KATARANI IMAJU PLAN

Beckham u PSG-u: Marketing ili nogomet?

02.02.2013 u 11:40

Bionic
Reading

Bonjour koji je u četvrtak izgovorio David Beckham označio je službeni početak suradnje PSG i ovog tridesetosmogodišnjeg Engleza, ali i otvorio pravu Pandorinu kutiju u kojoj se skriva odgovor na pitanje - je li ovaj potez bio nogometne ili marketinške prirode? Ili je i dalje moguće s Beckhamom spojiti oboje?

Kada se prije pet godina David Beckham preselio u Los Angeles, čelnici Galaxyja i čitavog MLS-a nisu skrivali činjenicu da je bivši engleski reprezentativac u Sjedinjene Države doveden kao vrhunski nogometaš, ali prije svega čovjek koji će svojim imenom privući dodatnu pažnju na tada nedovoljno eksponirano prvenstvo SAD-a. Dakle, bilo je to dvostruko ulaganje za Amerikance koje su, nakon što ove sezone podvukli crtu, podveli pod isplativo. No tada je Beckham bio mlađi, i mnogo bliže svojoj vrhunskoj formi nego li je danas. Usto, MLS kvalitetom nije ni blizu vrhunskih europskih momčadi, a francuska liga ipak ima kvalitetu više od američkog prvenstva.

Čitatelji Le Parisiena u jučerašnjoj su anketi podijeljeni – 50,5 posto smatra da je njegovo dovođenje pogrešan potez te da sa sportskog aspekta neće pomoći momčadi. Otprilike je takvo mišljenje i među nogometnim novinarima u glavnom francuskom gradu, no zato iz struke poručuju kako Beckham nije bivši.

Radna etika

Bekcham je prije svega megazvijezda, ali je u isto vrijeme i radoholičar, pravi profesionalac koji neće privlačiti pažnju ružnim potezima i glupavim izjavama i koji će svoj savjet s mlađima podijeliti rado i smireno

Prvi ga je nahvalio Arsene Wenger, s čijim je Arsenalom Beckham posljednjih dana trenirao, tvrdeći kako i izvan forme može igrati ravnopravno s mlađima. Barthez je ustvrdio kako bi proglašavanje Beckhama marketinškim potezom bila i svojevrsna uvreda treneru kakav je Ancelotti, a svoje uvjerenje kako će David doprinijeti igri PSG-a nisu skrivali ni Guilly ili Lebouef.

Što ustvari Beckham može ponuditi PSG-u s nogometnog aspekta? Prije svega, nemojmo zaboraviti da ga je u Milanu, gdje je bio posuđen iz L. A.-a, trenirao upravo Ancelotti, koji sasvim sigurno poznaje njegove mogućnosti i koji ga je u svojoj autobiografiji hvalio na sva zvona. Ne treba očekivati, pogotovo poznavajući francusku ligu, da Beckham na terenu provodi previše vremena, da igra svaku utakmicu, a teško da će i one što počne završavati. Jednostavno, svakome je jasno da je u njegovim godinama teško izdržati tempo koj moderni veznjak zahtijeva. No ono što Beckham može donijeti svojoj novoj momčadi jest iskustvo – i ako uspije izbjeći sukob ega s Ibrahimovićem – biti svojevrsni vođa ili, bolje rečeno, primjer mladim igračima na kojima PSG želi graditi budućnost.

Beckham je prije svega megazvijezda, ali je u isto vrijeme i radoholičar, pravi profesionalac koji neće privlačiti pažnju ružnim potezima i glupavim izjavama i koji će svoj savjet s mlađima podijeliti rado i smireno, bez prakticiranja tekvandoa.

Međutim, nitko ne može pobjeći od činjenice da su riječi show i bussiness mnogo češće povezivane s Beckhamom u posljednjih nekoliko godina nego li je to bila nogometna lopta. Beckham je brend, kako ga je L’Equipe nazvao, 'ikona nogometnog glamura' i nije nikakvo čudo da su potez PSG-a u najvažnijem sportskom mediju u Francuskoj etiketirali kao savršeni marketinški trik.

Pozadina transfera

Beckham je brend, kako ga je L’Equipe nazvao, 'ikona nogometnog glamura' i nije nikakvo čudo da su potez PSG-a u najvažnijem sportskom mediju u Francuskoj etiketirali kao savršeni marketinški trik

I vjerojatno to velikim dijelom i jest – već smo ranije pisali kako Katarani kroz nogomet jačaju svoj utjecaj u svijetu, a PSG je jedan od njihovih najjačih bastiona. Beckhamova popularnost u Aziji i sjevernoj Americi sasvim sigurno bacit će novo svjetlo na pariški klub u ovom dijelu svijeta te dodatno podignuti vrijednost kluba. Profitirati bi mogla i čitava Ligue 1, jer ovakvi transferi sasvim sigurno privlače dodatnu pozornost, a TV prava jedna su od najvažnijih stavki u budžetima mnogih klubova.

Pitanje što će PSG dobiti dolaskom Beckhama i dalje je legitimno – koliko im može pomoći na terenu, tek ćemo vidjeti nakon nekoliko utakmica – ali ono je li za PSG njegov dolazak pozitivna ili negativna stvar, već je danas postalo neumjesno. Parižani su još jednom na naslovnicama, o njima se priča i piše, njihovo ime napravilo je, marketinškim trikom ili dobrim poslovnim potezom, još jedan korak prema društvu najpoznatijih europskih klubova. Društvu u kojem silno žele biti.