IVANKA MAZURKIJEVIĆ:

'Od Mrleta sam naučila biti stroža prema drugima i sebi'

15.07.2013 u 09:00

Bionic
Reading

Iako se iza nje nalaze već četiri albuma i na sceni je preko 15 godina, grupa Stampedo stalno je kao u nekoj medijskoj sjeni. Istovremeno, pjevačica grupe Ivanka Mazurkijević, sve te godine angažirana je u kazalištu ili zajedno s dijelom ekipe iz benda i na skladanju filmske glazbe. Sa svojim partnerom Mrletom (u životu i poslu) potpisuje glazbu za film 'Sonja i bik' s kojom su prošle godine osvojili i Zlatnu arenu za najbolju filmsku glazbu. Upravo su dovršili i glazbu za film 'Kauboji' pa je razloga za razgovor s Ivankom Mazurkijević bilo i više nego dovoljno

Grupa Stampedo gotovo da ne postoji, ali se svako toliko zavrti neka vaša stvar na radiju. Očito publike ima, obožavatelja ima, ali mediji nekako ne percipiraju vaše postojanje. Kako to komentirate?

Ne znam točan odgovor, no mogu pokušati. Mislim da su mediji počeli razmišljati poput baba na placu. Nije da su babe na placu nešto loše, no mediji bi trebali ići korak dalje od 'svježe janjetine'. Sjećam se kad si se mogao inteligentno uzrujati na novinara koji je poljuljao neki tvoj uradak. Sad je san snova ako te novinar (koji radi intervju s tobom) uopće otprilike poznaje... od negdje... Sve to objašnjavaju zagušivanjem prostora s 'previše' informacija, tako da na kraju nitko nema nijednu informaciju. A novinar bi trebao biti informacija na n-tu. A, na kraju, možda Stampedo zbilja nije više zanimljiv novinarima?


Iza grupe Stampedo su četiri albuma od kojih je 'Možda stvarno' izišao još 2008. godine. Što je od tada do danas radila grupa Stampedo?

Radili smo glazbu. Stanko Kovačić i ja, uglavnom zajedno i odvojeno. Kad god smo radili, predstavu, film ili bilo što, uvijek smo razmišljali o sljedećem Stampedu i izdvajali sa svake suradnje barem jednu pjesmu i dorađivali je u (što mi mislimo da jest) Stampedovom stilu. A tko bi to bolje znao. Osim još Javora Jeića, našeg neprežaljenog autora prvih triju albuma. Upravo je izišao '2 u 1' tj. 'Stampedo/Soundtrack 'Sonja i bik'' kao rezultat posljednje četiri godine. Moglo je biti 'još više' Stampedovih pjesama, no nama se činilo fora kombinirati te dvije priče u manjim količinama da ne zagušimo prostor iz već navedenog razloga. No bez da počnemo sličiti na babe s placa. Opet, ništa kontra njih.

Ovih se dana u prodaji pojavio album grupe Stampedo zajedno s glazbom iz filma 'Sonja i bik'. Zapravo, pet pjesama grupe Stampedo i 13 songova iz filma 'Sonja i bik'. Zašto zajedno, a zašto ne odvojena izdanja?

Evo, baš sam objasnila. Htjeli smo učiniti nešto gdje bi ljudi koji vole filmsku glazbu čuli Stampedo i oni koji vole Stampedo čuli što radimo kad ne mislimo samo na Stampedo. Osim toga, čini mi se da su CD-ovi, barem za nas glazbenike, dokument nekog proteklog vremena. Ovo je nešto takvo. Zahvaljujući Jošku Gamberožiću, dizajneru ovog (vrlo povoljnog) izdanja, ima čak dvije naslovnice, tako da imate dva CD-a za cijenu jedne polovice bilo kojeg drugog CD-a. Eto, filozofija sniženja i povoljnih kupnji. Inače sam sklona tome pa je red da tako tretiram i svoje uratke. Bez zakidanja na kvaliteti. Of course.


Novih pet pjesama grupe Stampedo zapravo je starih pet pjesama grupe Stampedo rađene za razne kazališne i filmske projekte. O kakvim se projektima radi?

Pjesme su nastale u sinergiji... šalim se. Paolo Magelli me osvojio, kompletno. Taj čovjek, bez obzira na stil i ukus koji preferirate gledajući suvremeni teatar, ima takvu zaraznu energiju (nisam izuzetak) da, u radu s njim, zaboravite jesti i piti. Imala sam sreće, nekoliko puta, s njim surađivati te smo htjeli izdati uradak 'PapaPaolovodimeuSaoPaolo' inspiriran predstavama koje smo radili s njim u proteklih sedam godina. Na novom CD-u to su pjesme 'Vjetar', 'Dubidup' i 'Parkirališta u srcu'. 'Vjetar' je najnovija i za nju ćemo u jesen snimiti spot. Ante Prgin Surka nam je bio producent svih pjesama osim 'Vjetra' gdje smo prvi put pokušali suradnju s Matejem Zecom (Let 3), da malo proširimo svoju priču Stampedo na grad Rijeku u kojoj dosta boravim. Ostatak CD-a je suradnja s Vlatkom Vorkapić koja je posebna autorica i mlada filmašica. Njen stil i sve što radi tako je precizno i čisto. I ovdje smo radili bez pogleda na sat i novčanik. Tu moram spomenuti i Damira Martinovića Mrleta koji je radio glazbu na dijelu sountracka 'Sonja i bik'. To nam je bilo prvi zajednički film. Evo, nije ni posljednji, jer smo upravo završili glazbu film 'Kauboji' Tomislava Mršića koji će imati premijeru 26. srpnja u Puli.

Tko danas sve čini grupu Stampedo?

Stampedo su Stanko Kovačić, Daniel Šuljić, Nikola Crnković... Uvijek nam pomogne mnogo prijatelja i super glazbenika poput Surke, Pavlice. Gosti na CD-u su Aljoša Šerić (Pavel), Mrle, Deafness by noise, Romana Mlinarić, Matej Zec...

Ostali ste vjerni miješanju glazbenih stilova što je i više nego osjetno u novim pjesmama. Kada vas netko pita kakvu glazbu svira Stampedo, što vi odgovarate?

Čini mi se da nemamo pravila. Odnosno nikad nismo htjeli imati neki uteg, no sad kad slušam stare uratke, uvijek se osjeća ta neka retro fuzija svega i svačega. Neki kućni retro s raznoraznim kićenjima. I, naravno, tekstualni eskapizam s primjetnom dozom romantizma. Moju su tekstovi malo realističniji, no opet nisam prepametna. Dapače.


Zajedno s Vašim partnerom Mrletom i violončelistom Stankom Kovačićem, inače članom grupe Stampedo, skladali ste glazbu za film 'Sonja i bik'. Koliko je teško bilo skladati filmsku glazbu?

U ovom slučaju je Stanko Kovačić izvukao dužu slamčicu i naradio se. Mrle i ja smo dosta napravili, no Stanko je bio 'iza ugla' i, čini mi se, bolje razumio mnoge scene. Za to mu, hvala. Nije bilo teško. Njemu je bilo teže, ha, ha. Super je raditi film. Kod kuće, ako imaš dobru opremu, eksperimentiraš uz kadrove filma i sanjariš. Onda te redatelji vrate u realnost i zamole da prestaneš raditi spotove od njihovih filmova i ti se 'uozbiljiš' i snimiš 'soundtrack'. Radili smo s Vlatkom još jedan film, mada dokumentarni, 'Gabrijel'. Super je bilo. Pjesme 'Foxtrot' i 'Miss Europe' su od tamo.

Koliko vam je u tome pomoglo kazališno iskustvo?

Dosta. Naučili smo raditi na riječ, pokret. Kazalište je živa tvar. Ritam glumca i ritam publike nikad nije u decimalu isti. To je interesantno za glazbenika. Jer, kad ostaviš pjesmu u prostoru, ona ima svoj zadani ritam. Nekad je pomoć glumcu, a nekad kazna. Zasad smo bili pomoć. Barem se tako nadam.

Od Scene Gorica, u kojoj ste djelovali nemali broj godina, stvorili ste zajedno sa svojim timom uglednu kazališnu instituciju s naglaskom na Klub 100, no Scena Gorica je i Vašim odlaskom nekako nestala sa scene. Zašto više niste aktivni u tom kazalištu?

Senka Bulić me pozvala u svoj svijet i kad su nju 'ispratili' te mi se činilo da sam i ja dio 'tuluma' koji mora otići. Bile su to vrlo radne, prekrasne godine. Toliko predstava, koncerata, događanja. Probali smo pružiti 'sve' moguće. Mislim da smo djelomično i uspjeli. Nekima, očito mnogima, nije odgovarao naš estetski obrazac, no to je pošteno. Ni meni se ne sviđa njihov. Ne zanimaju me 'mainstream projekti za nježno nedjeljno poslijepodne'. Velika Gorica, čast izuzetnoj Galeriji, ima tendenciju spavaonice s lijepim parkovima za djecu. U tome nema ništa loše. Negdje se čovjek mora i odmoriti. Senka se ne zna odmarati.


Vi i Mrle roditelji ste djevojčice Eve. Kako se snalazite u roditeljskoj ulozi? Kakav je Mrle tata?

Mislim da smo super. No sigurno smo je razmazili. Mrle ima još jednu kćer, Rožu, tako da je on istreniran i što se tiče Miki, Kiti i Maša... medo ekipe.

Je li Mrle utjecao na nove pjesme grupe Stampedo i jeste li Vi utjecali na nove pjesme Leta 3?

Mrle i Let 3 su institucija. Ta vrsta profesionalnosti nije bila dio moje prošlosti. Stampedo i moje druge aktivnosti jesu moj poziv i strast, no od Mrleta sam naučila otići malo dalje. Tj. biti malo stroži prema drugima i sebi. Ako nemaš kriterije, nemaš kalup na koji radiš tortu. Kriteriji su opasna stvar, no neizostavan dio rada na bilo čemu. Što se tiče naših dosadašnjih suradnja, nama je bilo super. Sad samo da se ljudima svidi...

Nedavno ste skladali i glazbu za film 'Kauboji'. Za 'Sonju i bika' ste već osvojili Zlatnu arenu za glazbu. Nadate li se i Zlatnoj areni za 'Kauboje'?

Ja želim Oscar. Naravno i Zlatnu Arenu. Što jest, jest. Daj sve.


U kojoj mjeri se razlikuje glazba za 'Kauboje' od 'Sonje i bika'?

'Kauboje' smo radili bez Stanka Kovačića. Tu su Matej Zec, Vava, Matija, Ivana, Rakan iz Kauboja. Čak je i moj brat Rene na jednoj pjesmi. Svira klarinet. Na soundtracku ćemo imati još gostiju poput pjevača benda Quasarr iz Rijeke. Super vokal. Ivana mi je naj pjevačica od mlađe generacije. Ima prekrasan glas. Bilo je super raditi s redateljem i producenticom 'Kabineta'.

Planira li se kao i za 'Sonju i bika' soundtrack za 'Kauboje'?

Da, ispalo je da smo ga radili pola godine svaki dan. Puno je muzike i pjesama. Ima puno autorskih i mislim, dvije obrade i jedna kupljena u cjelini. Mrle i ja napravili smo čak šest do sedam kompletnih pjesama. Sountrack izlazi pred jesenske premijere u kinima diljem Lijepe Naše.

Hoćemo li uskoro imati prilike pogledati Stampedo na kakvom nastupu uživo?

Stampedo ima promotivni koncert u rujnu. Industrial Vintage Bar u Savskoj, Zagreb. Datum još ne znam, nažalost. Javit ću vam. Sretno svima!