KAKO TO ZAUSTAVITI?

Fanovi su s pravom zabrinuti, takav scenarij je već tu, a stiglo je ozbiljno upozorenje: 'Uništavate Formulu 1, ostat će vam samo čudaci'

  • Autor: D. .S
  • Zadnja izmjena 14.10.2021 13:29
  • Objavljeno 14.10.2021 u 13:29
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Dppi/LiveMedia / Shutterstock Editorial / Profimedia

Formula 1 mogla bi se naći u ozbiljnim problemima ako će se utrke u budućnosti moći gledati samo na pay-per-view kanalima (plati pa gledaj)

Novca nikada dosta! Tako je u Formuli 1 koja na razne načine pokušava povećati prihode pa makar to značio i gubitak velikog dijela televizijskih gledatelja, ali takav način razmišljanja mogao bi u konačnici upropastiti taj sport.

Naime, davno su prošli dani kada su sve utrke bile besplatne za emitiranje na tradicionalnim televizijskim kanalima, a sada su prava na prijenose preuzele velike televizijske kuće. Primjer je Sky koji ima prava na velikim tržištima Velike Britanije, Njemačke i Italije.

U Njemačkoj je ovo prva sezona Formule 1, koja se uglavnom emitira isključivo na Sky-ovu pay-TV kanalu. Slijedom toga, broj gledatelja je smanjen, sa prosječnih 4,55 milijuna u 2020. godini kada su utrke prikazivane na RTL-u na samo 816.000 na Sky-u ove godine.

'Imali smo uspjeha na njemačkom tržištu i cijenimo veliku publiku koju je RTL donio, ali ukupni prihod od gledanosti i prava pao je. Brojke gledanosti ove sezone otprilike očekivane i mi smo zadovoljni', rekao je Ian Holmes, direktor za prava medija u Formuli 1.

  • +16
  • +13

Formula 1, VN Turske, 2021.

Izvor: EPA / Autor: TOLGA BOZOGLU

No, Stefan Kurten, izvršni direktor švicarske medijske konzultanske kuće Inmediaz, smatra da bi se Formula 1 mogla 'upropastiti' tako što bi pristup utrkama uživo bio dostupan samo putem pay-per-viewa kanala.

'Formula 1 dugoročno se uništava time što ide prema tome da se prikazuje samo na pay-TV-u. Smanjujete svoju publiku samo na ekstremne fanove. Tako postajete sve više i više predstava za 'čudake' koji vole taj sport. Plaćate veće prihode od prava sa sve većim gubitkom relevantnosti. Srednjoročno, to onda izaziva nemir među sponzorima', jasan je bio Kurten.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!