HAUSER I ŠULIĆ U ZAGREBU

Rock spektakl virtuoza na violončelima

22.12.2011 u 08:00

Bionic
Reading

Njihov je nastup bio pravi rock spektakl koji bi s ponosom pozdravio i pokojni Kurt Cobain, kao i AC/DC, čiji je 'Highway To Hell' digao publiku na noge, no ni sam Mstislav Rostropovič, jedan od najvećih violončelista 20. stoljeća i pokojni učitelj Stjepana Hausera, ne bi skrivao svoje oduševljenje. S razlogom!

Nakon što su osvojili svijet, bilo je za očekivati da će rasprodati Dvoranu Lisinski tjednima unaprijed, što se, dakako, i dogodilo. Ono što su pokazali na svom prvom zagrebačkom nastupu doista je bio spektakl virtuoznih glazbenika koji su sa svoja dva violončela priredili rock koncert kojim bi kao što su zadivili prepuni Lisinski zadivili i publiku na nekom stadionu.


Koncert je, unatoč pripremljenom setu bubnjeva na pozornici, počeo u laganom tonu. Uz pratnju lijepe pijanistice Mije Miljković, Stjepan Hauser je izveo dva klasična djela, nakon čega se i Luka Šulić, također uz pratnju pijanistice, predstavio klasičnim repertoarom. I onda je, nakon presvlačenja u ležernije izdanje, počeo očekivani spektakl. Doduše, ne baš takav kakav su priredili, ali očekivani. 'Welcome to the Jungle' Guns'n'Rosesa najavio je nastavak koncerta s obradama kojima su se proslavili širom svijeta i koje su im donijele svjetsku slavu i popularnost. Uslijedile su njihove sjajne verzije hitova U2, Michaela Jacksona, Coldplaya, Nirvane, a povremeno su ubacili i nove obrade koje se ne nalaze na albumu kao što je pri samom početku bila 'Time Of Your Life' grupe Green Day. Verzija uživo pjesme 'Smells Like Teen Spirit' Nirvane zvučala je moćno za ne povjerovati. Dodamo li tome činjenicu da se Nirvana orila Koncertnom dvoranom Lisinski, pred publikom i ne baš vičnom takvom zvuku, te da je Hauser solirao na svom violončelu luđački kao što je to svojevremeno znao raditi i sam Kurt na gitari, njihova verzija je pravo malo remek-djelo. No bubnjevi su, unatoč očekivanju da će za njih sjesti bubnjar upravo za izvedbu Nirvane, ostali u sjeni.

Međutim, vrhunac večeri zbio se pred kraj koncerta kada je jedan mlađahni, ali vrlo dobar bubnjar Dušan Kranjc ipak sjeo za bubnjeve, a Hauser i Šulić su zasvirali AC/DC-jev klasik 'You Shook Me All Night Long', nakon čega je uslijedio 'Highway To Hell'. Žestok je bio kraj koncerta u kojem je Hauser zaigrano, strastveno svirajući čelo, glumio hodom i proslavljenog gitarista AC/DC-ja Angusa Younga. Izvedba bez premca i dokaz da su s razlogom osvojili svijet. Prvi bis vratio je uz virtuoze i bubnjara koji je s njima izveo još jednu novu stvar koja se nije našla na prvom albumu, a to je bila 'When I Come Around' ponovo kalifornijskih pankera Green Day da bi uslijedila još jedna, ali ovog puta eksplozivnija izvedba 'Smells Like Teen Spirit' uz podršku raspoloženog bubnjara. Vraški dobro i vraški žestoko! Uslijedile su hostese s buketima cvijeća za sve, koji su ubrzo završili u publici jer su ih ubrzo bacili posjetiteljima dajući još jednom do znanja da ne drže previše do pravila i ustaljenih normi.
Očekivani drugi bis izmamio je Hausera i Šulića koji su za kraj ipak ostavili laganicu 'Hurt' Trenta Reznora, da bi se nakon izvedbe naklonili publici kao što se to radi na klasičnim koncertima intimne atmosfere uz gromoglasno odobravanje publike.



Valja svakako reći da je Hauser istovremeno i odličan zabavljač, ali i da je na momente djelovao zbunjeno reakcijom publike koja nije poneku pjesmu popratila pljeskanjem u ritmu ili euforičnim ustajanjem, kao što su to vrlo vjerojatno doživjeli na svojim nastupima širom svijeta. U svakom slučaju, njihova globalna popularnost dogodila se s razlogom jer njihova je virtuoznost doista impresivna, a aranžmani rock i pop klasika stvarno jedinstveni. U tu se činjenicu, bez ikakve sumnje, uvjerila i hrvatska publika koja je do posljednjeg mjesta ispunila Lisinski.