ODLIČAN KVARTAL

Facebook zaradio više od očekivanog

02.02.2017 u 15:27

Bionic
Reading

Ako Njemačka odere Facebook globom zbog kažnih vijesti, imat će se odakle naplatiti. Najveća društvena mreža svijeta nadmašila je poslovanjem očekivanja analitičara tijekom proteklog tromjesječja

Facebook je tijekom zadnjeg kvartala 2016. godine, zaključno s 31. prosincem, ostvario prodaju vrijednu 8,81 milijardu dolara uz zaradu od 1,41 dolara po dionici (uz odbijene troškove). Analitičari su očekivali 8,51 milijardu dolara prihoda od prodaje i zaradu od 1,31 dolar po dionici.

Kvartalna zarada bila je dvostruko veća od zabilježene prije godinu dana: 3,57 milijardi dolara naspram 1,56. Vrijednost dionice Facebooka porasla je gotovo tri posto po objavi poslovnih rezultata.

Broj aktivnih korisnika mjesečno korisnika u odnosu na prethodni kvartal porastao je s 1,79 na 1,86 milijardi. Podsjetnik: na svijetu nas ima ukupno sedam milijardi. Od oglašavanja su uprihodili 8,63 milijarde, od čega je 84 posto stiglo od mobilnog oglašavanja (četiri posto više nego lani).

Šef financija Facebooka David Wehner krajem je prošle godine upozorio na usporavanje rasta prihoda od oglasa, što bi moglo značiti kako se društvena mreža približava granici nakon koje će početi oglasima iritirati svoje korisnike, a moguće time i plafonu zarade iz tog izvora. U Facebooku su svjesni toga, pa već neko vrijeme eksperimentiraju s objavom oglasa na drugim lokacijama - recimo, u Messengeru.

Druga prijetnja dolazi u vidu Snapa, tvrtke u čijem je vlasništvu Snapchat, jedan od najozbiljnijih Facebookovih suparnika s oko 150 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, uglavnom mladih. Tijekom ovog tjedna napokon bi trebali krenuti u dugo očekivanu javnu ponudu dionica.

U Facebooku smatraju kako će kamera biti glavni medij stvaranja i dijeljenja sadržaja u budućnosti te kako će značaj videa rasti. Također su uvjereni kako će veliku ulogu igrati proširena i virtualna stvarnost.

Šef Facebooka Mark Zuckerberg najavio je kako će tijekom ove godine više zapošljavati te povećati ulaganja u video i druge prioritete, s naglaskom na 'profesionalno izrađeni epizodni video sadržaj', koji će proizvoditi na tjednoj bazi. Autore će platiti unaprijed i podjelom prihoda.

Proizvodnjom video sadržaja bi mogao ući na teren ne samo YouTubeu, već i tvrtkama poput Netflixa. Ulazak u TV produkciju zasad nije među prioritetima.

Novi tab za video, kojeg upravo puštaju u pogon u Sjedinjenim Državama, promijenit će način gledanja videa na Facebooku, uvjereni su u toj društvenoj mreži, jer će ponuditi lakši pregled i pristup takvom sadržaju.

Više: Facebook