PODUZETNA RUSKINJA

Maria Šarapova u Ameriku je stigla sa 700 dolara, a danas ima poslovno carstvo vrtoglavih prihoda

22.06.2023 u 19:39

Bionic
Reading

Maria Šarapova od 2012. godine posjeduje iznimno uspješan brend slatkiša Sugarpova, a od umirovljenja posvetila se investiranju u obećavajuće kompanije koje joj već sada donose multimilijunsku zaradu

Bivša tenisačica Maria Šarapova godinama je bila jedna od najomiljenijih sportašica svijeta te je plijenila pozornost sportskim uspjesima, ljepotom i intrigantnom životnom pričom.

Rođena u siromašnoj obitelji u Rusiji 1987. godine, emigrirala je u SAD u dobi od devet godina te osvojila čak pet Grand Slama u naredna dva desetljeća, a danas ima status uspješne poduzetnice čije investicije donose zaradu koja premašuje stotine milijuna dolara godišnje. Usporedbe radi, tijekom karijere samo od turnira zaradila je oko 38 milijuna dolara, a od sponzorskih ugovora, prema procjeni Forbesa, oko 300 milijuna dolara.

Osim u liniju slatkiša Sugarpova, investirala je u brendove Supergoop, Tonal, Therabody, Public.com, Bala Bangles, Moncler te, odnedavno, Wolf & Shepard.

Jedna od najuspješnijih tenisačica u povijesti

'Kada sam bila 11-godišnja djevojčica, pozvali su me da u kasnijem terminu dođem igrati tenis na glavni teren. Ondje je bila nekolicina muškaraca u odijelima koji su pratili kako igram. Tad mi je postalo jasno da je sve ovo veliki biznis', rekla je Šarapova, a ušla je u profesionalni tenis 2001. godine te držala vrh WTA-ove ljestvice 21 tjedan uzastopce.

Jedina je Ruskinja koja je osvojila pet Grand Slama - dva French Opena (2012. i 2014.), Australian Open 2008., US Open 2006. te Wimbledon 2004. godine. No osim uspjeha na terenu, sportsku karijeru obilježila joj je 15-mjesečna zabrana igranja tenisa 2016. godine zbog uzimanja meldoniuma, početkom te godine dodanog na listu zabranjenih supstanci.

Iskoristila zabranu zbog dopinga za tečajeve na Harvardu

Ipak, upravo se ova stanka pokazala jednim od ključnih čimbenika u njezinom poduzetničkom razvoju jer je u tom periodu završila dva tečaja u prestižnoj harvardskoj poslovnoj školi.

'Pohađala sam tečajeve o globalnom menadžmentu i vodstvu. Bilo je to poput posla, ustajala bih rano i imala predavanja cijeli dan, a onda učila poslijepodne. Uz to mi je bilo važno ostati u formi i vježbati pa kad bi kolege predložili izlazak u petak navečer, morala sam ih odbiti jer sam bila preumorna', opisuje iskustvo s Harvarda Šarapova, a u istom periodu odradila je i staž u Nikeu.

Na ulazak u poduzetništvo i promišljena ulaganja odlučila se još 2008. godine, kada je zadobila ozljedu ramena i shvatila koliko je nesigurna karijera u tenisu.

Pokrenula brend slatkiša koji danas vrijedi 150 milijuna funti

Stoga je odlučila izgraditi temelje za nešto sigurnije i 2012. godine osnovati tvrtku za proizvodnju slatkiša Sugarpova. U nju je investirala oko 400 tisuća funti, a sada, 11 godina kasnije, ona vrijedi nevjerojatnih 150 milijuna funti!

Riječ je o brendu slatkiša koji proizvodi čokolade, bombone, žvakaće i bombonijere, za koje tvrde da su od posve prirodnih sastojaka te bezglutenski i GMO-free proizvodi.

'S obzirom na to da je riječ o mojoj tvrtki, koja nosi i moje ime, od prvog dana preuzimala sam inicijativu i bila uključena u svaku odluku', rekla je.

Strastvena investitorica

Osim razvijanja svog biznisa, Šarapova strastveno investira u startup kompanije i male tvrtke za koje procjenjuje da imaju zanimljivu ideju, sposobne inicijatore te dovoljno prostora za rast.

  • +9
Maria Šarapova Izvor: Profimedia / Autor: Joe Scarnici / Getty images / Profimedia

Jedno od njezinih zanimljivijih pojavljivanja bilo je 2020. godine na manifestaciji Shark Tank, na kojoj je, uz nekolicinu potencijalnih investitora, slušala ideje izlagača koji su željeli prodati udio u svojim startupima. Odabrala je uložiti u Bala Bangles, brend sportske opreme čija se vrijednost danas procjenjuje na 50 milijuna dolara.

Ulagala u kozmetiku, odjeću, platformu za dionice i vježbanje kod kuće...

Njezino posljednje zapaženo ulaganje jest ono u brend obuće Wolf & Shepard, u kojem će preuzeti funkciju strateške savjetnice te blisko surađivati s Justinom i Hope Schneider, supružnicima koji su ga osnovali 2015. godine u Kaliforniji.

'Maria ima precizno oko i smisao za estetiku koji izlazi izvan uobičajenih okvira te nas tjera na kreiranje jedinstvenih, udobnih i uzbudljivih proizvoda koji su relevantni za današnju modu', poručili su Schneideri.

Tajna uspjeha je (i) u mentalitetu


'Imala sam sreću stjecati iskustvo u nekim od najuspješnijih kompanija i biti u prostoriji s ljudima koji su imali znatno više znanja od mene. Na taj način uspjela sam shvatiti u čemu sam dobra, koje su mi mane, a koje snage te u što želim ulagati. Kada sam se primila posla, vodila sam se pravilom da uvijek krenem od zadatka koji najmanje volim i tako nikad ništa ne ostavim nedovršenim', otkrila je dio tajne svog uspjeha Maria Šarapova.

Iskustvo rada u uglednoj kompaniji Šarapova je stekla u Supergoopu kao ambasadorica brenda.

U Supergoop je investirala i u njemu aktivno radila od 2014. godine, a riječ je o brendu koji proizvodi kreme za zaštitu od sunca. Već 2018. godine kompanija je bilježila profit od 40 milijuna dolara, a u njoj su uvelike bili zahvalni na investicijama i promidžbi slavne Ruskinje koja je omogućila prodaju proizvoda u jednoj od vodećih američkih drogerija, Sephori.

U SAD stigla sa 700 dolara

Maria Šarapova u Ameriku je stigla u dobi od sedam godina s ocem koji je u džepu imao životnu ušteđevinu od tek 700 dolara. Dvije godine živjela je bez majke jer ona nije mogla dobiti vizu ni skupiti dovoljno novca za putovanje iz Rusije.

'Čvrsto vjerujem da se posvećen rad isplati. Zaboravite na desetogodišnji poslovni model i gledajte na to kao na desetogodišnje putovanje prema uspjehu. Prava promjena ne dolazi preko noći', poručila je tada tenisačica, a ubrzo je ostvarila i zapaženo ulaganje u wellness brend Therabody.

Osim investiranja u beauty kompanije, višestruko joj se isplatilo ulaganje u luksuzni modni brend Moncler, koji vrijedi preko dvije milijarde dolara, čija je aktualna 'nezavisna direktorica'.

Brend Marije Šarapove

Naravno, u priči o izgradnji poslovnog carstva ne smije se zaboraviti to da je slavna umirovljena tenisačica - brend za sebe. Tako svake godine zarađuje milijune dolara od poslovnih suradnji s kompanijama kao što su Nike, Evian, Tag Hauer ili Porsche.

Uslijedilo je ulaganje u platformu Public.com, kompaniju koja omogućuje 'običnim' ljudima prodaju i kupovinu dionica i kriptovaluta online.

'Otkako sam kao djevojka zaradila prvi veći ček osvajanjem Wimbledona, osjećala sam se prestrašenom svijetom ulaganja. Sviđa mi se jednostavnost i dostupnost Publica i zato biram uložiti u njega', rekla je Šarapova 2021. godine.

Jedno od značajnijih ulaganja u vrijeme pandemije bilo joj je ono u online fitness startup Tonal, a privikao ju je inovativnom idejom o raznim vježbama koje se mogu izvoditi kod kuće.

Taj mali brend koji je tražio investitore 2021. godine, i našao ih i u Šarapovoj, danas vrijedi vrtoglavih 1,6 milijardi dolara!

Ruže joj cvatu i u privatnom životu

Osim što je iznimno uspješna poduzetnica, Šarapova je majka jednogodišnjeg dječaka i ima dugogodišnjeg partnera.

Naime od 2018. godine u vezi je s britanskim biznismenom Alexanderom Gilkesom, za kojeg se zaručila 2022. godine, nekoliko mjeseci prije rođenja njihova sina Theodorea.

Gilkes je, inače, usko povezan s britanskom kraljevskom obitelji jer je pohađao Eton s prinčevima Williamom i Harryjem te je bio prisutan na njihovim vjenčanjima s Kate Middleton, odnosno Meghan Markle. Uz to, prethodno je bio u braku s bliskom prijateljicom vojvotkinje od Sussexa, Mishom Nonoo.

Šarapova je priznala kako joj je najveća sreća, ali i najveći izazov, upravo balansiranje svih svojih uloga - žene, majke i uspješne poduzetnice koja je usprkos svim izazovima nakon umirovljenja kao sportašica izgradila zavidno poslovno carstvo.