blog: pedaliranje

[FOTO/VIDEO] Skoro 40 kilometara na biciklu u vrućem ljetnom danu: Zagorje je i ovaj put uspjelo iznenaditi

• 24.07.2022 u 09:00

• Bionic

Bloger tportala bio je na vrlo lijepom biciklističkom izletu na Cesarskoj gori, koja se vinula nad Sutlu, a kanjon izgleda kao da se nalazi usred Alpi. Zagorje je pak kao valovita zelena dolina isprepletena vinogradima i proplancima, a bezbroj cesta po kojima se može voziti i netaknuta priroda očaravaju. Od Tuhelja prema Zelenjaku i Klanjcu, prošli smo kroz mnoga skrivena mjesta, a Pristava i Razdrto Tuheljsko izgledaju kao da su nacrtana. Zelenjak i staza po krošnjama drveća pokraj Sutle pak smiruju, a čudesni Klanjec sa svojim vrednotama privlači svakog namjernika

Vrlo brežuljkast teren, pomislih, a iako znam da sam u Zagorju, svaki put se iznenadim. Pa ima li ovoga još negdje? I sve je obrađeno, a ako nije, barem su tu kleti i vinogradi, uređeni pašnjaci i livade. Čak je uz cestice sve pokošeno, s vrlo urednim okućnicama. Iako sam vozio širi krug, nisam išao po glavnoj prometnici prema Zelenjaku, već uokolo, u širem krugu, tako da sam dodirnuo čitav tuheljski kraj. Krenuo sam prema Pregradi, a onda skrenuo lijevo kod kapelice, prema brdskom dijelu koji Sutla dijeli od Slovenije. Sunce je baš uprlo, što i ovih dana nije iznenađenje, pa svi nastojimo vožnju ili njen veći dio završiti do podneva. Nisam zalutao, ali volim nekada pitati za put i orijentirati se vizualno. Tako mi je najljepše voziti se. Kada je cesta puno, a sami kreirate nešto, ponekad treba potpora. Pa radije pitam, a usput i nešto saznam ili doživim. Toliko sam se zanio i taman uhvatio ritam, znam da idem dobro, no moram se privući cesti koja ide za Zelenjak i Kumrovec. Bilo je predobro da bih stao i nakon nekoliko kilometara vožnje po hrptovima skrenuo sam u dolinu, svjestan da se spuštam možda sto i više metara.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Dražen Breitenfeld

Sada, ako sam otišao krivo, ponovno se treba penjati. Uđem u Razdrto Tuheljsko i odmah saznam od ljubaznih domaćica da kod autobusne stanice trebam ići desno prema Zelenjaku i vratiti se na cestu koja ide iz Tuhelja prema Kumrovcu. Usput sam imao rijetku priliku, jer sam ušao u dvorište, prisjetiti se prizora koji nisam vidio jako puno godina, zapravo desetljeća - klanje pilića i skidanje perja. Lijepo mi porazgovaramo, ali kad je gospođa uhvatila sljedećeg pilića za kljun - odoh ja brže od vjetra. Sva sreća da su mi misli odmah bile na bike ruti, a pilića sam se naravno sjetio još sto puta taj dan. Svi bi jeli, ali ne bi vidjeli. Čerupali još manje... No eto mene na Sutli i kod spomenika Mihanovićevoj 'Lijepoj našoj'.

Cesarska gora i Klanjec Izvor: Ostale fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Vrijeme je za dulji odmor jer već je podne, crkve zvone na sve strane. Sutla jedva teče. Slovenski vojnici tik uz mene skidaju žicu. Tu je i pruga, kao i tunel, i prava je šteta što ovuda ne voze vlakovi. No kada uđemo u šengenski prostor, možda i zagorski cug ponovno dođe ovdje. Dalje idem prema Klanjcu, uz Sutlu. A imam puno toga vidjeti, ne znam odakle krenuti. Ipak, imam dogovoren obilazak sarkofaga obitelji Erdödy, za koji se treba najaviti u lokalnom turističkom uredu. A posjet je moguć uvijek, i vikendom i blagdanom, uz već spomenutu najavu. Spremite se za polusatni obilazak uz audio i vizualni program i dvadesetak stupnjeva nižu temperaturu od vanjske. Monumentalno zdanje franjevačkog samostana vrijedi obići, pa i sarkofage smještene u podrumu. To je kulturno bogatstvo koje vrijedi vidjeti i svakako podiže vrijednost turističke ponude, a cikloturisti obožavaju kada je na bike izletu ili ruti i kulturna ponuda. Blizu se nalaze i Galerija Antuna Augustinčića, dvorac Antuna Mihanovića...

Da ne bude sve istovjetno, odlazak na Cesarsku goru činio mi se u rano popodne kao poduhvat. Kratka relativno, ali poprilično strma cesta, uglavnom je pod drvećem, pa mi je to godilo. No pola sata, možda i više, bilo je, kako bi se reklo - u prvu i upri. Taman kada mi se učinilo da baš više i ne mogu ukazalo se malo odmorište. I vidikovac do kojeg se treba malo pješke spustiti. Obavezno ga treba posjetiti, jer pogledi su jedinstveni i nezaboravni. Klanječki kraj, Kumrovec, Sutla, Slovenija, sve je tu. Mislim da se lokacija zove Pesji skok, vjerojatno ne bez razloga.

Tuhelj Izvor: Ostale fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Mogu ja to, a 464 metra još malo su preda mnom. Lijepa livada, klupe, planinarski dom, nadasve čarobno okruženje. Spust u Klanjec bio je već pravi izazov i treba pripaziti jer makadamska cesta je zavojita, uska i nepregledna. Usred Klanjca još ćete morati dobro zakočiti koliko ste u laufu. No kada razmišljam o tome što je bolje bilo - ići gore ili dolje - odgovor je jedno i drugo. Dok imam brzinu, nastavljam dalje na susjedno brdašce i obilazim omiljeno lokalno izletište Lovački dom. A svakako obiđite kapelu sv. Florijana.

Povratak u Tuhelj činio se lagan, a kako i ne bi - na kraju je sve lakše i uglavnom se spuštam. Pun sam impresija i ne bez razloga ovo turističko područje zove se Biser Zagorja. Skoro četrdeset kilometara na biciklu, još jedan vrući ljetni dan je prošao i, eto, jedva čekam novi.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.