JOŠ PAR TJEDANA

Kraj jedne ere: MTV kanali gase se diljem Europe

14.10.2025 u 09:39

Bionic
Reading

Jedan od najvećih simbola pop kulture, kanal MTV uskoro odlazi u povijest - s dolaskom 2026. godine neće se moći gledati nigdje u Europi

Nakon više od četiri desetljeća neprekidnog emitiranja, MTV će do kraja 2025. ugasiti sve svoje glazbene kanale u Europi – kraj koji označava ne samo poslovnu odluku, nego i simboličan trenutak u evoluciji načina na koji slušamo i otkrivamo glazbu.

Gašenje nakon 44 godine

Medijski div Paramount Global potvrdio je da će do 31. prosinca 2025. prestati emitirati pet kultnih kanala: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live. Prvi će nestati s programa u Velikoj Britaniji i Irskoj, a potom i u Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Poljskoj, Mađarskoj, Australiji i Brazilu.

Ova odluka dolazi uslijed agresivnih rezova troškova i restrukturiranja nakon spajanja Paramount Globala sa Skydance Medijom. No iza financijskih razloga krije se i jasan znak vremena – publika se već godinama sve više okreće digitalnim platformama i društvenim mrežama, gdje su algoritmi preuzeli ulogu nekadašnjih televizijskih voditelja i glazbenih urednika.

Od 'Video Killed the Radio Star' do 'Smells Like Teen Spirit'

Kada je 1981. godine u SAD-u pokrenut MTV, prva pjesma koja je zasvirala bila je proročanska – 'Video Killed The Radio Star' grupe The Buggles. Slijedili su povijesni trenuci koji su oblikovali generacije: premijera Thrillera Michaela Jacksona 1983., nastupi Davida Bowieja i Nirvane, kultna emisija MTV Unplugged i emisije koje su definirale stvarnost poput The Real Worlda.

MTV Europe počeo je s emitiranjem 1987. godine i ubrzo postao most između glazbe, mode i mladenačke kulture. Glazbeni spotovi pretvarali su se u umjetničke forme, a MTV je stvarao globalne zvijezde i trendove koji su prelazili granice.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Neven Bučević, Cropix

Digitalna budućnost bez televizije

Do 2010-ih, s pojavom YouTubea, TikToka i streaming servisa, tradicionalna glazbena televizija izgubila je svoju ulogu. Mladi su prestali čekati omiljene spotove – počeli su ih birati sami, u bilo koje vrijeme i na bilo kojem uređaju.

Iako će MTV kao brend opstati kroz digitalne platforme i prestižne događaje poput MTV Video Music Awards i MTV Europe Music Awards, 31. prosinca 2025. zauvijek će se ugasiti era kada su televizijski ekrani bili prozori u svijet glazbe i pop kulture.