TREBA IM LOVA

Koliko će dugo Facebook biti besplatan?

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 14.05.2012 13:46
  • Objavljeno 14.05.2012 u 11:46
Facebook like

Facebook like

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Obećavali su da će uvijek biti besplatan. No nedavno su isprobali kako je naplaćivati korisnicima osvježavanje statusa. Što mislite, hoće li im dugo trebati dok to ne počnu i koristiti?

Nije teško zamisliti da, unatoč inzistiranju Marka Zuckerberga, Facebook počne musti novce iz svog najvećeg izvora: svakog od više od 900 milijuna korisnika.

U tom je smjeru išlo nedavno provedeno testiranje u Novom Zelandu, piše CNET. Isprobavali su kako bi bilo naplaćivati promoviranje statusa, tako da ih vidi što više korisnika. Naime, neku objavu tvrtke sad vidi oko 16 posto korisnika. Objave na običnim profilima vidi tek njih 12 posto.

U Facebooku su, čini se, spremni pomoći u boljem promoviranju statusa. Ali,+ ne besplatno. Cijena? Sitnica - od 1,4 do dva dolara (od oko osam do 11,4 kuna).

Razumljivo je zašto o tome razmišljaju. Poslovanje Facebooka mahom ovisi o prihodima od oglašavanja, a poruke oglašivača gube se u ogromnom broju postova, statusa, dijeljenja...

Ogroman broj korisnika je tu, ali rezultati oglašavanja nisu baš tako dobri. Pa stoga Facebook ni nema prihode kakve bi tvrtka te veličine i tih ambicija trebala imati.

Stvari zasad klapaju zato što su oglasi na najpopularnijoj društvenoj mreži još uvijek jeftini, pa tako i lako dostupni. No oglašivači se još uvijek drže drugih, provjerenih kanala.

S druge strane, ulagači - koji bi trebali pomoći kompaniji da dosegne tržišnu vrijednost od 100 milijardi dolara (oko 570 milijardi kuna) - žele nešto zauzvrat za svoj novac. Ako oglašavanje neće biti dovoljno, u Facebooku će se morati domisliti nečemu drugome. A drugi izvor prihoda tog reda veličine još nije na obzoru. Pitanje je hoće li ga ikad i biti.

Stoga neće biti čudno ako se okrenu nekom načinu na koji će musti svoje korisnike, makar i kunu po kunu.

To bi, doduše, moglo imati zanimljive posljedice. Uzmimo privatnost za primjer. Facebook sad može diktirati uvjete zato što ne plaćamo ništa za njegove usluge. No jednom kad počnemo plaćati, morat će nas početi slušati kad nešto zahtijevamo.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi