globalna studija

Hrvati i internet: Donosimo osam zanimljivih zaključaka Googleovog istraživanja

31.10.2017 u 12:44

Bionic
Reading

Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je kako značajno manje kupujemo online nego u brojnim drugim zemljama, ali nam je zato korištenje interneta zabavnije

Globalnu studiju Google Internet Consumer 2017 za Google je provela agencija KANTAR TNS. Između ostalog, pruža pregled ponašanja korisnika na internetu u Hrvatskoj, u dobi od 16 i više godina  

Tako je, između ostalog, moguće iščitati koje sve online usluge koriste hrvatski građani, koliko ih često koriste, kao i na kojim uređajima. Rezultati studije prikazani su kao analitički online alat Consumer Barometer.

Istraživanje je pokazalo kako 74 posto građana Hrvatske redovito koristi internet u osobne svrhe. U tome kaskamo za svijetom, koji je na 82 posto.

Najaktivniji korisnici kreću se u dobi 25-34 te  35-44 godina (19 i 22 posto).  Iako se obično pretpostavlja kako internet koriste uglavnom mlađi ljudi, pokazalo se kako je korištenje interneta među svim dobnim skupinama prilično ujednačeno. 

Na čemu sve surfamo internetom?

Korisnici u Hrvatskoj internetu pristupaju s više od dva uređaja (točnije 2,6  - isto kao i 2016. godine).

Građani Hrvatske koriste sve više uređaja kojima pristupaju internetu: 68 posto ih koristi pametne telefone (65 posto ih je to činilo lani), 55 posto ih koristi laptope i 40 posto pametne televizore. Također za povezivanje s internetom koriste i netbookove, chromebookove, e-bookove, pametne satove te trekere.

U ovoj godini 24 posto korisnika jednako je koristilo računalo/tablet i pametni telefon za pristup internetu, dok je za 30 posto korisnika preferirani uređaj za pristup internetu bio upravo pametni telefon.

Internet koristimo za pronalaženje informacija (81 posto), zabavu (81 posto), obavljanje online zadataka (63 posto), postavljanje online sadržaja (18 posto) te pomaganje drugima objašnjavajući im kako nešto napraviti online (42 posto).  

Na mjesečnoj razini 78 posto hrvatskih korisnika traži online informacije o robi i uslugama, 70 posto korisnika koristi karte za određivanje lokacije ili rute, a 46 posto online kupuje. Najpopularnije online aktivnosti su:

  • korištenje pretraživača (94 posto)
  • gledanje videa putem interneta (89 posto)
  • korištenje društvenih mreža (74 posto).

'Studija ukazuje na pojavu nove vrste korisnika koje zovemo onlineri i istražuje teme poput promjena u ekosustavu uređaja, nedavne promjene u trendovima vezane uz video sadržaj te što nosi budućnost kada je riječ o potrošačkoj tehnologiji. 

Porast mobilnih uređaja se nastavlja, što ukazuje na to kako ljudi međusobno komuniciraju te na interakciju s digitalnim svijetom. Kako bi bile korak ispred, vrijeme je da brendovi istraže kako iskoristiti novonastalu situaciju s ciljem zadovoljavanja potreba korisnika, kao i onih poslovnih', rekao je Joško Mrndže, direktor Googlea za regiju Adriatics.

U sklopu istraživanja intervjuirani su ispitanici iz više od 63 zemlje svijeta. U Hrvatskoj je istraživanje provedeno u razdoblju od 1. travnja do 30. lipnja 2017. u formi osobnog intervjua, na uzorku od 1.000 ispitanika u dobi od 16 i više godina.

Osam zanimljivih zaključaka Googleovog istraživanja

• korištenje interneta u Hrvatskoj sporo raste, blizu je točke zasićenja 

• značajno manje kupujemo online (46 posto naspram 59 posto) 

• korištenje interneta nam je nešto zabavnije nego ispitanicima u drugim zemljama 

• nešto više volimo obavljati stvari digitalno ispitanici u drugim zemljama 

• digitalne vještine sve su važnije za uspjeh u poslovnom i privatnom životu 

• oko 60 posto korisnika starijih od 55 godina pristupa internetu mobitelom 

• 53 posto ispitanika gleda video na mobitelu (naspram 17 posto 2013. godine) 

• 65 posto ispitanika pretražuje internet na mobitelu (naspram 27 posto 2013. godine)