Nedjelja je bila povijesna za Landa Norrisa i McLaren. Britanac je osvojio svoj prvi naslov svjetskog prvaka, a McLaren je stigao do prvog vozačkog naslova još od 2008., kada je slavio Lewis Hamilton.
Premda su uoči posljednje utrke sezone čak tri vozača konkurirala za naslov, utrka u Abu Dhabiju je prošla mirno i bez velike drame.
Aktualni svjetski prvak Verstappen je imao 'pole position', Norris je krenuo s druge, a Piastri s treće pozicije. Start je prošao bez većih iznenađenja. Verstappen je odlično krenuo zadržavši prvu poziciju, Norris je bio drugi, a Piastri treći. Međutim, sredinom prvog kruga Piastri je obišao svog momčadskog kolegu. Bio je to Piastrijev smion potez, s obzirom na situaciju, a Norris nije želio ništa riskirati.
U 18. krugu Norris je prvi put ušao u boks izašavši na devetoj poziciji, što je u tom trenutku gurnulo Verstappena na mjesto svjetskog prvaka. Međutim, Nizozemac tada još nije bio u boksu. Tri kruga kasnije Norris je bio četvrti, a u 24. krugu se vratio na treće mjesto pretekavši Japanca Yukija Tsunodu u Red Bullu.
U tim je trenucima i Verstappen prvi put ušao u boks vrativši se kao drugi sa 18 sekundi zaostatka iza Piastrija koji je preuzeo vodstvo. U 39. krugu Leclerc je drugi put ušao u bok, a odmah nakon njega i Norris koji se na stazu vratio na treće mjesto s pet sekundi prednosti ispred Georgea Russella, dok je Leclerc zaostao još jednu sekundu za vozačem Mercedesa.
U 41. krugu Verstappen se probio na prvu poziciju, a krug kasnije i Piastri je ušao u boks vrativši se kao drugi. U posljednjih 10 krugova Verstappen je ušao kao vodeći, Piastri je bio drugi, Norris treći, a Leclerc četvrti.
Aktualni prvak se nadao kako bi Leclerc mogao gurnuti Norrisa na četvrto mjesto, što bi njemu donijelo titulu. No, to se nije dogodilo.
Ovo je prvi vozački naslov za McLaren nakon 17 godina, što znači da je momčad konačno dočekala trenutak za veliko slavlje.
Koliko zarađuje prvak Formule 1? Iznenađujuće malo
U većini velikih sportova često se raspravlja o nagradama: prvak Premier lige dobiva oko 50 milijuna funti, pobjednik Svjetskog prvenstva u snookeru 500 tisuća, a osvajač Wimbledona oko tri milijuna funti.
U Formuli 1 situacija je potpuno drugačija. Vozači ne dobivaju nagradu za pobjedu u utrci, a čak ni za osvajanje prvenstva. Službena stranica F1 objašnjava da se nagrade dijele ekipama, dok vozači eventualno mogu dobiti bonuse od svojih ugovora, kao i dodatne sponzorske ugovore zahvaljujući uspjehu.
Tko zapravo dobiva novac?
Momčadi dobivaju najveći dio kolača – osvajač konstruktorskog prvenstva može zaraditi oko 100 milijuna funti. Zanimljivo je da je vozačko prvenstvo u javnosti i dalje ono koje nosi najveći prestiž, iako se u financijskom smislu nagrade zapravo temelje na uspjehu konstruktora.
Kako je jedan korisnik komentirao na društvenoj mreži X, 'uvijek je zanimljivo da vozački naslov ima najveći prestiž, iako je riječ o momčadskom sportu i novac se dijeli prema rezultatima konstruktora'.
