francuski stil i tehnologija

Vole ga žene i arhitekti: Vozili smo najljepši automobil 2022. godine

08.04.2023 u 09:17

Bionic
Reading

Ako još uvijek u čudu podižete obrve na spomen brenda automobila DS, moramo vas obavijestiti da postoji još od 2014. godine kao samostalni luksuzni brend. Ime DS nastalo je na temelju slavnog modela DS, legendarne „žabe“. Ujedno i sinonima za luksuzno i estetski savršeno vozilo

Zato nije neobično da je misao vodilja novih DS vozila upravo takva. Profinjenost i estetika čistih linija francuskih automobila kod DS-a se dodatno naglašava, a tvorci ističu još nekoliko postulata: aerodinamičnost, učinkovitost i karizmatičnost.

Izgled ovog cool vozila osvaja na prvu. Još prije nego što su počeli misliti o tehničkim performansama vozila, iz DS-a ističu kako su se u procesu osmišljavanja vizualnog identiteta ugledali na DS Aero Sport Lounge. To je stariji model brenda prepoznatljiv po arhitektonskoj vanjštini inspiriranoj tragovima svile i velikim kotačima koji vrište: „udobnost“.

Zvučalo je kao nešto što moramo probati! Na jednotjednom testu dobili smo prilike isprobati model oznake DS 4 Cross Rivoli s dizelskim motorom. Kao glavni konkurenti DS 4 Crossu istaknuli su se BMW 1 i Mercedes GLA. Granica je visoko postavljena, a je li model opravdao očekivanja? Otkrili smo!

Vanjski izgled

Što se tiče samog izgleda, struka je potvrdila. Na 37. Međunarodnom festivalu automobila DS 4 je proglašen najljepšim automobilom 2022 godine. Tko smo mi da se protivimo? Šalu na stranu, vozilo je više nego dojmljivo. DS 4 Cross odlikuje se sustavom DS MATRIX LED VISION koji kombinira matično i usmjereno osvjetljenje, s dvije svjetleće diode za dnevnu vožnju. Profil auta kombinira fluidnost i oštre linije, a promišljeni izgled vidi se na ručkama vrata i kotačima impozantnog promjera. Gume su, tipično za crossovere, idealne za vožnju po pijesku, blatu i snijegu, a prilagodljive uz sistem Advanced Traction Control. Kako bi opravdao epitet crossovera, DS 4 Cross ima Hill Assist Descent Control za oštre nagibe, uzbrdice i nizbrdice. Tako je automobil dodatno osiguran, a jedna od zaštita je donji branik ukrašen crnom mat bojom.

Stakleni krov ovog automobila vrhunski je dizajniran. Proteže se jako nisko do strmo nagnutog stražnjeg prozora i omogućuje ručnu podesivost sjenila. Automobil DS4 Cross odlikuju sjajni crni gornji dijelovi bočnih okvira prozora, crna rešetka, prepoznatljivi aluminijski naplatci, krovne šipke i krov u istoj boji poput karoserije. Zapravo, naš testni automobil istaknuo se s nekoliko nijansi crne boje, koju finišira impresivna serijska Metalik zlatna Copper. Dimenzije automobila su klasične za terenca. Duljina je 4,4 metra, širina s otvorenim retrovizorima 2 metra, dok je model visok 1,47 metara.

  • +4
Citroen DS4 Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Unutrašnjost

Koliko je izgledom fascinantan izvana, DS4 Cross osvaja i izgledom interijera. Trebalo bi naglasiti da DS4 Cross ima unutrašnjost koja odiše premium prizvukom. Već ulaskom u kabinu testnog DS4 Cross opipljiv je dojam luksuznosti. Naš je model imao dodatke od smeđe kože, armaturnu ploču presvučenu Nappa kožom i genijalne ukrase od smeđeg jasena. Doista, kombinacija boja i materijala koja odaje prostranost i svjetlinu. Sjedala s električnim pogonom su posebna priča. Prema potrebi hlade, griju i masiraju, a imaju i pneumatsku podesivu lumbalnu potporu. Električni servo upravljač, precizno razrađeni detalji, kao i prostrani kokpit odaju dojam pametnog rješenja s mnogobrojnim detaljima. Uzimajući u obzir da je riječ o kompaktnom vozilu, na stražnja sjedala mogu se relativno udobno smjestiti tri osobe.

Tehnologija

Tehnologija DS4 Crossa u potpunosti je usmjerena na vozač i njegov glavni cilj. Sve radnje koje obavlja, sporedne su u odnosu na pogled na cestu. DS Extended Head-up zaslon, DS – ov sustav za proširenu stvarnost, nudi vitalne informacije tijekom vožnje koje se projiciraju izravno na cestu. Korištenjem optičke iluzije, podaci se prikazuju četiri metra ispred vjetrobrana prateći pogled vozača na dijagonali od 21 inča, što dosad nije viđeno u segmentu.

Bitne informacije kao što su brzina, pomoć za vozača, navigacija, poruke upozorenja ili čak pjesma koju slušaju i poziv koji obavljaju projiciraju se na cestu. Dodirno sučelje preuzima ulogu pametnog telefona s personaliziranim ikonama, kako bi zahtjevi pojedinačnog vozača bili ispunjeni. Upravljan glasom i gestama, DS Iris System prepoznaje zahtjeve korisnika. Veliku količinu informacija sustav sažima u memorijski oblak, koji mu omogućuje brzo ažuriranje.

DS Drive Assist sistem, kako mu ime kaže, pomaže vozaču u poluautonomnoj vožnji. DS4 Cross ima tri nove značajke: poluautomatsko pretjecanje, prilagodbu brzine za zavoje i preporučenu prilagodbu brzine prema putokazima. Uz to, upravljač ima senzor za držanje koji konstantno provjerava budnost vozača kako bi se spriječili potencijalni problemi na cesti. Uz sistem Radar Corners olakšano je praćenje mrtvog kuta u rasponu od 75 metara i praćenje poprečnog prometa iza vozila.

Sofisticiranoj automatici dodan je sistem Scan Suspension postavljen na vrhu vjetrobrana koji predviđa nepravilnosti na površini ceste i prenosi podatke na računalo. Dodatna je opcija, postavljena na našem testnom modelu, DS Night Vision za bolju preglednost opasnosti na cesti, poput uočavanja pješaka i životinja na udaljenosti do 200 metara noću pri slaboj svjetlosti.

Za kraj, trebalo bi spomenuti da je DS4 Cross dostupan u nekoliko verzija motora, poput hibridnog E-Tense, dizelskog BlueHDi i benzinskog PureTech motora. Koji je optimalan izbor za vas, procijenite sami, no trebalo bi istaknuti kako DS-ova kombinacija motora i mjenjača nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h u 10,9 sekundi i krajnju brzinu do 203 kilometra po satu. Ako ste u potrazi za automobilom koji je vizualno savršen, brz, dinamičan, odgovara cross vožnji i pritom je prostran, svoju potragu možete završiti!

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s DS Automobiles.