blog pedaliranje

Bloger tportala šuljao se dravskim meandrima, obišao marinu u Prelogu i oduševio se varaždinskim Adventom

tportal

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Bloger tportala uputio se na prvu zimsku vožnju Međimurjem uz jezero Dubrava te je doplovio na biciklu sve do Varaždina. Pritom vozeći se i uz Varaždinsko jezero. Iako se dobro obukao, dobro se doduše i navozio, ali i fest smrznuo. Zato se ugrijao na varaždinskom Adventu, koji ga je očarao. Možda je i bolji od najboljeg na svijetu, onog u Zagrebu, ili mu se tako učinilo zbog cjelodnevnog pedaliranja. Onda je naime sve ljepše. Kako god tko stigne, pravac Varaždin, na ledenu čaroliju s biciklom ili bez njega

Jezero Dubrava i Varaždinsko jezero uvijek me fasciniraju. Iako sam se oko njih vozio samo zimi. Zašto? Pojma nemam. Ako je tako dobro za hladnijeg vremena, kako je tek ljeti. Uz vodu je uvijek ljepše, a ljeti je svježije. Taman za pedaliranje. Zimi se pak veseliš svakoj zraci sunca koja stidljivo proviruje kroz niske oblake i maglu. Možda me privlači baš taj beskraj za tmurnog zimskog vremena koje stvara čudesan spoj sive boje jezera i neba. Jezera su nastala pri izgradnji dviju hidroelektrana, Dubrava i Čakovec.

Svaka obala duga je petnaestak kilometara, a ako još zavirite kao ja uz kanal i stari tok Drave, koji spaja dva jezera, prijeći ćete i četrdeset i više kilometara. Ako ih okružite preko Ludbrega, skoknete do ušća Mure, vratite se preko Međimurja i Preloga u Varaždin, napravit ćete i stotinjak kilometara. Što je ipak primjerenije u neko drugo doba godine. Ovaj put bilo je dovoljno duplo manje. I nije sve u kilometrima. Iako sam imao električni bajk, baterije se zimi brže troše, no bilo je energije i previše. Ipak je tu i vozač koji okreće pedale. Bicikl je robustan, pa sam gledao da ipak budem što više na makadamu koji ovaj bajk više voli.

Zato sam i odabrao šuljanje po dravskim meandrima i dijelom uz stari tok Drave i kanal koji je izgrađen kao vodena poveznica između dva jezera. Može se voziti i uz sama jezera. Krune nasipa su asfaltirane i zaista je fora voziti po njima. Službene bike rute ne idu uz jezera, što je velika šteta. Naime neriješena pitanja oko kretanja uz jezera formalno su ih udaljila. No to ne znači da se ne može voziti pa biciklisti, ali i svi drugi rekreativci koriste nasip koliko god mogu. Uz Varaždinsko jezero formirana je zona tzv. rekreacije pa je kretanje dijelom dopušteno, što koriste oni koji za to znaju.

Jezero Dubrava također ima neko slično rješenje. Iako je lokalna zajednica nezadovoljna time što se ne dopušta više i brani prolaz kroz hidroelektrane. Kao što je to svugdje u svijetu. Time bi se naime otvorili mnogi novi bike koridori, posebno u Međimurju i kod hidroelektrane Dubrava, od koje sam i krenuo međimurskom stranom sve do Preloga. Za bicikliste je to odlično, jer su odvojeni od ostalog prometa i uživaju uz fascinantne prizore na moćno jezero Dubrava. A vidi se i cijelo Međimurje, pa čak i Lendava u Sloveniji. Zatim naša Ivanščica i Kalnik.

  • +2

Jezero Dubrava

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Kod Preloga je i marina gdje su mnogi čamci i brodice koji sada spavaju zimski san. Sve je prepuno ptica, posebno labudova i divljih patki. Od mjesta Dubrava do Preloga je oko 15 kilometara. Dalje se može kombinirati vožnja uz rukavce Drave da se zaobiđe glavna prometnica. Kod mosta prema Ludbregu predlažem da se vozite po 'poluotoku' između kanala i Drave. Odličnih desetak i više kilometara vožnje po makadamu i u lijepoj zimskoj močvarnoj idili.

Zbog toga što se ne može prijeći ni Drava ni kanal morao sam se vratiti. Ovdje HEP ima i svoj prijelaz i hidrocentralu. Da se može proći, moglo bi se prijeći Dravu i doći odmah u Varaždinsku županiju. Na lijevu obalu još jednog jezera - varaždinskog. S obzirom na to da je tako kako je, vratio sam se, prešao kanal nešto niže te stigao do mosta, do kojeg sam bio samo sto metara maloprije, ali kroz hidrocentralu se ne može proći. No tada sam prešao točku gdje se može. I jezero i Dravu i već spomenuti kanal.

  • +3

Advent u Varaždinu

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Sve je popravio Varaždin, u koji sam stigao za pola sata. Pojačao sam dodanu snagu do kraja na električnom biciklu. Malo mi je već bilo i hladno. No sve se zaboravilo u najljepšem gradu u sjeverozapadnoj Hrvatskoj. Varaždin ima prednost što nije preveliki. Bike infrastruktura u gradu je sve bolje uređena. Advent u starom gradu i na mnogim lokacijama, poput Bijelog korza i na gradskom trgu, fascinirao me. S puno mašte i ideja čini se da Varaždin nije lako nadmašiti. Turistička zajednica Varaždina napravila je zimski Špancirfest, skoro i bolji od onog pravog. Po istoj špranci, a opet i potpuno drugačije.

Advent u Varaždinu ima najljepše klizalište s pogledom. Pogođena lokacija zaista je impresivna. Iz riječke tvrtke Arctic kažu mi da Varaždin ima i prvi ledeni tobogan u Hrvatskoj. Tako da će ledena čarolija biti i te kako dobra. Ja sam je upotpunio i onom na biciklu. Onima koji su željni kraće bike vožnje preporučujem 'City turu'. Odlično je označena i obilazi naj lokacije. A potom možete na neku od delicija ili finih poslastica koje nudi Advent u Varaždinu.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!