OPSTANAK 'STOGODIŠNJAKA'

Zbog manjka cvjetnica za svoj legendarni parfem, modna kuća Chanel odlučila se na ovaj potez

27.08.2021 u 17:30

Bionic
Reading

Modna i kozmetička kuća Chanel, zabrinuta zbog nestanka sve većeg broja cvjetnica koje se koriste u njezinim najprodavanijim parfemima, na jugu Francuske kupila je još 100 tisuća četvornih metara zemlje kako bi osigurala dovoljne zalihe jasmina i ostalog cvijeća

Luksuzna modna grupa je izvijestila o kupnji dodatnih 10 hektara (100.000 četvornih metara) zemlje nedaleko od grada Grassea, čija je okolina poznata po cvjetnim poljima. U partnerstvu s obitelji iz toga francuskog grada, kuća Chanel ondje već posjeduje 20 hektara zemlje.

U kasno i sunčano kolovoško jutro i prije nego što vrućine dosegnu vrhunac, deseci radnika sudjeluju u ovogodišnjoj berbi jasmina, ključnoga sastojka Chanelova 'stogodišnjaka', kultnog parfema No.5, koji je stvorila pokojna modna dizajnerica i ikona stila, Coco Chanel.

Krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća Chanel je postigla dogovor s članovima lokalne obitelji Mul da na području općine Pegomas uzgajaju pet cvjetova, ključnih za njezine parfeme.

'U jednom smo se trenutku zabrinuli jer se jasmin postupno počeo proizvoditi u drugim državama', rekao je Reutersu Olivier Polge, koji je, slijedeći stope svojeg oca godine 2013. postao Chanelov glavni 'Nos', parfumer, osoba koja se bavi raspoznavanjem mirisa i radi u procesu proizvodnje parfema zbog čega osjetilo njuha mora njegovati čitav život.

Polge pojašnjava da jasmin uzgojen u Grasseu ima specifičan miris. Dodaje da je regija postala središte florikulture i mirisa još u 17. stoljeću, kada su lokalni kožari počeli parfimirati svoje proizvode da bi se izgubio originalni miris kože.

Fabrice Bianchi, koji vodi proces proizvodnje za obitelji Mul, kaže da pandemija covida-19 nije pretjerano utjecala na posao jer su berači mogli raditi na otvorenom, no on se morao jako paziti da ne bi 'pokupio' virus i izgubio osjet njuha.