KAKO DALJE?

Sljeme: Stvaranje tradicije i pijani milijunaši

  • Autor: Borut Šips
  • Zadnja izmjena 07.02.2010 18:21
  • Objavljeno 07.01.2010 u 17:41
Sljeme skijanje navijači

Sljeme skijanje navijači

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Drago Sopta

Iza Zagreba su šesti ženski i treći muški slalom Svjetskog skijaškog kupa i to se natjecanje može početi nazivati sportskom tradicijom hrvatske metropole. Kraljica je došla do zrele faze, koja jasno predočava što je čeka u budućnosti

Iako dame na Sljemenu imaju dulji staž, žensko izdanje postalo je tek uvertira u nastup Ivice i njegovih konkurenata. Ana i Nika uvijek uzmu bodove, mlade kolegice uljepšaju hrvatski kolorit, ali svi kao da čekaju snažniji spol.

Premda organizatori barataju većim brojkama, utrkama je ukupno prisustvovalo 15-ak tisuća gledatelja. Deset na muškoj, dvostruko manje u nedjelju. Atmosfera je s trubama odavno izgubila hrvatski štih, ali takva kombinacija (čini se) odgovara skijašima, jer svi redom hvale umjetnu buku s ciljne ravnine. Ukupan dojam za ocjenu poboljšava i zvučna kulisa koju stvara DJ: tijekom druge vožnje Sljemenom su, između ostalih, tutnjali Metallica, Depeche Mode i Red Hot Chilli Peppers. Zagreb uporno udara kontru alpskim zvukovima koji su preplavili većinu europskih trkališta i to radi vrlo uspješno.

Ovakva eksplozija teško će se ikada ponoviti

Mladi Talijan Razzoli se pomalo osjeća Purgerom, jer već drugu godinu u nizu upravo u Hrvatskoj pomiče svoje granice. Sada se nakon impresivnog plesa među kolcima i pobjede našao na leđima velikog Tombe i pred njim je velika karijera. Slično kao i pred ženskom laureatkinjom Sandrine Aubert.

Ipak, tradicionalno pitanje vrlo je jednostavno. Isplati li se u ovakav događaj godišnje ulagati 25 milijuna kuna? Odgovor nema smisla sugerirati, ionako će svatko procijeniti prema svojim afinitetima.

Snježna kraljica zaista ispada iz hrvatskih gabarita, to je natjecanje svjetskog glasa i kao takvo treba opstati. Ali nema potrebe da ostane ovako raskošno. Prevelik dio proračuna otpada na hedonističke potrebe posjetitelja iz platinastog, zlatnog i novinarskog sektora. U tim elitnim dijelovima teku med i mlijeko, a prošle je godine za platinastu tribinu prodana samo jedna ulaznica. Dodatak nije potreban.

Zbog tradicionalno golemih troškova održavanja staze i potrebe za micanjem kompletne infrastrukture na kraju utrka, jer je riječ o parku prirode, ulaganja će i iduće godine biti velika. Ali svede li se raskoš menija i vinske liste na razumnu mjeru, uštedjet će se novac. Recimo, onaj milijun kuna koji je u zadnji tren dodan iz državnog proračuna. Zapravo, i puno više. Nije vrijeme za raskoš.

Za kraj, nazire se jedna jasna tendencija. Uvijek ima onih koji će priznati samo šampione i onih koji će jednostavno uživati u sportu, a Zagreb se u lijepoj mjeri pokazao. Mnogi već godinama pričaju kako će odlaskom posljednjeg Kostelića uvenuti snježna bajka, ali druga vožnja muškog slaloma sugerira drugačiji rasplet. Oko staze je ostalo gotovo dvije trećine navijača koji su odgledali prvu sljemensku vožnju bez hrvatskih predstavnika i toliko će ih, otprilike, dolaziti kada se hrvatsko skijanje svede u realne, dugoročnije okvire.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi