POSVE OTVORENO

Borut Mihalić otkrio tajnu uspjeha 'Shopping kraljice'

16.07.2015 u 09:38

Bionic
Reading

Modni kritičar i stilist Borut Mihalić, kojeg trenutno gledamo u RTL-ovu showu 'Shopping kraljica' gdje duhovitim i britkim primjedbama prati natjecateljice, otkriva zašto je pristao biti dio tog showa, u čemu je uspješan te kako ocjenjuje modni stil Hrvatica

'U ovaj projekt privukla me znatiželja; zanimalo me kako će natjecateljice odgovoriti na neke opće poznate i vrlo znane teme, poput animal printa, stila 80-ih... S druge strane, svidjelo mi se što ću vidjeti kako će se u tom izazovu snaći žene različitih godišta, zanimanja... Taj projekt smatrao sam svojim novim modnim eksperimentom', kazao je Borut Mihalić. Modni kritičar i stilist modni stil Hrvatica ocjenjuje vrlo dobrim.

'Hrvatice se, s obzirom na ekonomsku situaciju, jako dobro odijevaju. Kod nas će se uvijek zadnje pare dati ne za elementarne stvari, nego prije na neku zgodnu krpicu, da se izgleda što ljepše i modernije. Mislim da imamo modni kod koji je dosta jak u odnosu na susjede, primjerice Mađare, Austrijance, Slovence... Međutim, počelo se događati sve veće ukalupljivanje u trendove, čime postajemo dio moderne Europe. Dolaskom velikih brendova polako gubimo svoju modnu autohtonost', tvrdi Borut.

Jedan od razloga uspješnosti i gledanosti 'Shopping kraljice' leži u želji da se vidi što se nudi u trgovinama, kako ste nešto odijeva, kombinira, što je trenutno moderno; Borut ističe što je još bitno:
'Želja za zavirivanjem u tuđe domove, ormare i voajerski pristup, jer svi volimo vidjeti što drugi nose, plus zabava - i evo formule gledanosti. To je emisija uz koju se zaboravi na politiku i stvarnost koja je dosta siva trenutno. 'Shopping kraljica' pokušava biti ležerna i opuštajuća. Mislim da je upravo to privuklo gledatelje da je redovito prate.'

Njegov modni stil je casual i stil funkcionalne mode.
'To katkada može biti apstraktan predmet, primjerice, neka košulja dugih formi u kojoj mogu biti cijelog dana ako se u njoj osjećam dobro, budući da sam stalno u pokretu', kaže. U svijetu mode je od ranih devedesetih i, među ostalim, bio je stalni suradnik za razne magazine. Šira javnost ga je upoznala kao jednog od članova žirija u izboru 'Top modela', kada je pokazao da modu i stil ima u malom prstu.

'Modno znanje uglavnom sam stjecao vlastitim iskustvom i kroz rad s ljudima koji su mi bili voljni prenijeti svoja znanja i iskustva. Radio sam s nekima od najvećih dizajnera u Hrvatskoj, a puno sam radio i vani. Bio sam jedan od prvih oficijelnih 'buyera' za hrvatsko tržište za brendove Céline, Chloe, Yamamoto, Jean Paul Gaultier te mnoge druge. Družio sam se sa svjetskim dizajnerima, radio svjetske revije, bio suorganizator bečkog modnog tjedna nekoliko godina...' prisjetio se. Osim toga, studirao je pravo, poput dizajnera Houberta de Givenchyja, Manola Blahnika i Christiana Diora.

'I dalje imam neki analitički pravni mozak, što je dosta neobično jer ljudi u modi su prije svega kreativni. I ja sam kreativan, ali imam, eto, izraženu i tu analitičku crtu', otkrio je. U posljednje dvije godine posvetio se ljubavi koja traje od njegovih najranijih dana.

'Moji roditelji su bili ljubitelji parfema pa su i mene zarazili time. Shvatio sam da me s godinama parfemi sve više zanimaju. Osobito su mi otkriće bili niche parfemi, pa sam prije dvije godine otvorio prostor u kojem nudim 20-ak različitih brendova', kaže. Hrvatska nije jaka na svjetskoj modnoj sceni jer je, tvrdi, razjedinjena u modi.

'Nije se dogodio spoj modnih ideja u neku snažnu ideju koja bi se gurala prema stranim tržištima. S druge strane, domaća moda i tekstilna industrija nisu bili podržani od političke elite. Mi u Hrvatskoj imamo jaku dizajnersku scenu, ali ona ne zapošljava dovoljan broj radnika, kao što je nekada zapošljavala domaća konfekcija', primjećuje Mihalić. Ne može izdvojiti najbolje odjevene Hrvate.

'Danas je netko, a sutra netko drugi. Ima jako malo Hrvatica i Hrvata koji imaju jače izraženi 'modni DNA'. Možda ih je svega desetak', ističe.