ANGELO JURKAS 'SOUNDTRACK ŽIVOTA'

Opasna i prelijepa Fiona Apple

  • Autor: Angelo Jurkas
  • Zadnja izmjena 02.11.2011 07:29
  • Objavljeno 02.11.2011 u 07:29
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Povodom skorog izlaska prvog albuma i nove knjige glazbenog kritičara Angela Jurkasa 'Soundtrack života', samo na tportal.hr-u možete prije svih pročitati isječke iz knjige

FIONA APPLE - Tidal

Neke motovunske godine na brdu Velog Jože radio sam kao dopisnik jednog nacionalnog dnevnika, paralelno služeći kao dio PR jezgre motovunskog filmskog tima. Iste je godine gostovao PT Anderson, čovjek zbog čije 'Magnolije' redefiniram načine gledanja filmova jer ih gledaš unutarnjim organima. Ni očima, ni glavom. Srcem. Ostale racionalizacije neka kritičarima. Kakve veze ima? Paaaa, PT je osim jednog od omiljenih mi redatelja novog doba nekoliko godina bio momak djevojke za klavirom koja se odazivala na ime i prezime Fiona Apple. Imala je tada već dva velika studijska albuma, debi 'Tidal' i sljednik 'When The Pawn…'

Ali, mimo faktografije, imala je mene kao slinavca kojem je bilo bitnije popričati s PT-jem o tome kako ona sklada tijekom njihovih hollywoodskih jutara prije nego kakve on kadrove rabi za svoje filmove. Zanimalo me je li zaista autodestruktivna i intuitivna kakvom je otkrivaju pjesme s izvrsnog debitantskog albuma. Htio sam znati zbog čega je život s njom postao pakao i kako takvo biće, s takvim sugestivnim glasom, može biti sposobno razbacati stvari, derati se, raditi bilo što osim nježno reći 'Dragi, volim te'. Te smo noći, umjesto pol sata čavrljanja, podosta vremena proveli skupljajući plastične stolce zbog kiše za vrijeme noćnih projekcija na gradskom trgu, a dobro raspoloženi PT je pomagao. Pri čašici više nije se libio reći neku lijepu. I ne, nije pričao o njenim šizofrenim i neurotičnim epizodama zbog koje su je držali ludicom 'znalci sa scene'.


Bilo kakva informacija iz prve ruke cijenila se jednako kao stihovi njenih usana. Sve što mi je poklonila pričajući zašto se osjećala kao kriminalka u najvećem hitu albuma, kad promuklo prizna 'I`ve been a bad bad girl, I`ve been careless with a delicate men, …', sačuvao bih u kutijici svoje lijeve klijetke. Jer, kao što isposnički priznaje - trebala je dobru obranu, s obzirom na to da se osjećala kao kriminalka. 'Shadowboxer' je bio potresan koliko i uzaludan. Što su mi šapnule 'Never Is A Promise' i 'Sleep To Dream' odsanjao sam. Život je ponekad prebrutalan, ma kako se hrabrili da ste od čvrste materije sazdani.

I ostavio sam PT-ja te noći da se napije do jutra. Otišao sam u ured napisati tekst. Na internetu nije moglo biti druge izvođačice.

Sve kasnije vodilo je činjenici da je posluhnuti Fionu Apple na bilo kojem sljedećem albumu bivalo uvijek toliko zadovoljstvo koje se uspoređuje s malo modernih izvođača. Doduše, zasad se javljanje događalo samo dvaput poslije debija. I doista je premalo. Jer Fiona je rijedak cvijetak. Trnovit. Otrovan. Opasan. Prelijep.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi