetički geni, lijek koji vraća vid: Pogledajte neka od najvećih otkrića posljednjeg desetljeća

1/11

Otkrivena tajna denisovskog čovjeka

Znanstvenici su u ožujku 2010. objavili otkriće fragmenta kosti prsta mlade ženke, stare 41.000  godina. Ti su fragmenti pronađeni u spilji Denisova na Altaju u Sibiru. Ta je spilja bila nastanjena i neandertalcima i modernim ljudima. Poslije su otkrivena i dva zuba te nožni palac različitih jedinki iste populacije. Analiza mitohondrijske DNK, izolirane iz kosti prsta, ukazuje da je denisovski čovjek genetski različit i od neandertalca i od modernog čovjeka. Dodatna istraživanja na jezgrenom genomu iz istih uzoraka ukazuju na to da ova vrsta dijeli evolucijskog pretka s neandertalcima, da se njezin životni prostor protezao od Sibira do Jugoistočne Azije, te da su pripadnici ove vrste živjeli i međusobno se križali s precima modernih ljudi. Neke crte te vrste posjeduju stanovnici Tibeta; upravo te osobine pomažu Šerpama da se tako lako snalaze na visinama.

Otkrivena tajna denisovskog čovjeka