domaći CELEBRITYJI

Estrada na društvenim mrežama: Što je važnije - glas ili fotografija?

Lana Jurčević, Severina, Jelena Rozga, 2Cellos

Lana Jurčević, Severina, Jelena Rozga, 2Cellos

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

I dok su se nekada za fotografije poznatih osoba u privatnim trenucima plaćali nezamislivi iznosi, danas dovoljno pritisnuti 'follow' ili 'like' na društvenim mrežama i ući u njihov privatni svijet. U svijetu gdje se pišu pravila kako napraviti dobar 'selfie' i dijele gotovo svi intimni trenuci, teško je zamisliti da postoji bilo tko, a posebno slavni, koji ne sudjeluju u tom društvenom fenomenu. Ni naši poznati ne zaostaju za time, a najpopularnija hrvatska zvijezda na društvenim mrežama već godinama je - Severina

Svatko od njih ima neki svoj prepoznatljiv stil, vjernu vojsku obožavatelja i višestruke koristi od svojih objava na društvenim mrežama. Bilo da je riječ o njihovim fotkama, efektima koje postavljaju na njih, njihovim mnogobrojnim pratiteljima, sreći ili kombinaciji svega od navedenog, ove naše zvijezde su zauzele prvih 10 mjesta ljestvice.

Kad je o internetskom svijetu riječ, najpopularnija žena u Hrvatskoj uvjerljivo je Severina. Njezin tim odavno je shvatio važnost i tog segmenta estradnog posla tako da je splitska pjevačica apsolutna vladarica društvenih mreža. Ispred nje su 2Cellos koje na Facebooku prati 1.295.327, a na Instagramu 246 tisuća osoba no treba uzeti u obzir da je kod njih riječ o internacionalnoj popularnosti. Seve ima najviše pratitelja na Facebooku, Instagramu, ali i Twitteru i YouTubeu. Zadivljujuće brojke Severina objašnjava dvama hashtagovima: #volimstosevolimo i #ljubavseljubavljuvraca.

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Neven Bučević

Davor Grgin, izvršni direktor PR365 komunikacija rekao je za tportal da su društvene mreže javnim osobama glavni alat komunikacije prema publici i medijima, da je community management danas full time job te da iziskuje puno truda i vremena za izradu komunikacijske strategije.

Severina je izmislila dva hashtaga

'Severina i njezin tim su još 2008. prepoznali važnost društvenih mreža kao digitalnog alata komunikacije pa je tako još tada otvorena Facebook stranica, koja do sada broji preko 921.000 pratitelja. Severinin YouTube kanal, kao glavni medij za emitiranje svih glazbenih noviteta, do sada broji preko 350 milijuna pregleda, a na Instagramu broji preko 680.000 sljedbenika. Jako mi je drago što je ona izmislila dva hashtaga #ljubavseljubavljuvraca i #volimstosevolimo, koji do sada na Instagramu imaju 145.000 spominjanja i koji su prihvaćeni u Instagram zajednici, pa tako brojni Instagram korisnici ta dva hashtaga vežu uz fotografije sebi dragih osoba, događaja u životu i slično'.

  • +15
  • +12

Severina je i dalje 'kraljica' društvenih mreža

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

Facebook, kao društvena mreža više je usmjerena na strogo poslovnu komunikaciju, dok je kod Instagrama više slučaj intimnijih, odnosno privatnijih objava, ukazao je Grgin, jer je i publika koja prati Instagram drukčija. Zato, smatra, uvijek se treba truditi postići balans, no po prirodi ljudske znatiželje, pokazalo se da ljudi uvijek bolje reagiraju na fotografije s kojima se i oni sami mogu poistovjetiti, poput primjerice obiteljskih fotografija.

Ovdje je odmah iza Severine je njezina mlađa kolegica Jelena Rozga koja je prati po broju pretplatnika i pregledanih videa te followera na društvenim mrežama. Rozga se sve više približava Severini, no samo kada je u pitanju Facebook. Jelena Rozga na fejsu ima više obožavatelja, ali na Instagramu je to puno manja brojka.

  • +6
  • +3

Jelena Rozga ima više pratitelja na Facebooku nego na Instagramu

Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL

Razlog za veliku disproporciju je u suštini Instagrama na kojem su uvijek najpopularnije slike iz privatnog života, a njega Rozga nije sklona izlagati očima javnosti. Na njezinoj Instagram stranici su većinom službene i 'radne' fotografije.

Nema dobre PR strategije bez social media kanala

Na trećem mjestu u kategoriji najpopularnijih domaćih žena estrade na društvenim mrežama je Nina Badrić. Kad je riječ o Instagramu tu je slabija od Lane Jurčević, međutim Jurčević kaska na Facebooku za Badrić. Kada je riječ o njihovom pristupu društvenim mrežama, Lana Jurčević se često voli konzultirati s pratiteljima kada joj je potrebna pomoć oko imidža, ali i oko pjesama, dok Nina Badrić više voli objavljivati fotografije same sebe.

  • +12
  • +9

Lana Jurčević često voli svoje pratitelje pita za pomoć oko imidža, ali i oko singlova i video spotova

Izvor: Društvene mreže / Autor: Instagram

Ivana Čabraja, vlasnica agencije za evente i komunikaciju XOXO smatra da javne osobe komuniciraju putem društvenih mreža jer se žele povezati s dragim im osobama jednako kao i milijuni drugih ljudi. No, kako su oni ujedno svojevrsni brendovi i žive od svojih karijera, strukturirana komunikacija im je itekako važna.

'Nema više dobre PR strategije koja ne uključuje i dobro osmišljenu podršku kroz social media kanale. Za razliku od klasičnih PR alata kao što su povremeni intervjui, gostovanja ili najave, komunikacija na društvenim mrežama zahtjeva svakodnevnu posvećenost i prisutnost te redovitu komunikaciju sa svojim fanovima što naravno oduzima jako puno vremena. Tu onda nastupaju stručnjaci koji će uzeti stvari u svoje ruke, ali naravno da to i košta', ističe Čabraja za tportal.

  • +24
  • +21

Nina Badrić nerijetko na Instagramu objavi svoje fotografije starijeg datuma

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

Dodaje kako mediji danas stvaraju i preuzimaju vijesti s društvenih mreža poznatih osoba i zato tu treba biti jako oprezan.

Toni Cetinski definitivno je najpraćeniji muški izvođač na Facebooku dok na Instagramu ima puno manje pratitelja. Iza njega je Marko Perković Thompson koji također na Instagramu ima manje obožavatelja. Razlog je što je Thompsonov profil otvoren tek krajem listopada 2016. godine. 

  • +2

Najpopularniji od muških izvođača na društvenim mrežama je Toni Cetinski

Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Premijere i ekskluzive sele na društvene mreže

PR stručnjak Vedran Strukar za društvene mreže kaže kako su one zapravo iluzija stvarnosti.

'Toliko je sve lijepo, ušminkano i nadrealno, pogotovo kad pogledate fotografije, da imate dojam kako oni slavni koje slijedimo doista žive luksuznim pariškim životom, iako mnogi od njih, realno, nemaju ni za parizer. No, to je manje bitno. Utjecaj društvenih mreža iznimno je važan budući da kroz direktnu komunikaciju s publikom poznate osobe mogu samostalno voditi vlastitu promociju i dobivati u realnom vremenu povratnu informaciju', ukazuje Strukar.

'Ako pogledate estradne rubrike u medijima, vidite kako većina medija svakodnevno prenosi postove i fotografije slavnih osoba. Ne zato što ih baš sve toliko vole, nego vode bitku koja će kroz godinu dvije postati potpuno izgubljena. Mnoge estradne zvijezde danas se toliko oslanjaju na vlastite društvene mreže, kojima svatko ima pristup, da su im mediji postali sekundarni. Premijere i ekskluzive danas se događaju sve više na društvenim mrežama, a sve manje u medijima. Poznati vole da sami uređuju svoj život, ili svoju iluziju koju žele prodati publici, a ne da ovise o urednicima i njihovom ukusu', tvrdi Strukar.

  • +3

Marko Perković Thompson tek od listopada prošle godine ima Instagram profil

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Strukar također ukazuje na to da je zadnjih godinu dana, postalo popularno svoju slavu na društvenim mrežama i unovčavati, što potvrđuje i Čabraja.

'Danas je u našem poslu sasvim normalno i zapravo ključno da uključivanjem neke poznate osobe, influencera ili blogera u kampanju za klijenta dobijemo podršku kroz njihove društvene kanale dok je prije bilo dovoljno pojavljivanje na eventu ili samo izjava. Njihova snaga su osim popularnosti i njihova mreža followera što se onda naravno može i jako dobro monetizirati. Teško da možemo pričati o honorarima Selene Gomez ali sve je više osoba koje jako dobro zarađuju i koje su prepoznale puni potencijal društvenih mreža', rekla nam je vlasnica agencije XOXO.

  • +25
  • +22

Iako joj je raspored pretrpan, Maja Šuput uvijek nađe vremena za objavu na svom Instagram profilu

Izvor: Društvene mreže / Autor: Instagram

Šuput više voli Instagram

Iza muških kolega, na ljestvici najpopularnijih je Maja Šuput koja ima više nastupa u zadnjih godina od mnogih kolega. Na Instagramu je aktivnija nego na Facebooku što znači da pjevačici taj segment popularnosti nije važan Ili njezin tim ne radi kako bi trebao.

Prsa o prsa bore se sveprisutna Lidija Bačić te Nives Celzijus. Zagrebačka pjevačica i spisateljica ima više pratitelja na Instagramu, dok je Splićanka daleko popularnija na Facebooku.

Lidiju Bačić se često proziva da karijeru gradi fotografijama na društvenim mrežama, a manje svojim pjesmama

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Nema dana kad Nives Celzijus nešto ne objavi, a u posljednje vrijeme sve češće snima 'storyje' (kratke videe ili fotografije koje se postavljaju na Instagramu, a koji nestaju u roku od 24 sata). Nerijetko na fotografijama pokazuje svoje najmilije, djecu i sestru.

Kad je riječ o bendovima, najpopularnija hrvatska grupa na Facebooku je Parni valjak (386 tisuća), slijedi ih Prljavo kazalište (213 tisuća) i Opća Opasnost (170 tisuća). Magazin ima 157 tisuća, Colonia 151 tisuća, a Hladno pivo 115 tisuća pratitelja.

  • +22
  • +19

Nives Celzijus redovito izvještava obožavatelje o svojim aktivnostima na društvenim mrežama

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo Nova TV

Bendovi na svojim društvenim mrežama fanove uglavnom obavještavaju o snimanjima u studiju, svojim koncertnim aktivnostima, objavljuju fotografije i snimke s nastupa te promoviraju nove pjesme i spotove.

Usporedbe radi, 'u susjedstvu' je daleko ispred svi, pa i naših izvođača, neprikosnovena vladarica društvenih mreža na Internetu Jelena Karleuša koja na Instagramu ima 1,5 milijuna te isto toliko otprilike, sljedbenika na Facebooku. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!