DOBRE GRICKALICE

Zdravi zalogaji za gubitak težine

  • Autor: Maka
  • Zadnja izmjena 06.01.2011 19:28
  • Objavljeno 06.01.2011 u 08:42
mršavljenje celer povrće

mršavljenje celer povrće

Izvor: Corbis / Autor: Mark Adams

Iako donošenje novogodišnjih odluka ove godine i nije bilo toliko popularno kao prije, vjerujemo kako ipak ima podosta onih koji su odlučili izgubiti pokoji kilogram

No to je ponekad zaista teško pokraj svih onih ladica punih čipsa, kokica, bombona i sličnih slanih i slatkih nezdravih grickalica. Ipak, gdje postoji volja, sve je moguće!

Za početak isprazni ladicu, daruj sve ove artikle susjedima i prijateljima. Kada ideš u trgovinu, nemoj se ni zaustavljati kraj polica na kojima su ove grickalice i slatkiši. Ako ti je netko od ukućana lud za ovakvom hranom i bez imalo razmišljanja je kupuje i jede u velikim količinama, onda će tvoja volja biti na još većem ispitu. Naime, moraš se zavjetovati da nećeš zavirivati u ladice u kojima se nalazi ovakva napast za nepce te da se nećeš prepustiti nutkanju te osobe kada krene u tamanjenje. Ah, znamo, težak zadatak, ali odvagni što ti je draže – izgubiti ili dobiti koji kilogram.

A sad krenimo na zdrave grickalice!

Rajčice

Ovo je jako zdravo povrće, a ne treba mnogo pripreme. Samo opereš i malo posoliš i već ćeš imati zdravu grickalicu!

Salate

Dobra je stvar ta što salatu možeš kombinirati od svega i svačega i još je napraviti danas za sutra, što i nije tako teško. Dakle, nasjeckaj rajčice, luk, masline, krastavce (može i kisele), zelenu salatu i nešto slično što već imaš u hladnjaku. Ovome dodaj kuhane žitarice ili mahunarke – primjerice proso, quinoa ili bulgur ne zahtijevaju predugo kuhanje i gotovi su za kojih petnaestak minuta. Posoli i popapri prema ukusu i zdrava je grickalica spremna. Slobodno se počasti kada god osjetiš glad!

Pozor! Nikako ovakve salate nemoj začiniti majonezom ili punomasnim kiselim vrhnjem, jer tada to neće više biti niskokaloričan i zdrav obrok.

Jabuke

Jabuke se preporučuju u mnogo dijeta. Stručnjaci kažu da se jabuka u želucu nabubri i tako dugo stvara osjećaj sitosti. Dobra stvar su i voćne salate. Dakle, izreži jabuke, mandarine, naranče ili već koje voće imaš i jedi pomalo cijeli dan. Pozor! Ovdje zaboravi na šlag s kojim možda želiš salatu učiniti slađom! Radije izaberi javorov ili agavin sirup. Med je zdrav, ali poprilično kaloričan, stoga nemoj pretjerivati izabereš li njega.

Znaš li što je hummus?

Hummus je popularan na cijelom Srednjem istoku, ali nije nepoznanica ni u zapadnom svijetu. Dakle, radi se o namazu od povrća. Obično se dobro izmiksaju slanutak, bijeli luk, tahini (pasta od sezama, ali ti je možeš zamijeniti običnim sezamom), maslinovo ulje i sol i papar. Smjesa mora biti glatka, poput paštete. Nakon toga uzima se drugo povrće, primjerice mrkva ili celer, koje se umoči u hummus i tako jede. Prava poslastica, ne čini ti se? Dobra je stvar što hummus možeš nekoliko dana držati u hladnjaku i guštati. Osim ovoga, dobra je stvar ta što se hummus može napraviti i od drugog povrća, primjerice kuhanog graška.

Mrkva

Naša violončelistica Ana Rucner kaže da joj je omiljena grickalica dok gleda film – mrkva. Zašto ne bi i ti probao/la nešto slično?

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi