nova realnost

Vodeći ženski modni magazini više ne izlaze u mjesečnom ritmu, print polako nestaje, a sadržaj i zarada sele se u digitalnu sferu

22.03.2022 u 12:04

Bionic
Reading

Donedavno je InStyle bio posljednji ženski modni časopis u SAD-u koji je još uvijek objavljivao 12 brojeva godišnje, no nakon što su početkom prošlog mjeseca objavili kako gase print izdanje i prelaze isključivo na digitalno, sada u Americi nema većih ženskih modnih magazina koji izlaze u mjesečnom ritmu

Posljednje papirnato izdanje InStylea bit će ono za travanj, a ovaj se popularni magazin za radikalan porez odlučio nakon višegodišnjeg pada prihoda od oglašavanja. Čak ni 2.1 milijun pretplatnika nije bilo dovoljno da se spasi tiskano izdanje, a ovaj će magazin od travnja živjeti isključivo u digitalnoj sferi.

No InStyle je tek posljednji u nizu magazina koji je ugasio print izdanje, prije njega to su učinili Teen Vogue, Glamour i Marie Claire. Još i prije izbijanja pandemije koronavirusa, glossy modni magazini mučili su se s prihodima i oglasima koji su kontinuirano opadali dok s druge strane bilježe povećanje prihoda od digitalnog izdavaštva.

S vremenom se izgubio pojam mjesečnika jer su magazini prorijedili izdanja na manje od 12 brojeva godišnje. Još 2019. Vogue, Elle, InStyle, Cosmopolitan i WSJ., luksuzni modni umetak The Wall Street Journala, objavljivali su svaki po 12 brojeva godišnje, no i to se promijenilo s pandemijom.

Istraživanje WWD-a pokazalo je da Vogue, najveća uzdanica izdavačke kuće Condé Nast kojim upravlja Anna Wintour, sada ima 11 izdanja godišnje, Hearstov Elle 10 izdanja, WSJ. tek osam brojeva godišnje, a Cosmopolitan je najavio kako će godišnje tiskati osam izdanja sa sasvim drugačijim konceptom pa će tako svako od njih biti posvećeno drugoj temi i numerirano, a ne vezano za određeni mjesec kao što je do sada bio slučaj.

Ostali časopisi koji su smanjili broj svojih izdanja su O, The Oprah Magazine, W, Elle Decor, Esquire, GQ, Good Housekeeping, Vanity Fair i Marie Claire.

Zanimljivo je kako je Marie Claire još u 2020. smanjio broj izdanja s 12 na sedam, a prošle godine su objavili kako ukidaju print izdanja i fokusiraju se na svoju digitalnu platformu te da imaju u planu objavljivati dva posebna tiskana izdanja godišnje, u svibnju i rujnu, budući da je rujan financijski najvažniji mjesec u godini za izdavače. Harper's Bazaar je u međuvremenu pao na devet brojeva u 2020., ali se sada vratio na 10.

Prema podacima Alliance for Audited Media, koja prati uspješnost takvih publikacija u SAD-u, Vogue, Cosmopolitan, Harper's Bazaar, Vanity Fair, Elle i InStyle imali su pad broj čitatelja svojih tiskanih izdanja u 2021. u usporedbi s 2020.

Najveći pad, od 22 posto imao je Cosmopolitan, a slijedi ga InStyle koji je pao za gotovo 18 posto. No InStyle je imao najveći ukupni porast publike zahvaljujući porastu digitalnog prometa od 71 posto, što je možda potaknulo njihovog vlasnika Dotdash Meredith da ga učini isključivo digitalnim. Ukupna publika Ellea porasla je za 2 posto dok je ukupna publika Cosma pala 14,2 posto, Harper's Bazaara 1,5 posto, Vanity Faira 17,4 posto i Voguea 0,6 posto.