NOVI SIMBOL LUKSUZA

Zaboravite na uglancanu kožu i savršene detalje, iznošene torbe su hit, a cijene su im paprene

01.11.2025 u 18:06

Bionic
Reading

U svijetu u kojem se luksuz dugo povezivao s besprijekornošću, nova modna opsesija okreće pravila naglavačke – iznošena torba sada je najveći statusni simbol. Chanel, Prada i Hermès redefiniraju pojam elegancije pa tako patina, ogrebotine i nabori više nisu mane, nego znakovi stila, iskustva i slobode

U modnom svijetu koji obično slavi besprijekornost i novost, upravo su iznošene torbe, s ogrebotinama, tragovima korištenja i patinom postale simbol najvišeg luksuza. Najnovija modna opsesija izgleda kao da je s vlasnicama proživjela tisuće dana i noći.

Chanel i novi pogled na opušteni luksuz

Za svoje prvo predstavljanje kolekcije Chanel za proljeće 2026. godine, kreativni direktor Matthieu Blazy odlučio je opustiti gotovo sve, od krojeva do stava. Haljine su padale s ramena, strukovi su se spustili na bokove, a torbe su visile pomalo zgužvane, kao da su već proživjele vlastitu priču. Najveća inovacija bila je reinterpretacija kultnog modela Chanel 2.55. Blazy je dodao savitljive žice unutar rubova torbe, što joj omogućuje da zadrži 'iskrivljen' oblik – kao da ste je godinama bacali po stolicama i spremali u prenatrpane ladice.

Ovo je pet ključnih modnih komada za hladnije razdoblje Izvor: Profimedia / Autor: Montaža: Neven Bučević

Prada, Hermès i estetika iznošenosti

I Prada je u prošloj sezoni prigrlila ideju 'namjerne nesavršenosti'. Njezini kultni modeli Bowling i Galleria dobili su patinu umjetnog starenja – rubovi su potamnili, a koža je poprimila izgled dugotrajnog korištenja. Ironija je, naravno, ključna: na modnim pistama 'istrošenost' postaje nova estetika savršenstva.

No današnja verzija tog trenda ne staje samo na pisti. Ona odražava širi društveni pomak – prihvaćanje stvarnog trošenja i vidljivih znakova upotrebe luksuznih predmeta. Ikone stila poput Jane Birkin te Mary-Kate i Ashley Olsen već desetljećima dokazuju da je prava elegancija u namjernoj nemarnosti. Janeina originalna, iznošena Birkin torba prodana je ovog srpnja na aukciji za više od deset milijuna dolara upravo zato što je bila nošena i ostarjela. Svaka ogrebotina i svaka mrlja bile su dokaz autentičnosti i priče koju je torba živjela.

Sekundarno tržište postaje novo modno bojište

'To je ultimativni antipower potez,' kaže Noelle Sciaccia, direktorica za modu i strateška partnerstva u platformi The RealReal, najvećem internetskom tržištu za prodaju rabljenog luksuza. Upravo je ondje trend doživio svoj najveći procvat. Kupnjom rabljenih torbi preskače se proces 'razrađivanja' nove torbe, a cijena se pritom znatno smanjuje.

The RealReal je 2022. godine snizio standarde prihvata torbi s ocjene 'dobro' na 'zadovoljavajuće', što označava predmete s vidljivim tragovima korištenja. Rezultat je bio izniman: prodaja torbi u toj kategoriji porasla je za 32 posto, dok je broj novih kupaca porastao za 40 posto. Takva fleksibilnost omogućila je novim i mlađim kupcima da si priušte luksuzne torbe koje bi im inače bile nedostupne.

Parker Thatch i nova pravila luksuza

Između vintage klasika i umjetno postarane torbe smjestio se brend Parker Thatch, koji je 2024. lansirao model Jack od tzv. 'razrađene' kože i rasprodao ga u svega 24 sata. Torba jednostavnog, funkcionalnog dizajna izrađena je od mekane kože koja se prilagođava tijelu i svakodnevnom životu.

'Volim riječ udobnost, jer iako torbu ne biste opisali kao udobnu, ove su kože toliko mekane da se gotovo priljube uz tijelo,' objašnjava Joyce Lee, kreativna direktorica brenda. Njihova filozofija ne temelji se na stvaranju izgleda istrošenosti, nego na stvaranju osjećaja – kože koja s vremenom živi s vama i postaje sve ljepša.

U doba kada nova, savršeno sjajna torba može djelovati pretenciozno, iznošena torba postaje simbol nepretenciozne moći i stila. 'Prava žena želi svoju torbu nositi svaki dan, posvuda, bez straha da će je kap vode uništiti,' kaže Lee, koja je nedavno namjerno prolila vodu po svojoj Jack torbi. Nakon što se osušila, izgledala je, tvrdi, još bolje.

Iznošena torba tako postaje više od modnog dodatka: ona je osobnost, sjećanje i dokaz da se današnji luksuz ne mjeri cijenom, nego slobodom da ga nosimo bez straha.

Balenciaga
  • Bottega Veneta
  • Givenchy
  • Coach
  • Miu Miu
  • Parker Thatch
    +3
'Iznošene' torbe Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo