REKLAMA NA DRESU

Klubovi koji najviše zarađuju od sponzora

  • Autor: D. S.
  • Zadnja izmjena 03.05.2010 12:01
  • Objavljeno 03.05.2010 u 11:32
Leo Messi (Barcelona) vs . Alex Song (Arsenal)

Leo Messi (Barcelona) vs . Alex Song (Arsenal)

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Nogomet je danas unosan biznis od kojeg mnogi imaju koristi. Tako vrhunske kompanije plaćaju velike iznose da bi se njihova reklama i ime našli na prednjem dijelu dresa igrača najvećih europskih klubova

Za razliku od Hrvatske, gdje je gotovo svaki sponzorski ugovor tajan i mediji mogu samo nagađati kolika je zarada hrvatskih prvoligaša od reklamiranja na dresu, u onim najvećim europskim klubovima takvi podaci uvijek ugledaju svjetlo dana.

Engleski mediji su pokrenuli priču o Arsenalu koji ima potpisane višegodišnje sponzorske ugovore za reklamu na prednjem dijelu dresa i za ime stadiona, ali zbog kojih je na gubitku. Naime, ugovori na više godina se ne mogu raskinuti, a pojavili su se sponzori koji godišnje nude više milijuna eura za reklamiranje. 'Topnici' od zračne kompanije Emirates dobivaju šest milijuna eura po godini (do 2014), a po tome iznosu nisu među top 10.

Najviše od sponzora koji se reklamira na nogometaškim prsima dobivat će od sljedeće sezone Bayern, i to 25,5 milijuna eura po sezoni od Deutsche Telekoma (tri godine). Po 20 obećanih milijuna eura od iduće sezone imaju Manchester United (Aon) i Liverpool (Standard Chartered Bank). Realu teče ugovor koji mu jamči od kladionice Bwin.com 18,3 milijuna, a Schalke je unaprijed potpisao ugovor s Gazpromom (od sezone 2012/13) koji mu jamči 17,5.

Talijanski divovi će u sljedeću sezonu ući s novim natpisom i s više novca na računu. Juventus je od Betclicka dobio 15 milijuna eura, a Milan od Emiratesa 14.

Top 10 po potpisanim ugovorima zatvaraju Chelsea sa 14 (Samsung), Borussia Dortmund sa 12 (Evonik) i Inter s devet (Pirelli).

Inače, tu bi zasigurno bilo mjesta i za Barcelonu koja odbija nositi reklamu na dresu i sada na prednjoj strani stoji natpis UNICEF od kojeg Katalonci ništa ne zarađuju, nego, naprotiv, toj humanitarnoj organizaciji koja pomaže djeci uplaćuju dva milijuna eura godišnje. Potez uprave vrijedan poštovanja.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi