RISKANTAN POTEZ

Kako je zbog popularnog pića jedna od najboljih serija svih vremena - 'Prijatelji' - umalo doživjela debakl

23.10.2018 u 14:17

Bionic
Reading

Da su 90-e bile zlatno doba oglašavanja, poznato je već odavno. Vjerojatno nema brenda koji u to doba nije utukao novac kako bi što bolje promovirao svoje proizvode, no najuspješniju kampanju, zahvaljujući kojoj su napravili nevjerojatnu zaradu, imala je dijetalna Coca Cola, a za što su najzaslužniji stručnjaci koji su se odlučili na hrabar, ali i riskantan potez - dogovorili su suradnju s ekipom serije 'Prijatelji', koja i dan-danas slovi za jednu od najuspješnijih u povijesti televizijskog oglašavanja

Iako je 1995. Diet Coke bila jedan od najpopularnijih dijetalnih pripravaka, pića s mjehurićima kod skupine koja su najveći potrošači, mlađa populacija, nisu bila pretjerano zanimljiva te su ih zamijenili hladni čajevi i razni sokovi. S druge strane, ta ista skupina bila je ovisna o seriji 'Prijatelji', a sve što je šestero glavnih glumaca radilo, pilo, jelo, odijevalo u kratkom je periodu postalo hit. To su prepoznali i marketinški stručnjaci pića Diet Coke i odlučili se za nevjerojatan pothvat - u siječnju 1996. godine uložili su 30 milijuna dolara u rebrandiranje kako bi se što više približili toliko željenoj skupini, obožavateljima 'Prijatelja'.

  • +17
Serija 'Prijatelji' Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Njihov ugovor bio je neobičan iz mnogih razloga. Prvi put je jedan proizvod, plasiran u hit televizijsku seriju, napravio cijelu kampanju - napravili su svoje kartice za telefonske govornice, organizirali na studentskim fakultetima tulume na kojima su se gledale nove epizode, ali i pokrenuli jednu od prvih internetskih kampanja na svojoj službenoj stranici, a uz sve to, organizirali su natječaj.

Igra je bila poprilično zabavna, a sve pod nazivom: 'Tko će popiti Diet Coke'. Pravila su bila sljedeća: gledatelji su svakog tjedna kupili svoje primjerke pića i čekali novu epizodu 'Prijatelja'. Tijekom reklama pojavila bi se i reklama za Diet Coke, u kojoj je svaki put drugi glumac iz serije ispijao piće. Ako se ime ispod čepa poklapalo s glumcem na reklami, osvojili bi nagradu. Finale te igre održano je odmah nakon održanog Super Bowla 1996. godine, a zadatak je bio otkriti tko je iz stana ukrao Diet Coke.

Cijela kampanja postigla je nevjerojatan uspjeh. Kako? Recimo samo da niste mogli prošetati ulicom da vas sa svih strana nisu napadale reklame, fotografije i slično s reklame, ako ste upalili radio, jedino što biste čuli njihova je uvodna špica, no iako je sve trajalo tek pet tjedana, na kraju se činilo kako tome nema kraja i zapravo je postignut kontraefekt - došlo je do zasićenja.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Iako su i dalje bili u 10 najgledanijih televizijskih serija, gledanost je pala za milijune, a filmski izleti Matta LeBlanca, Jennifer Aniston i Davida Schwimmera doživjeli su neuspjeh. Obožavatelji su dali jasno do znanja da im je potreban odmor od svega. Iako je Diet Coke postigao neviđen uspjeh i prodaja nije prestala s rastom, a sam brend pozicionirao se na toliko željenom tržištu, 'Prijatelji' su morali pronaći novi način da ponovno steknu naklonost obožavatelja.

Srećom, na kraju im je to uspjelo nakon što su autori Marta Kauffman i David Crane, kao i producent Kevin Bright, odlučili vratiti fokus na ono što je od samog početka bilo u centru svega: šestero prijatelja, a glavni glumci odlučili su da od tada sve dogovaraju i pregovaraju kao tim, ne kao pojedinci.

Naravno, ostalo je povijest - serija se vratila na velika vrata, bolja nego ikada, i izdržala još punih osam sezona na tržištu koje ne prašta lako. Zanimljiva je jedna pojedinost, a to je kako je deset godina nakon snimanja reklame 'Tko je ukrao Diet Coke' Jennifer Aniston potpisala milijunski ugovor i postala ambasador za Smartwater, čiji je vlasnik, ni manje ni više nego Coca-Cola.