Unatoč velikim očekivanjima i angažmanu poznatih glumačkih imena, šest aktualnih televizijskih projekata Taylora Sheridana, utjecajnog kreatora hitova 'Yellowstone', '1923', 'Landman' i 'Tulsa King', ovaj su tjedan prošli potpuno nezapaženo među glavnim Emmy nominacijama
Iako su Helen Mirren, Harrison Ford i Billy Bob Thornton bili lice ovogodišnjih kampanja za Emmy nominacije, sve što su serije Taylora Sheridana dobile bile su tehničke nominacije, i to za kaskaderske scene, kostimografiju i scenografiju. Ključne kategorije, poput najbolje dramske serije, režije i glumačkih uloga, ponovno nisu vidjele nijedan Sheridanov naslov pa u tako izignorirane su '1923', 'Landman' kao i završna sezona 'Yellowstonea'. A riječ je o autoru čije serije privlače milijune gledatelja i okupljaju holivudsku elitu, ali očito ne osvajaju srca glasača najvažnije TV nagrade na svijetu.
Kada su objavljene nominacije za nagrade Emmy, sve serije s potpisom Taylora Sheridana bile su, ponovno, izostavljene iz svih glavnih kategorija. U to se uključuje i debitantska sezona serije 'Landman', kojoj je Paramount+ polagao velike nade da bi mogla napokon probiti višegodišnje 'prokletstvo Emmyja' koje prati Sheridana, piše Hollywood Reporter. Doduše, neke od serija skupile su pokoju nominaciju u tehničkim kategorijama pa su tako 'Tulsa King' i 'Lioness' nominirani za najbolje kaskaderske izvedbe, dok je '1923' nominirana za scenografiju i kostimografiju. No 'Landman', 'Mayor of Kingstown' i završna sezona 'Yellowstonea' ostali su bez spomena.
Holivudski teškaši u glavnim ulogama
Takvi rezultati još više čude kada se zna da su glavni protagonisti ovih drama neka od najcjenjenijih imena u industriji, uključujući i Helen Mirren, Harrisona Forda i Billyja Boba Thorntona, a svi redom su se pojavljivali u javnosti, davali intervjue i sudjelovali u promociji Sheridanovih serija. Ipak, Ford je potpuno ignoriran za '1923', iako je istovremeno na nominiran za ulogu u seriji 'Shrinking', dok je Thornton ostao bez nominacije iako je bio jedan od kandidata za Zlatni globus za istu ulogu u seriji 'Landman'.
Ironično je to, s obzirom na to da Sheridan već godinama fascinira industriju time što uspijeva privući A-listu glumaca, ali ih nikako ne uspijeva pretvoriti u dobitnike nagrada. Ipak, određena priznanja su stigla: Kevin Costner je za 'Yellowstone' dobio Zlatni globus (prije nego što je napustio seriju), a David Oyelowo bio je nominiran za ulogu u 'Lawmen: Bass Reeves'. No Emmyji ih zaobilaze.
Nije dovoljno urban?!
Pa što se zapravo događa? Postoji nekoliko potencijalnih objašnjenja, kažu insajderi.
Najčešće se navodi da Sheridan piše drame koje prvenstveno rezoniraju s 'američkim srcem', odnosno publikom iz ruralnijih, konzervativnijih dijelova zemlje, dok se velika većina Emmy nominacija redovito dodjeljuje serijama koje više odgovaraju ukusima obale i urbanih sredina. Među nominiranima za najbolju dramu tako se opet nalaze naslovi poput 'Succession', 'The Bear', 'The Morning Show' i 'Severance'. Etiketirati Sheridanove serije kao 'Red State TV' bila bi pojednostavljena analiza jer u njegovim djelima likovi često izražavaju snažne pr pro-ekološke stavove. No istina je da se političke izjave koje njegovi glavni likovi iznose u scenama često viralno dijele i daljnje učvršćuju reputaciju Sheridanovih priča kao sadržaja koji koketira s konzervativnim svjetonazorima. Primjeri su itekako poznati: poput Johna Duttona (Kevin Costner) koji u Yellowstoneu drži lekciju veganima ili lik Billa Boba Thorntona, savjetnika naftne kompanije Tommyja Norrisa u 'Landmanu', koji otvoreno kritizira inicijative zelene energije.
No gledanost je ipak tu: 'Landman' bilježi bolji rejting od velikog broja serija koje su nominirane za najbolju dramu. I dok je Sheridanovo pisanje ponekad 'direktno' ili 'previše doslovno' čak i za ukuse članova Akademije, nitko ne može osporiti kvalitetu glumačkih izvedbi koje njegovi projekti redovito donose.
Je li problema platforma ili to što Sheridana ne vole
Još jedan razlog može biti i sama streaming kuća, Paramount+, pokrenuta prije samo četiri godine, još uvijek se percipira kao novak u sezoni nagrada. Pravedno ili ne, 'težina' određenog streamera može igrati važnu ulogu, a Paramount+ još se uvijek smatra mjestom za Star Trek i Sheridanove serije. Nije teško zamisliti da bi, recimo, '1923' bila znatno ozbiljnije shvaćena da se emitirala na HBO-u.
I na kraju, postoji i ono što mnogi tek šapću: teško je izbjeći dojam da Taylor Sheridan jednostavno nije omiljen u filmskoj industriji. Redatelј i scenarist poznat po samostalnosti i tvrdoglavosti već godinama živi izvan Los Angelesa, na ogromnom ranču u Teksasu. Tamo piše, producira i stoji iza kamera, ali nikako iza promotivnih kampanja, lobiranja, večera ili reklama kojima se televizijski hitovi 'prodaju' glasačima, a kada se i obraća javnosti, često to radi oštro i bez ustručavanja, što ne nailazi uvijek na odobravanje.
No nitko mu ne može osporiti postignuća: izgradio je cijeli televizijski svemir, promijenio način na koji gledamo suvremene westerne i uspio zadržati kreativnu kontrolu u industriji koja to rijetko dopušta. A bi li 'Landman' bio nominiran da je, primjerice, John Wells, bio showrunner, pita se Hollywood Reporter? To nikada nećemo znati, ali mnogi instinktivno osjećaju da bi mi šanse, bez sumnje, bile mnogo veće.