FRANCUSKA USPJEŠNICA

'Špijunski ured': Serija koju kritika jednostavno ne može prestati hvaliti

31.08.2022 u 13:20

Višestruko nagrađivana špijunska drama Špijunski ured (The Bureau) - barem ako je suditi po reakcijama kritike - serija je koja je i na više nego dobrom putu da pred našim očima polako, ali sigurno preraste u kultnu

Kada bi netko pokušao makar i samo istaknuti sve pozitivne strane Špijunskog ureda ispred njega bi se odmah 'otvorilo' ono naizgled najjednostavnije, a zapravo najteže pitanje koje glasi: Od čega početi? Prenosimo vam što kritika kaže na francusku uspješnicu.

Iz Francuske s ljubavlju

Od glume i odlično razrađenih, kompleksnih likova? U tom je slučaju dovoljno uputiti već na središnji lik, odnosno na Guillamea Debaillyja, tzv. Maltroua - tajnog agenta koji radi za DGSE (francusku inačicu CIA-e). Maltrou, a kojeg tumači glumac i redatelj Mathieu Kassovitz (domaćoj javnosti zasigurno najpoznatiji po svojoj ulozi u vrckastoj romantičnoj komediji Amélie) i to u, ironično, britanski suzdržanoj, ali opet francuski ekspresivnoj maniri - uvjerljivo 'pleše' između polusociopatske ovisnosti o akciji i uzbuđenju, ali i prožetosti nezanemarivim emocijama (npr. onima koje gaji prema famoznoj Nadiji).

Od radnje i kvalitete scenarija? Špijunski ured u prvom redu serija je koju krasi pametno pisanje, pa posljedično također i generalna tendencija dubinske razrade tema koje joj se nalaze u fokusu: od toga kako zapravo izgleda život špijuna (ne, nije nimalo nalik životu kakav vodi James Bond) pa sve do problematizacije 'Rata protiv terorizma' u kojem, zapravo, ne postoje jednostrano 'dobri' i 'zli' momci - kao i sveopća sklonost realističnoj, 'uzemljenoj' reprezentaciji, a zbog čega veliki broj kritičara seriju rado uspoređuje sa Žicom.

Od produkcije? Špijunski ured vrhunski je producirana serija koju krase i stanovita filmska kvaliteta i kvalitativna konzistentnost, a zbog čega je uloženi trud te iskazanu vještinu produkcijskih kuća The Oligarchs Productions i Federation Entertainment moguće jedino još jednom pohvaliti.

Zaista, ukoliko ste zaljubljenik u vrhunske serije (a tko nije?) ne preostaje vam ništa drugo nego da požurite na Pickbox NOW i saznate zašto su svi toliko oduševljeni ovim audiovizualnim ostvarenjem!