spektakl na hipodromu

Thompsonov tim otkrio sve detalje koncerta, čak i plan B u slučaju nevremena

06.06.2025 u 10:09

Bionic
Reading

Marko Perković Thompson i njegov tim u 10 sati drže presicu u zagrebačkom Westinu na kojoj će otkriti detalje o koncertu na Hipodromu 5. srpnja

Podsjetimo, kad je počela prodaja ulaznica za koncert koji će Thompson održati na Hipodromu, stranica je nekoliko puta padala, a ljudi su po cijeli dan čekali u virtualnoj čekaonici red za kupnju. U šest sati prodano je 150.000 ulaznica, a nakon toga pušteno ih je još u prodaju. Na koncert početkom srpnja stiže oko pola milijuna ljudi.

'Što se tiče orgaizacije mi se ovim bavimo već dugo. Velik je broj ljudi, i nas je zateklo, ali poduzeli smo sve mjere da to prođe u najboljem redu. Izradili smo i mobilnu aplikaciju koja služi organizatorima, vezano za sigurnost i promet i što im sve treba, koristit će i za vrijeme koncerta, za kretanje', kažu organizatori koji su otkrili i detalje spektakla na Hipodromu.

Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
  • Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
  • Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
  • Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
  • Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
  • Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu
    +4
Počeli su radovi za Thompsonov koncert na Hipodromu Izvor: Pixsell / Autor: Sime Zelic/PIXSELL

'Bina ima 500 tona skela. Ovakva vrsta produkcije se nikad nije dogodila u Europi. Rasvjeta ima 1100 rasvjetnih tijela. 2150 kvadrata je na raspolaganju', rekao je Branimir Mihaljević koji je uz Mirka Gudelja, Ivana Ivkošića i Zdravka Barišića radi na organizaciji koncertu.

'Scena ima 133 metra širine, a visoka je 36 metara, a to možemo usporediti sa zgradom od nekih 12 katova.' Osim toga duljina šetnice kroz publiku bit će oko 54 metra.

Dodao je da će tijekom showa imati i dron show gdje će se pokazivati neke slike, a scenografija će se proširiti na nebo, bit će 1000 dronova, dok će sam koncert trajati najmanje 2 i pol sata. Koncert će imati i pirotehnički spektakl s bacačima plamena s kojima vatra ide od 10 do 20 metara u zrak.

'Nećemo imati vatromet, stage pirotehnika je nešto drugo. Uzeli smo stage pirotehniku koja nema eksploziju i ne ostavlja pepeo, može 'eksplodirati' nekom iznad glave, a da se ništa ne dogodi. Uzimamo u obzir i štale i konje koji se tamo nalaze. Ponudili smo svima koji imaju konje na Hipodromu da ćemo ih o svom trošku prebaciti ako će htjeti, ali nije bilo nekog pretjeranog interesa', kažu organizatori koncerta.

'Svjesni smo da radimo najveći komercijalni koncert na svijetu i tome smo tako i pristupili', rekao je Mihaljević koj je pokazao animacije i vizuale kako će pozornica izgledati.

Thompson ruši svjetski rekord?

Koncert će također cijelo vrijeme biti na 110 dB kroz 700 vrhunskih zvučnika. Oprema je na ovome koncertu veća nego recimo na koncertu Lady Gage u Riju kada se okupilo 2,5 milijuna ljudi.

Inače, MediaPro, tvrtka koja je partner koncerta, drži svjetski rekord za najveći videozid i iza sebe imaju organizaciju Svečanog otvorenja SP-a u Kataru.

'Oprema iz Dubaija stigla je brodom i već je došla u riječku luku te zasad sve što se tiče koncertne produkcije ide po planu', rekli su organizatori.

Aplikacija je ključna - na sve se mislilo

Organizatori ističu da je aplikacija ključna.

'Mobilna aplikacija igra visoku ulogu u ovom koncertu. U suradnji sa svjetskim sigurnosnim stručnjacima i producentima koncerata na Copacabani izrađeno je ovo aplikacijsko rješenje. Aplikacija ima potencijal proširiti se širom svijeta kada god će koncerti svojom posjećenosti to zahtijevati. I ova aplikacija, kao i Entrio su sustavi proizvedeni u Hrvatskoj i na njih možemo biti ponosni', rekao je Ivkošić i kao jedan od bitnih segmenata ove aplikacije istaknuo interaktivni upitnik koji će olakšati provedbu koncerta organizatoru, ali i stotinama tisuća posjetitelja.

Posjetitelji će moći ispuniti i kratki medicinski upitnik koji će olakšati djelovanje medicinskim službama jer će se lakše moći pripremiti za potrebe posjetitelja. Osim toga u njoj se nalazi i 3D model Hipodroma prema kojemu će se posjetitelji moći orijentirati tijekom cijelog koncerta.

Fizičke ulaznice će se također moći ubaciti u app skeniranjem, a sama aplikacija, na kojoj su radili i strani i domaći programeri radi i u offline modeu, pa će moći funkcionirati bez interneta. 'Jedino nećemo moći pushnuti notifikaciju u real timeu', kažu organizatori.

'Fanovi koji dolaze diljem svijeta će je sigurno rado prihvatiti, to je jedino mjesto gdje će se moći dobiti sve informacije, a pomoći će i nama sa svojim informacijama. Primarna svrha je preuzimanje karata i ispunjavanje upitnika', izjavio je Mirko Gudelj, koji je uvjeren da će se ova aplikacija proširiti svjetskom scenom...

'Hrvati će imati znanje i iskustvo organizacije najvećeg koncerta u povijesti, a aplikaciju su razvili hrvatski developeri, ovo bi trebalo biti na ponos svima nama. Unutar aplikacije moći će se pratiti prometna regulacija, kako za automobile tako i za pješački promet. Objedinit će sve alate koji osiguravaju siguran dolazak u Zagreb kao i pronalazak svih potrebnih sadržaja u koncertnom prostoru. Mi smo krenuli u pripremu već prošle godine u devetom, desetom mjesecu, a aplikacija će biti uskoro dostupna za preuzimanje.'

'Prilikom registracije digitalne ulaznice ona neće biti vidljiva odmah, već će QR kod biti generiran nekoliko dana prije samog koncerta', naglasio je Gudelj.

Kako će izgledati Hipodrom

Sad znamo i detalje o broju zaštitara i osoblja na Hipodromu gdje će se podignuti 20 kilometara ograde. Otvorit će se ukupno četiri fan zone, a većina fan zona bit će unutar stegovnih zona, napravit će se i pretres da se uštedi vrijeme za ulazak na koncert. Bit će dva kilometra šankova, osigurano je ukupno 2,5 milijuna bočica vode, koje će posluživati 5000 konobara, bit će 2500 WC kabina i pisoara u duljini od 500 metara.

'Isključivo će se plaćati kreditnim karticama, nema keša!'

Poznate su i sigurnosne mjere pa se tako očekuje angažman od 3200 do 5000 zaštitara, redara i volontera, mobilna bolnica, a bit će angažirano 50 do 80 timova Hitne pomoći.

'Hitne službe će biti u radijusu svakih 40 metara', naglašavaju iz Thomsponovog tima.

Organizatori imaju potpisan ugovor s Klemm Security, za koji kažu da imaju dovoljno osoblja: 'Taj dio je na njima, ne predstavlja im to problem'.

'Hipodrom je 381.000 kvadrata, a što se tiče zakona u Hrvatskoj ne postoji detaljno koliko ljudi može biti u metru kvadratnom, pa smo uzeli onu najgoru mjeru, a to je 0.65 kvadrata za jednu osobu, čak se ta mjera odnosi na zatvorene prostore i ta mjera je aplicirana na sam koncert. Govorimo o neto površini, iz tog izbacujemo i ugostiteljstvo i sve slično tome', kažu organizatori i ističu kako je njihov tim išao u Modenu kako bi razmijenio iskustva s njihovim stručnjacima, a njihova preporuka je da izlazni dio bude što veći oko Hipodroma, kako bi se dobilo vremena za pretres i ostale sigurnosne mjere.

'Mi ne možemo pustiti ljude da 5-6 sati stoje na Hipodromu, zato smo zakupili dodatne zone. Zona 1 je istočni parking prema INA-i i dio prema Bundeku.'

A što u slučaju nevremena?

'Ovo nikako nije događaj visokog rizika, organizirali smo i Imotski i Dugopolje, uzmite statistike iz PU, usporedite koncert od 25 ili 40 tisuća ljudi i izvucite neke zaključke. Niti policija niti mi ovo ne smatramo visokim rizikom. Organizacijski je izazovno, ali ljudi na ovaj koncert dolaze u miru', ističu organizatori i tvrde da su u dnevnoj komunikaciji sa svim službama od MUP-a, medicinskog osoblja..

A postavilo se i pitanje što će biti u sličaju da za vrijeme koncerta bude padala kiša.

'Bilo je situacija, postoje razrađene situacije za sve to skupa, postoji pravilnik Entrija... Sad pričati o tome kakvo će vrijeme biti 5. srpnja... Ako se dogodi veće nevrijeme, koncert se premješta ili za sutra ili za sljedeći vikend, u slučaju manje kiše prostor gdje su bend i Marko će biti natkriven... U slučaju većeg nevremena, zakonski rok za ulaznicu je 15 dana', kažu organizatori.

'Gužve će biti, organiziramo najveći koncert na svijetu'

Gužve se ne mogu izbjeći s tolikim brojem ljudi. 'Gužve će biti, pa organiziramo najveći koncert na svijetu. A na koji način ćemo to riješiti? To se rješava prometnim elaboratom. Mi dajemo idejno rješenje, brainstormamo ga s Gradom, a kad se usuglasimo sa svim stavkama dobijemo prethodnu suglasnost koji ide dalje na MUP koji provodi prometnu regulaciju', kažu organizatori i ističu da moraju napraviti dva elaborata, jedan za vrijeme građenja samog Hipodroma, a drugi se odnosi za vrijeme, prije i nakon koncerta. Faza 1 je već dostavljena, dok bi faza 2 trebala biti dostavljena 10.6. i ona obuhvaća uži i širi koncertni prostor, a možda i cijeli grad.

'Pola ovih elaborata za Eda Sheerana nisu bili, nisu bili potrebni, nisu ih tražili. Prestanite o tim elaboratima, bit će, u tijeku su, ne mogu biti u jednom danu jer su ogromni i jer se puno toga tek saznaje i doznaje... Nismo znali prije 15 dana kako će Grad Zagreb osigurati parkirna mjesta, mi ne možemo osigurati parking po Zagrebu, možemo predložiti i to smo napravili, ali ne možemo mi to rješavati'.

Posebna ograda

'Radimo detaljnu računalnu simulaciju izlaska i evakuacije, to je zahtjevan i složen proces koji traje, ali će dati najbolje moguće rješenje', kažu organizatori koji su objasnili i 'mojo' ogradu. Zanimljivo je da je ova ograda posebnog oblika i onemogućava rušenje i prevrtanje bez obzira na pritisak na nju. Osigurana je i cesta kojom će moći prometovati vozila hitne pomoći ukoliko se stvori potreba za ozbiljnijom medicinskom pomoći koju ne mogu pružiti službe na terenu. Osvrnukli su se i na jučerašnje izjave predsjednika HUP-Udruge zaštitarske djelatnosti Ante Perčina koji upozorava na statistiku kod ovako velikih okupljanja.

'Deplasirane su teze kako će na ovom koncertu nastradati 2-3 osobe. Teško mi je ljude s takvim izjavama nazivati sigurnosnim stručnjacima, pogotovo kada ne barataju s podacima. Pozivam ih sve neka dođu u naš ured, potpisu NDA i sve ćemo im pokazati', poziva Gudelj.

Thompsonov menadžer Barišić zaklučio je press konferenciju riječima: 'Ovo će biti lijepo okupljanje domoljuba. Markova publika je od 7 do 77 godina. Tu su djeca, mladi, obitelji i vjerujem kako će sve proći bez ikakvih problema i ostati će svima u lijepom sjećanju, kao i svi prethodni Markovi koncerti. 17 europskih TV kuća organiziralo je pokrivanje koncerta u određenom obliku'.

Osvrnuli su se i na cijene

'Ispričavamo se fanovima koji su kupili ulaznice, to je bilo prihvatljivih 30 eura za sve Hrvate, ali ovo što se sad događa nije prihvatljivo. Apeliram na sve, daj idemo svi pokazati kako se to može organizirati, a ne da je cijena hotela 700 eura, a parkinga 80 eura... To nema smisla. Koliki će biti prihod gradu? Govorimo o stotinama milijuna eura... Modena je na dan koncerta proglasila neradni dan i zamolila trgovačke centre da otvore parkirna mjesta - i bila su besplatna. Idemo s istom zamolbom prema našim centrima, da dignu rampe, pa neće propasti za to sitno eura'.