IMPRESIVNO

Ovako će izgledati najluđa staza u F1 vrijedna pola milijarde dolara: To je cijeli grad

15.03.2024 u 09:21

Bionic
Reading

Izgradnja Qiddiya's Speed Parka tek treba započeti, ali trebao bi biti jedan od dragulja u kruni giga-projektnog grada koji bi trebao postati globalna zabavna atrakcija u sklopu inicijative Saudijske Arabije 'Vizija 2030'.

Izvršni direktor Saudijskog motosporta Martin Whitaker obećao je da predložena nova staza vrijedna pola milijarde dolara neće postati još jedan od 'bijelih slonova' F1.

Ranije ovog mjeseca objavljeni su detalji o stazi koju su dizajnirali Hermann Tilke i bivši F1 vozač Alex Wurz. Uključuje visinsku razliku od 108 metara u krugu od 21 zavoja i trebao bi uključivati tri DRS zone. Naime, do prvog zavoja, poznatog kao 'Blade', bit će uzbrdica od 70 metara, koja će biti osvijetljena LED svjetlima.

U prošlosti su dvorane u Južnoj Koreji i Indiji bile izgrađene uz znatne troškove, samo da bi obje doživjele krah nakon četiri odnosno tri godine.

Saudijska Arabija trenutačno ima Jeddah Corniche Circuit, samoproglašenu kao najbržu uličnu stazu na svijetu, ali Velika nagrada u F1 trebala bi se prebaciti na Qiddiyu kasnije ovog desetljeća.

'To se definitivno događa, ali teško je u ovom trenutku točno reći kada ćemo se ondje utrkivati. Jedna od glavnih stvari koje morate zapamtiti je da Qiddiya nije samo trkaća staza, to je cijeli grad, poput ogromnog tematskog parka', rekao je Whitaker u intervjuu za RacingNews365 te je dodao:

'Imate mnogo drugih sportova, golf, nogomet, moto-sport, i imate svu zabavu koja ide uz to, a zatim imate rezidencijalne objekte, maloprodaju, hotele. To je cijelih devet jardi, spektakularno mjesto. Kad smo pričali o tome, uvijek smo mislili da je Qiddiya samo mjesto gdje ćemo ići i organizirati Formulu 1 u budućnosti, ali zapravo je puno više od toga.'

  • +2
Qiddiya speed park Izvor: Profimedia / Autor: Qiddiya / Ferrari / Profimedia

Ne sumnja u uspješnost projekta…

'Također je važno uzeti u obzir da kada se radi o organizaciji utrke Formule 1 u Qiddiji, sve mora biti ispravno. Ne možete trčati na stazi koja je možda dovršena, ali na kojoj infrastruktura oko nje nije. U biti, sve treba doći zajedno u isto vrijeme, što sam siguran da hoće.

Kod takve izgradnje ima i negativnih primjera. Velika nagrada Južne Koreje održana je u Mokpou, gradu na južnom kraju zemlje, udaljenom četiri sata vožnje vlakom od glavnog grada Seula. U to je vrijeme dano je obećanje da će se oko staze razviti infrastruktura, ali to se nikada nije ostvarilo zbog predloženih troškova.

'Razlika je ovdje predanost Saudijaca. Jednom kad se obvežu da će nešto učiniti, to je to. To se događa. Nema povratka. Oni će to i postići. Došao sam ovdje prije šest godina i to je bila potpuno drugačija zemlja od onoga što je danas. Jedan od glavnih ciljeva onoga što se zove 'Vizija 2030' je turizam. Očito, svaka zemlja želi privući turizam. Naravno, vrlo je mali broj ljudi doista bio u punom kontaktu sa Saudijskom Arabijom. Ljudi nisu putovali u Saudijsku Arabiju kao što to čine danas i kao što će putovati za četiri ili pet godina. To se brzo razvija', pričao je Whitaker.